Guest Joona Laamanen

Ilmavoimien ilmasotakoulu

7 viestiä aiheessa

Heips!

Olen uusi jäsen, oikeastaan tämä on ensimmäinen viestini, vaikka rekisteröityneenä olenkin jo jonkin aikaa ollut... :)

Tänään minulla oli kutsunnat armeijaan, ja kun lentämisestä on ollut kova mielenkiinto (plus simuilukokemukset), niin päätinpä hakea ilmasotakouluun Tikkakoskelle. Onko kenelläkään täällä kokemuksia kyseisestä paikasta? Onko paikkaan kovatkin vaatimukset, että pääsisikö tällainen normaalikuntoinen ja hyvänäköinen (siis hyvänäköinen, ei hyvännäköinen :D) sinne mahdollisesti? Minkälaiset valintakokeet ovat?

Kiitoksia etukäteen jo, tiedot tulevat olemaan tarpeen. :)

~Joona Laamanen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko jo katsonnut Ilmavoimien verkkosivujen jutut asiasta? Esimerkiksi näiltä sivuilta löytyy lisää tietoa valinnasta ja testeistä:

http://www.ilmavoimat.fi/index.php?id=25

http://www.ilmavoimat.fi/index.php?id=654

Lainaus jälkimmäiseltä sivulta:

"- Lentoreservinupseerikurssille valitaan normaaleja ja terveitä suomalaisia nuoria. Valitun ei tarvitse olla yli-ihminen, valottaa valintaupseeri majuri Joni Mahonen."

Kyllä siellä tälläkin hetkellä on näillä sivuilla pyörineitä kavereita  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia paljon, ei kyllä ole tullut mieleen käydä tuolta katselemassa... ;D Hyvä kuitenkin, ettei sinne tosiaan yli-ihminen tarvitse olla, rima alentuikin samantien. ;)

Mielelläni kuulisin vielä ilmasotakoulun käyneiden tai tällä hetkellä käyvien mielipiteitä yms. tietoja koko koulusta. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahtava kokemus, voin suositella vilpittömästi. Vaikka välillä ketutti kuin pientä oravaa (kun käpy on jäässä), niin päivääkään en vaihtaisi pois. Joillekin se lentoupseerin ura sitten sopii ja joillekin ei, mutta sitähän ei tarvitse tietää ennen kuin kurssin loppuvaiheessa... Ja kyllä ne hyvät päivät ja hienot kokemukset olivat enemmistönä.

Valintakokeita ei kannata hermoilla, kurssille soveltuvat valitaan kurssille ja ne joista ei sinne ole eivät sinne myöskään (pääsääntöisesti) pääse. Ainoa testattava asia mihin voit vielä tässä vaiheessa itse vaikuttaa, on oma fysiikka.

Tsemppiä valintakokeisiin!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa myös huomioida muutkin ilmavoimien palveluspaikat kuten Ilmavoimien Teknillinen koulu tai Ilmasotakoulun muut kuin ohjaajakurssit! Itse olen paraikaa suorittamassa varusmiespalvelustani Ilmavoimien Teknillisessä koulussa, kesällä alotin ja hyvään vauhtiin on päästy. Erittäin loistava paikka jossa käsitellään ilmailulaitteiden toimintaa ja suoritetaan viimeiset puoli vuotta käyttöhuoltoa lentäville koneille. Suosittelen!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään