Guest nuppi

XP vai 2000?

60 viestiä aiheessa

Joku joskus sanoi järkevästi että valitaan softa millä hommat hoituu ja käyttöjärjestelmä ja rauta sen mukaan missä se softa pyörii.

Itsellä on win2000 pro tuossa simukoneessa ja hyvin on toiminut. XP on käyttöliittymältään monessa parempi, varsin digikameroiden ym suhteen on uutta kivaa, mutta 2000 on mun mielestä ihan hyvä käyttis jos koneella pääasiassa pyöritetään FS:ää. Vakaa kuin mikä, toki jos rauta on kunnossa ja toimii yhteen hyvin. XP:n lisäkilkkeet on mulle turhia kun windows on vain FS-käytössä.

On tässä koneessa linux kanssa, sillä ajetaan päivät työjuttuja, hyvä käyttis mutta ei sovellu pelikäyttöön. Herätkää jo pahvit ;D turha sitä on joka asiaan tunkea :)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nimenomaan, se on käyttötarkoituksesta tietenkin kiinni. Itsellä on simualustana 2000 ja läppärissä ME ja kolmoskoneessa W98.

Kaikki hyviä omassa käyttötarkoituksessaan.

2000 on mun mielestä ihan hyvä käyttis jos koneella pääasiassa pyöritetään FS:ää. Vakaa kuin mikä, toki jos rauta on kunnossa ja toimii yhteen hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valitettevasti Xp, mieluiten vielä proffa, koska 2000 :sta ei kannata laittaa, siihen ei enää MS tee päivityksiä, joten ei kannata asentaa enää 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
2000 :sta ei kannata laittaa, siihen ei enää MS tee päivityksiä, joten ei kannata asentaa enää 8)

Mutta jospa se onkin jo niin hyvä, ettei siihen enää tarvita enempää päivityksiä. If it works, don't fix it... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valitettavasti windows ohjelmat tarvitsee toimiakseen päivityksiä esim. lisääntyvän virusten torjunnasssa, tietoliikensuojauksissa jne. Kyllähän voi olla päivityksiä laittamatta, mutta jos sinulla on auto, huollatko koskaan sitä vai ajeletko vaan samoilla öljyillä että kyllä se hyvin menee, vai ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valitettavasti windows ohjelmat tarvitsee toimiakseen päivityksiä esim. lisääntyvän virusten torjunnasssa, tietoliikensuojauksissa jne. Kyllähän voi olla päivityksiä laittamatta, mutta jos sinulla on auto, huollatko koskaan sitä vai ajeletko vaan samoilla öljyillä että kyllä se hyvin menee, vai ???

Mulla on erillinen palomuuri enkä surffaa netissä tai käytä sähköposteja windowsilla ollenkaan. Ei ole pahemmin viruksista tai muusta huolta.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Mulla on erillinen palomuuri enkä surffaa netissä tai käytä sähköposteja windowsilla ollenkaan. Ei ole pahemmin viruksista tai muusta huolta."

Kyllä elämä on joskus tylsää .... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanoinko muka että "en surffaa netissä enkä käytä sähköpostia"? En. ;D Sanoin että en tee sitä windowsilla, niin ei tarvitse putsailla konetta pöpöistä joka toinen päivä.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä sitä sitten surfaillaan netissä kun ei windowsilla ? Linuxillako, ja siinäkö ei sitten ole noita virus juttuja, älä viitsi ja eihän niistä ole mitään haittaa kun on pelit ja vehkeet ja tietää mitä tehdään. Ei ole koskaan ollut ongelmia ainakaan minulla, eikä tule kun palomuurit ja pensselit. Ja taas tulee palautetta mutta tämä kestää ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä sitä sitten surfaillaan netissä kun ei windowsilla ? Linuxillako, ja siinäkö ei sitten ole noita virus juttuja, älä viitsi ja eihän niistä ole mitään haittaa kun on pelit ja vehkeet ja tietää mitä tehdään. Ei ole koskaan ollut ongelmia ainakaan minulla, eikä tule kun palomuurit ja pensselit. Ja taas tulee palautetta mutta tämä kestää ;D

No Linuxillapa joo, tai Macilla. Viruksia ei ole hirveämmin näkynyt. Onhan se totta että windowsin kanssa pystyy elämään kun tietää, mutta entä jos virusten kanssa veuhkaaminen ei oikeasti edes kiinnosta? Kyllä mulla on tärkeämpääkin tekemistä kuin säätää jotain turhaa :) Eikä kyse ole siitä että en osaisi säätää, sitä on vain tullut turhan säädön kiintiöt täyteen.. Onhan niitä tietoturva-aukkoja joka systeemissä mikä nettiin pistetään piuhalla kiinni, mutta Windowsin käyttäjiä on niin paljon että se on jo siksi paljon houkuttelevampi kohde virus- ja matosoftien kirjoittajille. Mitähän tässä oli viimeisen viiden vuoden aikana.. SSH:ssa oli joku reikä, sitten oli jotain reikiä jossain softassa millä tavallinen käyttäjä sai root-oikeudet, mutta siitä ei näin pienissä ympyröissä kotona ole ongelmaa kun on itse sekä Joe User että pääkäyttäjä.. Pari pahaa kernelin turvareikää on ollut millä on saanut koneen kaatumaan tai jopa päässyt sisään verkon kautta, mutta aika vähän kuitenkin. Windowsille on noita uusia matoja joka viikko. Kaveri juuri sanoi että taitaa uusi pöpö olla taas liikenteessä kun niillä verkkoliikenne alkoi kasvaa räjähdysmäisesti eilen - se on töissä nettipalveluntarjoajalla Tokiossa.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän se on se XP.

Toimii hyvin. On pari kertaa joutunu asentaa uusiks ja formatoida kovalevy mut se ei ollu wintoosassa vika vaan itsessäni. Ainakin luulen :) Kaikkea on pakko kokeilla ;D Ja XP on mielestäni helppo asentaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Ja XP on mielestäni helppo asentaa.

Etpä ole tainnut kovin moneen koneeseen sitä asentaa... ::)

Joskus nimittäin tulee kivoja yllätyksiä, kuten esimerkiksi että XP:n asennusohjelma setup.exe tuottaa ilmoituksen "program cannot be run in DOS mode". Eli pitäisi muka olla Windows asennettuna, jotta voi asentaa Windowsin. :P

Tuokin asennus onnistui sitten lopulta siirtämällä asennuslevy dvd-asemasta cdrw-asemaan. Loogista, vai mitä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Johan se järki luulisi kertovan että Win2000 ;) Itsekkin olen ajatellut siihen siirtymistä. Nykyisin toimin Windows Longhornin testaajana ja sanompa näin että kova tehosyöppö on tuloillaan sitten. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pulttasinpas tänään Fedora Core 1:n tähän XP:n rinnalle. Kiitokset Tuomakselle, kun on höpissyt tästä Red Carpetista. Mahdottoman helppo ladata päivityksiä ja uusia ohjelmiakin, Open Carpetilla höystettynä. :)

Joo, jätin sittenkin ne "gentoilut". ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pulttasinpas tänään Fedora Core 1:n tähän XP:n rinnalle. Kiitokset Tuomakselle, kun on höpissyt tästä Red Carpetista. Mahdottoman helppo ladata päivityksiä ja uusia ohjelmiakin, Open Carpetilla höystettynä. :)

Joo, jätin sittenkin ne "gentoilut". ::)

Heh :) Joo, Gentoolle on paikkansa, varsin jos haluaa tutustua linuxin sielunelämään vähän tarkemmin. Mutta meille normaaleille ihmisille esim. Fedora tai vastaavat "asenna, ja se toimii" -distrot on paljon parempia, voi sen säästyneen ajan sitten käyttää järkevästi :)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin aikanaan suosin Debiania palvelimiin, mutta viime aikoina on tullut kiltisti vaan asennettua se punalätsä :) Samanhan tuo tekee, mutta ei tarvitse kaikkea muistaa ulkoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Etpä ole tainnut kovin moneen koneeseen sitä asentaa... ::)

Joskus nimittäin tulee kivoja yllätyksiä, kuten esimerkiksi että XP:n asennusohjelma setup.exe tuottaa ilmoituksen "program cannot be run in DOS mode". Eli pitäisi muka olla Windows asennettuna, jotta voi asentaa Windowsin. :P

Tuokin asennus onnistui sitten lopulta siirtämällä asennuslevy dvd-asemasta cdrw-asemaan. Loogista, vai mitä?

En tiedä olenko väärässä mutta DVD aseman kunnollisia ajureita ei ole tuossa DOS:ssa,mutta CD aseman taas taitaa olla.Oma XP:ni ei ole kaatunut kertaakaan,asennuksen jälkeen oli pieniä ongelmia mutta homma helpottui kun asensin sitten päälle XP uudelleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole kyllä mullekaan tullut vastaan mitään tuon tapaista, mitä olen XP:n asentanut vajaa 100 kertaa. Kyllä kaikki DVD/CD-härpäkät nykyään on ihan peruskamaa ja käyttisasennus pitäisi onnistua kaikilta. Oisko ollut DVD-aseman firmiksessä se bugi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koneelleni ilmaantui aika mystinen ongelma xp:n asennuksen jälkeen. Ex käyttis oli win98se ja 40gt kiintolevy jaettu puoliksi c ja d asemiksi. Nyt kun klikkaan jotain d-asemalla olevaa hakemistoa niin se kelaa yleensä noin minuutin ennen kuin se edes menee siniseksi. Mielestäni c asema on toiminut normaalisti. Osaisko kukaan auttaa?

T.Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan vaan mutuna. Virus-, palomuuri- vakoiluohjelmien poisto. Senjälkeen levyvirheitten tarkastus ja levyn eheyttäminen.

Kohta joku guru sanoo, että mitä se Vitikainen höpäjää. Odota ennenkuin teet mitään.

ps. Jaa niin, meinasin unohtaa. Windows update, ja ainakin kaikki tärkeät päivitykset.

ps2. Siis tarkoitin tuossa alussa, että viruksien etc. poisto. Ei niitä ohjelmia tarvitse poistaa, päinvastoin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eheytystä olen käyttänyt mikäli vaan on tarvinnut. Tietääkseni päivitykset latautuu automaattisesti mut en ole varma et asentuuko myös. Voisko se olla jotenkin muistista kiinni eli minulla on 256+128mb/133mhz?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koneelleni ilmaantui aika mystinen ongelma xp:n asennuksen jälkeen. Ex käyttis oli win98se ja 40gt kiintolevy jaettu puoliksi c ja d asemiksi. Nyt kun klikkaan jotain d-asemalla olevaa hakemistoa niin se kelaa yleensä noin minuutin ennen kuin se edes menee siniseksi. Mielestäni c asema on toiminut normaalisti. Osaisko kukaan auttaa?

T.Juha

Kannattaa näissä upgradeissa käyttää "Format c:" taktiikkaa ennen uuden käyttiksen asennusta. Säästää levytilaa ja ei ole kivaa jos vanha käyttis kummittelee taustalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Levynvirheitä tarkistaessasi kokeile tarkistaa levyn pinta, eli englanninkielisessä XP:ssä "Scan for and attempt recovery of bad sectors" kohta ruksittuna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään