Guest nuppi

XP vai 2000?

60 viestiä aiheessa

Levynvirheitä tarkistaessasi kokeile tarkistaa levyn pinta, eli englanninkielisessä XP:ssä "Scan for and attempt recovery of bad sectors" kohta ruksittuna.

Joo mutta levyä avatessa pitää sitten varoa jättämästä sormenjälkiä! Bad Sectorit irtoavat hyvin VIMillä tai astianpesuaineesen kostutetulla hiekkapaperilla.

//Tuomas

EDIT: taitaa olla aika mennä nukkumaan ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moneskohan kerta tämä on? Miksi on pakottava tarve vastata: 98SE? Se on kevyt ja vain käyttöjärjestelmä. Työkoneen XP koettaa olla jotain enemmän huonolla menestyksellä. Hauskinta XP:ssä on sen automaattinen virheraportointi Microsoftille - kokee kerrankin olevansa riesa sille riistofirmalle. Siltä firmalta on hämärtynyt käyttöjärjestelmän periaate; se on kevyt, sillä saadaan kone käyntiin ja se tarjoaa alustan oikeiden ohjelmien käyttämiselle. Jos en pelaisi Linux olisi ollut koneella jo vuosia. Kapinaahan tämä on, mutta niin kauan sinnitellään kuin mahdollista. Prosessoripäivityksen koittaessa se kai tapahtuu (98SE ei vissiin ymmärrä yli 2,66 GHz:n tehoja), gigan muistin se kuitenkin nieli pienellä säätämisellä. Ja jos uusi Pitkäsarvi on vielä XP:tä naurettavampi tehosyöppö on aika lopettaa tietokoneilla leikkiminen ja mennä vaikka lenkille.

Ai niin, win2000 on vielä tolkullinen ja vakaa käyttöjärjestelmä, tosin pelikäytössä sillä on ollut yhteensopivuusongelmia joidenkin pelien kanssa. Ota se.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi XP mielumin kuin 2000 noh helpompi käytössä, uudemppi, ajurit helposti säädävilla, pareman näköstä (noh kuin laitat silver ja ottat Teletappi maisemat pois ;D )

Mutta jos Xp laita varmista atte Pro versio olis kysessä kuin toi home on vähän kyöhä...

Toki W2000 on hyväkin valinta eritain vakaa, mutta mielestani hitas ja vähän turhan jäykää verratuna XPpro:n

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, ja paras wintoosa versiohan on tietysti tämä ME.

On vieläkin tuossa toisella koneella, ja eilen viimeiksi ihastelin kun on nopea, ja kevyt, vanhempaakin koneeseen . :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikki aloittelijat yleensä kehuvat XP:n maasta taivaisiin tietämättä oikeasti sitä kuinka huono se on muiden microsoft käyttöjärjestelmien rinnalla. Mutta jos näistä kahdesta pitää valita niin vastaan ehdottomasti win2000. Töissä työkoneeni on pysynyt pystyssä 200 päivää putkeen ja käyttiksenä win2000. Kotona xp (jonka haluaisin vaihtaa 2k:hon), joka kaatuilee vähän väliä. Voisin myös suositella win 98se:tä.

Et sitten vissiin ole päivitellyt konettasi 200 päivään? Ainahan winkku vaatii uudelleenkäynnistämistä päivitysten jälkeen.

Ja minulla XP on yhteen menoon pystyssä yleensä noin 3 viikkoa. Siihen mennessä tulee joku päivitys tai jotain miksi pitää bootata.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

XP ihan sen takia että sitä kehitetään edelleen ja sille julkaistaan jatkuvasti service packeja, esim. XP SP2 on tuomassa roimasti lisää ominaisuuksia. W2000:lle tuskin enään tulee service packeja.

Kyllä kuule WIN2000:tta päivitellään vielä pitkälle tulevaisuuteen. Miksi microsoft lopettaisi yrityskäyttiksensä tukemisen? KYllähän vielä tulee Service Packkejä mm. Windows NT:llekin. Ja win2000:lle uusin julkaistu service pack on muistaakseni SP4.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

NT4 on tippunut Mikkisoftin päivitysrumbasta pois. Esimerkiksi Servicepack:ja ei enää tule. Toki erittäin kriittiset mokat korjataan.

2-kilonen sekä XP on sitten tuettuja hamaan tulevaisuuteen. Muistelen että mikkisofti ilmoitti juuri taannoin pidentävänsä tuotetuksensa 10 vuoteen.

Ihte olen siirtynyt XP-puolelle. Ja mitä tuolla tuli esille että XP olisi lelu. Ihte olen näiden kanssa tehnyt työta alusta asti. Kun otetaan W2000Pro ja verrataan sitä XP Pro versioon niin käytännössä näillä ei ole muuta eroa kuin XP:n karkkiväritys. Jos se XP ei pysy kasassa, niin vika on penkin ja näppiksen välissä tai raudassa. XP:ssä on tietyt asiat tehty eritavoin, mutta erot eivät ole ratkaisevia. Tästä kertoo jo se, että voit käyttää XP:ssä W2-kilosen ajureita, jos muuta ei löydy.

Valinta on sitten omien mieltymysten mukaan. Molemmat toimivat kotikäytössä ihan ok. Itse olen jo aikaa sitten kallistunut XP:n puolelle. Ja nimenomaan Pro-version. Itselle kun Home-eitionista on karsittu varsinkin verkkopuolella palikoita pois rankemmalla kädellä. Liian ranakalla minun käyttöön.

Ja kun kahtotaan 9x-sarjalaisia. Niin nehän eivät ole edes käyttiksiä. Siellä on alla DOS, jolle 9x on graafinen käyttöliityntä.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Näin Pentti Peruskäyttäjänä XP:hen totuttelun jälkeen olen todennut sen mainioksi verrattuna aikaisempiin käytössäni olleisiin(Win95/98/2000).Kerran olen kahden vuoden aikana joutunut asentamaan uusiksi ja sekin omaa tyhmyyttäni.Käytössä ei ole edes sitä toimintoa millä saa tehdyn tekemättömäksi joten täytyy todeta että hyvin on mennyt!

Siitä raportoinnista Bill:ille sen verran että eipä sitä tarvitse käyttää jos siltä tuntuu vaan disabloi koko toiminnon.

Lisäksi pienet ongelmat mitkä nekin on yleensä ollut penkin ja näytön välissä on aina ratkennut hieman tutkimalla ja kyselemällä viisaammilta ohjeita ja vinkkejä.

T:Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siitä raportoinnista Bill:ille sen verran että eipä sitä tarvitse käyttää jos siltä tuntuu vaan disabloi koko toiminnon.

Sehän siinä juuri on hauskaa, laillista spämmausta. Kuvitelkaa nyt Billiä lukemassa virheraportteja myöhään yöhön samalla kun uima-allas, blondit ja urheiluauto lojuvat käyttämättöminä.

Noh, se vain ärsyttää että yksinkertaisella asialla kuten käyttöjärjestelmällä kiihdytetään tätä varustelukierrettä, prossu-ram-agp jne. Lisäksi uudistukset ovat usein vain tuota silmänruokaa ja meidät kuluttajat pakotetaan päivityksiin lopettamalla tuotetuki vanhoille tuotteille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään