Guest laurindo

Ilmavoimien teknillinen koulu

161 viestiä aiheessa

missä Hawkit, ne Oikeat koneet!!?!?

Eiku Arrowit ja Vinkat.

(terv. polttoaine-au, 4.ltue)  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aikamoista propagandaa toi video, mutta ihan viihdyttävä.. ;D

Mitäs muutakaan tommosen tarkoitus on olla?

Tosin aika paska laatu. Parempilaatuisena olisi ollut oikein hyvä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm. Pitikin juuri tehdä asiasta ketju, onneksi satuin löytämään tämän.

Elikkäs pääsykokeet olivat tuossa kuun alussa. Minä olin siinä tiistain ryhmässä. Ihan mukavasti kokeet menivät mielestäni, ainakin kuntotesti meni paremmin kun olisin ikinä osannut odottaa. Tai siis ei minulla mikään hyvä kunto ole, jonka perusteella odotin, että koe saattaisi kaatua juuri siihen, mutta ihme kyllä sain 5 pistettä tuosta, ja kun sanottiin, että neljä tarvitsee saada, niin olen tyytyväinen.

Kirjalliset kokeet oli kyl mielenkiintosia ja toisaalta erikoisia. Erityisesti se kuuntelutehtävä oli omituinen :laugh: Ihme kyllä minulle aina sattuu niin, että kun tällaisia kuuntelutestejä on, niin sattuu olemaan jotenkin itseäni kiinnostava aihe, kuten tälläkin kertaa, tosin ei vaan millään meinannu jaksaa kuunnella, ja nauhoituksen laatu oli aivan ala-arvoinen, mutta ajattelin, että ehkä se jotenkin liittyy kokeeseen  ;D  No joo, se niistä kokeista sitten, en tiedä että kuinka paljon tykkäätte siellä lentoteknisessä koulussa (jos luette tätä) kun mä annan ees jonkinlaista vihjettä kokeista.

Tyytyväinen olin siis suoritukseeni. Toivottavasti tuonne pääsen kun todella sinne haluan.

Yksi juttu jäi muuten ihmetyttämään todella. Mielestäni yksi ohjaajista siellä sanoi, että hakijoita kurssille oli 250, joista 88(!!!) olisi otettu pääsykokeisiin. 100 otettaisiin kuulemma sisään, ja kesällä hakeneista 20 olisi paikka noiden joukossa. Eli pääsykokeissa karsittaisiin yhteensä kahdeksan kokelastako?! Olin varma, että kuulin väärin, mutta odotellessa junaa Jämsän asemalla juttelin parin muun kokeissa olleen kanssa, ja hekin väittivät kuulleensa saman.

Mites muuten, ei täällä sattuis olemaan ketään muuta, joka oli samaan aikaan tuolla kokeissa? Eli siis mä olin siellä 10.10 tiistaina. Jos vaikka sattuis muistamaan. Ja jos vaikka hyvä tuuri käy (että siis eka päästäis sinne  ;D ), nii saatettais jopa mahdollisesti nähdä siellä itse varusmiespalveluksessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ollut kokeessa, mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää tuosta kuntotestistä lisää..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minähän olin kokeissa jo viime keväänä, mutta reputin kuntotestin. :-[ Lupasivat ottaa tammikuussa sisään, jos suoritan kuntotestin. Elokuussa tuli sitten se tehtyä, punnerruksia tuli vedettyä joku +30, selkiä 71 ja vatsoja 13.

Yksi juttu jäi muuten ihmetyttämään todella. Mielestäni yksi ohjaajista siellä sanoi, että hakijoita kurssille oli 250, joista 88(!!!) olisi otettu pääsykokeisiin. 100 otettaisiin kuulemma sisään, ja kesällä hakeneista 20 olisi paikka noiden joukossa. Eli pääsykokeissa karsittaisiin yhteensä kahdeksan kokelastako?! Olin varma, että kuulin väärin, mutta odotellessa junaa Jämsän asemalla juttelin parin muun kokeissa olleen kanssa, ja hekin väittivät kuulleensa saman.

Minäkin kuulin toisen käden kautta tuon, vaikka itse kokeessa en ollut. Kirjallisista kokeista se psykologinen P2 on legenda. 250 itseään toistavaa kysymystä. :P Hallissa tavataan!

En ollut kokeessa, mutta ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää tuosta kuntotestistä lisää..

Edellisellä sivulla on linkki PDF:ään, jossa on suoritusohjeet ja pisterajat. Pisterajat voi vilkaista myös täältä. Jos muistan oikein noita rajoja käytettiin Hallin kokeissa. Karri? Suoritettavat liikkeet ovat punnerukset, selkä- ja vatsalihakset. Minä muistaisin että läpipääsyyn vaadittiin 3p. vaikka Karri puhui neljästä. Vielä jotain?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kuntotestihän on lihaskuntotesti, eli testataan vatsalihaksia, selkälihaksia ja punnerruksia. Tuon vaaditun pistemäärän saavuttaminen ei ole minkään huiman työn takana mielestäni, itse olen aika rupu kunnossa, kesällä yrittäny aina sillon tällön käydä lenkillä, sitten vasta heräsin kuntoilemaan kun tuli kolme viikkoa ennen pääsykoetilaisuutta kutsu sinne, joka päivä tein eri lihaksia (tosin viimesenä iltana ei kannata tehdä ainakaan mitään kovaa treeniä ettei paikat oo kipeenä koetilanteessa, ite en tehny puoleen viikkoon mitään ennen tuota koetta muutaku lenkkeilin huvikseni). Selkä- ja vatsalihasliikkeitä saa paljon enemmän tehtyä itse kokeessa, koska siellä on pari, joka pitää jaloista kiinni. Ennen lihaskuntotestiä ilmoitettiin, että tää on pakko läpästä jos haluaa sisään, mutta testin jälkeen lisättiin vielä, että jos muut kokeet menevät hyvin, niin voivat hyvinkin kutsua vielä uusimaan tuota kuntotestin tulosta (ja muistaakseni jossain toisessa ketjussa joku kertoi itselleen näin tapahtuneenkin), tosin voi käydä niin että pääsee vasta seuraavassa erässä sisään. Ehkä Tatu ja muut jotka oikeasti työskentelee siellä, ja ne jotka on päässy sisälle osaa varmaan vähän mua paremmin kertoa.

Ps. Olin lähettämässä tätä viestiä, mutta tää onki niin fiksu systeemi että huomas, että Mikko oli kirjottanu viestin sillä aikaa ku ite olin kirjottamassa tätä omaani. Niin lisätään noista pisteistä vielä sen verran, että niitä on mahdollista saada jokaisesta 3, eli yhteensä 9. Vaikka joku noista liikkeistä ei onnistu täysin (itse en saanut punnerruksista yhtään pistettä), niin on hyvinkin mahdollista vielä ylittää tuo raja, joka 95% varmuudella mielestäni sanottiin olevan 4 pistettä (siis 3 pistettä - hylätty, 4 pistettä - hyväksytty). Tuo lihaskuntoluokka-asteikko erosi ainakin sillä tavalla, että 0-3 pistettä vastasi huonoa jne.

Ja jos tuo tosiaan on totta noista sisäänottomääristä, niin kai se sisäänpääsy olisi sitten todennäköistä, jos ei tullut aivan radikaalisti munattua jotain kohtaa. Eli nähdään sitten tammikuussa?  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites muuten, ei täällä sattuis olemaan ketään muuta, joka oli samaan aikaan tuolla kokeissa? Eli siis mä olin siellä 10.10 tiistaina. Jos vaikka sattuis muistamaan. Ja jos vaikka hyvä tuuri käy (että siis eka päästäis sinne  ;D ), nii saatettais jopa mahdollisesti nähdä siellä itse varusmiespalveluksessa.

No mehän oltiin sitten samoissa testeissä ja vielä samana päivänä...

Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mehän oltiin sitten samoissa testeissä ja vielä samana päivänä...

Antti

Joo, kieltämättä näyttää mies tutulta. Pitihän se arvata, että joku nordikkilainenki siellä olisi  :)  Nimi ei tosin kuulosta tutulta koska olin siinä ryhmässä, joka ekana oli haastatteluissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhdistin "Ilmavoimien teknilliseen kouluun lentoteknilliselle aliupseerikurssille"- ja "Ilmavoimien teknillinen koulu"- ketjut niin asiat eivät ole turhaan kahdessa paikassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään tuli postiluukusta kirje, jonka mukaan olisin aloittamassa 8.1.07 palvelukseni Hallissa. Onko kohtalotovereita?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään tuli postiluukusta kirje, jonka mukaan olisin aloittamassa 8.1.07 palvelukseni Hallissa. Onko kohtalotovereita?

Hienoa, lisää FSN-väriä vaan Halliin!  ;)

Itse nyt heinäkuusta asti käyneenä voin sanoa että mitä pidemmälle koulutuksessa edetään, sitä mukavampaa siitä tulee. Nyttekin ollaan oikeestaan koko viikko tehty käytännön harjotuksia hornetilla ja tänään kermaksi kakun päälle tehtiin sähkötarkastus Vinkaan. On se pieni Vinka vaan niin hieno peli.  8)

Täytyykin ilmeisesti alkaa jo miettimään että minnekäs piilottaisi sellaisen "FSN was here" -tyyppisen listan minne kaikki FSN-käyttäjät voisi puumerkkinsä jättää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu mäki eilen kirjeen sain. Eivät taineet muuten ketään karsia, kun luki että 108 tässä erässä sisälle. Ja hyvä, että tuolla on jo sitten _melkein_ puolituttuja samassa paikassa, meillä on ainakin Salon Antin kanssa yhteinen kaveri  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No voisi tässä samassa ketjussa varmaan kysäistä, että onkos ilmasotakouluun tulossa ketään täältä?

Itse sain paperit tosiaan tossa eilen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin. Asiat etenevät Hallissakin - tänään 4 SatLsto:on valittua amekkia saivat kuulla tulleensa valituiksi tulevien LTeknAUK -kurssin alokkaiden ryhmänjohtajiksi Halliin. Itsehän lukeudun näihin neljään ja teidän täällä asioivien nimet on jo ylhäällä, varokaa  ;D.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Herra Salminen, Sir! Vähän voisit sitten varmaankin osoittaa FSN-veljeyttä meitä kohtaan sitten, eikös?  ;);D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään