Guest Emmi

Naispuoliset liikennelentäjät?

147 viestiä aiheessa

Vaikuttaako muuten PPL:n hankkiminen varsinaiseen liikennelentäjäkoulutuksen kestoon?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moikka!

 

Kyllähän se jollain opintolinjoilla tietääkseni lyhentää sitä...

 

Jos Sinulla ei vielä paljonkaan ikää ole,eikä tsaansseja lähteä ostamaan sitä ATPL:ää,niin ensin kannattaa tosiaan rauhassa paneutua koko hommaan ja moni kyllä suosittelee sitä PPL:ää ensin.

 

Hiljaa hyvä tulee!

 

-Jukka ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaako muuten PPL:n hankkiminen varsinaiseen liikennelentäjäkoulutuksen kestoon?

 

Kyllä, mutta ei välttämättä aikaista valmistumisajankohtaa  :)

 

Jos kuuluu SIO:oon pääsevien lottovoittoporukkaan ja omaa jo PPL-lupakirjan, ymmärtääkseni koulutus alkaa myöhemmin kuin nollasta aloittavilla. Hinta ja valmistumisajankohta on sama.

 

Jos taas käy integroidun/modulaarisen koulutuksen omalla kustannuksella, luonnollisesti hinta ja koulutuksen kesto lyhenee, ainakin teoriassa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä, mutta ei välttämättä aikaista valmistumisajankohtaa  :)

 

Jos kuuluu SIO:oon pääsevien lottovoittoporukkaan ja omaa jo PPL-lupakirjan, ymmärtääkseni koulutus alkaa myöhemmin kuin nollasta aloittavilla. Hinta ja valmistumisajankohta on sama.

 

Jos taas käy integroidun/modulaarisen koulutuksen omalla kustannuksella, luonnollisesti hinta ja koulutuksen kesto lyhenee, ainakin teoriassa.

 

 

Tarkennuksena Kimmon oivalliseen viestiin: SIO-hinta on tätä nykyä 2000e halvempi jos on oma PPL yökelpuutuksin jo olemassa. Yökelppari oli erikseen vähän päälle kolmesataa euroa. Ne joilla on PPL, aloittavat opintonsa noin 4-5 kk myöhemmin kuin kurssikaverinsa.

 

Ja kyllä SIO:lle kaivataan lisää tyttöjä, etenkin kun tällä hetkellä ainutta naisopiskelijaa uhkaa valmistuminen piakkoin. Joten tervetuloa vaan!

 

Petri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä yksi lehtijuttu Ruotsin Trafikflyghögskolan-lentokoulusta vasta valmistuneista kolmesta nuoresta naispilotista:

 

http://gamla.hd.se/klippan/2006/11/05/tre-kvinnor-rekord-foer

 

Koulun rehtori haluaisi näemmä nostaa naisoppilaiden lukumäärää jopa 40 prosenttiin  ;)

 

Koulu on osa Lundin yliopistoa ja kouluttaa näköjään Cirruksilla ja Navajoilla.

 

Kotisivut: http://www.tfhs.lu.se/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Emmille ja muille motivaatioksi muutama hyvä naispuolisten ilmailun ammattilaisten pitämä blogi. Nämä varmasti löytyvät jo jostain ilmailublogi threadistä, mutta sopinee tännekkin aiheen puolesta.

 

 

Kanadan maalta ehdotonta ilmailublogien aatelia. Kannattaa lueskella  vanhojakin stooreja läpi... sieltä löytyy todellisia helmiä.

http://airplanepilot.blogspot.com/

 

Seuraava on naapurimaasta. Nettisanakirja auki ja lukemaan, jos ei muuten ymmärrä (ainakin minä olen huono ruotsissa). Huomattavasti kasvattaa ruotsin opiskelu intoa, kun on ilmailuaiheista luettavaa kuvilla höystettynä... ainakin verrattuna yläasteen ja lukion ruotsin kirjoihin.

http://linn.blogg.se/

 

huoh... ollappa lentäjä ruotsissa...  :-[ (no... suomikin kyllä riittäisi)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve,

 

Nostetaas taas vanhaa otsikkoa ylöspäin. Tuli tämä ketju mieleen ku luin uusinta Airliner Worldia (http://www.airlinerworld.com/). Lehdessä juttua mm. naislentäjästä EasyJetin puikoissa.

 

Emmille ja muille tsemppiä ja jaksamista haaveiden metsästyksessä. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että kyllä kannattaa.

 

T: Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei Emmi!

 

Ei kun vaan hakemaan, jos ala niin paljon kiinnostaa!  Upea ja hieno ammatti, johon minulla ei ole koskaan ollut mahdollisuuksia.  :(

 

Ja niistä FC:n naispiloteista -  kyllä yksi naispilotti lentää myös ATR:n puikoissa. Kuvaamani OH-ATC:n toinen lentäjä oli nainen. Kävi pysähdyksen aikana tarkastamassa koneen.

 

 

Terveisin Reijo

 

 

Myös Saabia lentää fc:llä naiskippari  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viime talvena lensin Kuopioon sen toisen kotimaisen kyydissä ja tällä lennolla sekä kapteeni että perämies olivat naispuolisia. Vai olisiko oikeampi ilmaus peränainen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viime talvena lensin Kuopioon sen toisen kotimaisen kyydissä ja tällä lennolla sekä kapteeni että perämies olivat naispuolisia. Vai olisiko oikeampi ilmaus peränainen?

 

Perähenkilö

 

;) -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyy senverran mainostaa, että Malmillakin on käynyt naispuolinen 747-kippari.

 

Tosin sillä kertaa "vain" 300-sarjan Cessnalla, Round The World Air Rally-tapahtuman yhteydessä kesäkuussa 1992.

 

Continental-yhtiössä töissä ollut Faith Hillman on lentänyt netin mukaan vähintään 13800 tuntia konetyypeillä 727, 747, 757 ja 767.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pankaas ny vähän kohteliaisuuttakin peliin, macho-huumorin tilalle. ;)

 

Vakanssi ja tehtävänimike on Perämies. 

 

Miten sinä Jaakko uskallat ruveta feministien silmille hyppimään, hä ? Heidän mielestäänhän naisen tittelissä ei saa näkyä "mies" nimeä ;)

 

Luimpa paikallisessta noviisista tekstarin. "Naiset ovat huomattavasti mukavampia kuin feministit" ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

 

Ainakin ystävälläni "Super Sarpalla"(Sari Antila)on voimassa oleva kirja,ja pirun nätti likka!Ehkä Laukkanen tietää lisää...

 

MT

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja ainakin vuosi takaperin oli toinen naisista Hornetin ja toinen Hawkin puikoissa.

 

Eikös kuopiossa ole nainen hornettia lentämässä, ymmärtääkseni eka nainen ilmavoimissa. Pirkkalassa lensi jo vuosia sitten nainen ahkerasti hawkilla ja on ymmärtääkseni tää sama nainen, joka nyt lentää em. hornettia kuopiossa. Lisäksi jonkun kerran pirkkalassa on ollut nainen äänessä vinkassa, joten uusia tulokkaitakin ilmeisesti on. Nää "tiedot" on sitten enemmän kuin epävarmoja, mutta se tosiaan lienee varmaa että naisia on "muutama" ilmavoimien koneiden puikoissa. Muistelen jostakin kuulleeni, että jonain vuonna yksikään ilmavoimiin lentämään hakeneista naisista ei läpäissyt testejä koska myös fyysiset testit ovat samat miehille ja naisille eli naiset eivät saa minkäänlaista tasoitusta kovista fysiikkavaatimuksista.

 

Kai

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös kuopiossa ole nainen hornettia lentämässä, ymmärtääkseni eka nainen ilmavoimissa. Pirkkalassa lensi jo vuosia sitten nainen ahkerasti hawkilla ja on ymmärtääkseni tää sama nainen, joka nyt lentää em. hornettia kuopiossa. Lisäksi jonkun kerran pirkkalassa on ollut nainen äänessä vinkassa, joten uusia tulokkaitakin ilmeisesti on. Nää "tiedot" on sitten enemmän kuin epävarmoja, mutta se tosiaan lienee varmaa että naisia on "muutama" ilmavoimien koneiden puikoissa. Muistelen jostakin kuulleeni, että jonain vuonna yksikään ilmavoimiin lentämään hakeneista naisista ei läpäissyt testejä koska myös fyysiset testit ovat samat miehille ja naisille eli naiset eivät saa minkäänlaista tasoitusta kovista fysiikkavaatimuksista.

 

Itse tiedän kaksi naista lentämässä ilmavoimissa. Toinen lentää Hornettia ja toinen on kai juuri valmistunut kadettikurssilta, että ainakin Hawkia lentää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

81-vuotias Janet Davis, joka on lentänyt 66 vuoden ajan, lentää edelleen  :thmbup:

 

Illinoisin osavaltiossa asuva nainen on saanut CPL-lupakirjan aikoinaan, vaikkakaan ei ole lentänyt kaupallisia lentoja, sekä lisäksi saanut FAA:lta myös "Wright Brothers Master Pilot Award"-tunnustuksen siitä, että on lentänyt yli 50 vuotta ilman onnettomuuksia.

 

http://www.heraldsun.com/orange/10-818171.cfm

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä, mutta ei välttämättä aikaista valmistumisajankohtaa  :)

 

Jos kuuluu SIO:oon pääsevien lottovoittoporukkaan ja omaa jo PPL-lupakirjan, ymmärtääkseni koulutus alkaa myöhemmin kuin nollasta aloittavilla. Hinta ja valmistumisajankohta on sama.

 

Jos taas käy integroidun/modulaarisen koulutuksen omalla kustannuksella, luonnollisesti hinta ja koulutuksen kesto lyhenee, ainakin teoriassa.

 

 

Moi.

 

Meillä integroidussa cpl:ssä ppl:n jo ennestään omaavat joutuvat käymään ppl-teoriat uudestaan. Lentotunneista hyvitetään 40 eli liikennelentäjäkoulutusta ppl ei lyhennä. Antaa se tietysti jotain pohjaa teorioille ja ja reilusti luppoaikaa kun muut lentelee ensimmäisiä lentojaan..  ;D

 

Niin ja tietysti kuten aiemminkin on jo mainittu niin modulaarisessa koulutuksessa ppl:n omaavat aloittavat myöhemmin kuin muut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi

Kyllä naisliikennelentäjiä maailmalla on satoja, satoja. Pelkästään KLM:lla toistasataa! Finnairilla toistakymmentä, lisäksi Blue1:lla, en ole aivan varma Air Finlandista. Naisliikennelentäjillä on oma kansainvälinen yhdistyksensä, joka piti kokouksensakin Hesassa toistakymmentä vuotta sitten, ja silloin tietääkseni yhdistyksessä oli parisataa jäsentä. Olihan Finnairillakin jokin aika sitten lento, jossa koko miehistö, ohjaamo ja cabin oli naisia, sitten lento, jossa ohjaamo koostui naisista ja matkustamomiehistö miehistä!!!!

Asi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meillakin oli tullessa tanne kanarialle joku mimmi F/O:n penkilla. MyTravelilla siis tultiin.  :thmbup: 8)

 

Ja oli muuten prkln porno aani!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään