Nils Rostedt

EFHK 3.11.

16 viestiä aiheessa

Missäköhän viipyvät ensimmäiset lumiset kuvat EFHK:sta?

 

Tässä odotellessa, vain yksi eikä siinä paljon luntakaan näy.

 

[ attachment removed ]

 

SP-NEB, Beech King Air C90A.

 

Toivottavasti muilla on lisää kuvia vaikkapa tähän jatkoksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

laitanpa nyt muutaman mutta en kyseisestä koneesta:

 

OH-ATA

 

 

[ attachment removed ]

OH-SAN

 

 

[ attachment removed ]

OH-LEK

 

 

[ attachment removed ]

OH-LXE

 

 

[ attachment removed ]

OH-LEI

 

 

[ attachment removed ]

OH-SAH

 

 

[ attachment removed ]

UR-GAT

 

 

[ attachment removed ]

OH-LXG

 

 

[ attachment removed ]

OH-BLD

 

 

[ attachment removed ]

Turkkilaisista tuli pohjakuva kun lähteville muuttui 22R

TC-JLE

 

 

[ attachment removed ]

OH-LXL

 

 

[ attachment removed ]

OH-LEF

 

 

[ attachment removed ]

OH-LVK

 

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On kyllä hieno kuva! Milläs koneella muuten 50 Cent tuli stadiin? Tuskin ihan millään Finnairilla kuitenkaan.

[juoruilua] Tämän päivän Hesarin NYT-liitteen mukaan 50-centillä on 17 henkinen delekaatio ja "vaativat" businessluokkaa joten taitavat ihan normaalilla reittilennolla tulla, kun ei ollut isompaa vaatimusta[/juoruilua]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itsekin tein perinteisen business-mutkan ennen työpäivää, ja löysin tälläisen yllätyksen....

 

Eli jo tuo aikaisemmin nähty, SP-NEB Beechcraft King Air C90A KGHM Polska Miedz SA ZH. Ex F-GULM

 

[ attachment removed ]

 

Ja NTA/NetJets Europen uusin...? Beechcraft 400A BeechJet CS-DML, Ex N37165

 

[ attachment removed ]

 

 

Tosin "rakkaalla lapsella" on monta nimeä, eli tuon ylläolevan tyyppi on lähteestä riippuen joko Hawker 400 XP, Raytheon 400A, tai tuo ym., mutta korjatkaa tietävemmät taas kerran, eipä siinä, mukavaa viikonloppua foorumille ja huomenna varmaan spottaillaan "Jumboa..."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

[juoruilua] Tämän päivän Hesarin NYT-liitteen mukaan 50-centillä on 17 henkinen delekaatio ja "vaativat" businessluokkaa joten taitavat ihan normaalilla reittilennolla tulla, kun ei ollut isompaa vaatimusta[/juoruilua]

 

HB-INJ, Global Express, saapui EFHK:lle n. 1920 eilen ja jatkoi matkaansa eteenpäin, joten olisiko käynyt tuon artistin pudottamassa keikalle...?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

HB-INJ, Global Express, saapui EFHK:lle n. 1920 eilen ja jatkoi matkaansa eteenpäin, joten olisiko käynyt tuon artistin pudottamassa keikalle...?

 

Eiköhän se nyt kuitenkin tullut reittilennolla ;)  tuon jo mainitun NYT liitteen lukeminen kannattanee...

 

ja niitä kuvia 2. ja 3.11. http://www.fap.fi/ tosin noissakaan ei lumi näy...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se nyt kuitenkin tullut reittilennolla ;)  tuon jo mainitun NYT liitteen lukeminen kannattanee...

 

 

50 senttiä tuli NewYorkista reittilennolla jos jotain epäilyttää .  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tässä olis vielä yksi tuosta UR-GAT koneesta. muuten hieno mutta kuvanlaatu vois olla pikkasen parempi :)

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

50 senttiä tuli NewYorkista reittilennolla jos jotain epäilyttää .  ;)

 

Toisaalta tuo on ainakin itselleni sarjassamme täysin turhaa tiehoa.... 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toisaalta tuo on ainakin itselleni sarjassamme täysin turhaa tiehoa.... 8)

 

Kovasti se ainakin aiheutti spekulaatiota  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosin "rakkaalla lapsella" on monta nimeä, eli tuon ylläolevan tyyppi on lähteestä riippuen joko Hawker 400 XP, Raytheon 400A, tai tuo ym., mutta korjatkaa tietävemmät taas kerran, eipä siinä, mukavaa viikonloppua foorumille ja huomenna varmaan spottaillaan "Jumboa..."

 

Prkl , pakkohan sitä oli taas ruveta googlailemaan kun tuosta konetyypistä on omiakin tuoreita kuvia  ;)

 

Tämän verran sain selville ko. tyypin sukujuurista usean lähteen kautta, toivottavasti kaikki meni oikein:

 

Kantaisä on Mitsubishi MU-300 Diamond (1978). Tässä koneessa oli 2x 11.1 kN P&WC JT15D4 moottorit.

Tässä on kuva kyseisestä konetyypistä, rekisterin mukaan OH-KNE on valmistettu 1983.

 

(Vuonna 1980 Beechcraft tulee osaksi Raytheon-yhtiötä, mutta siihen aikaan tämä tyyppi on edelleen Mitsubishi).

 

Jossakin vaiheessa tulee Mitsubishi Diamond 1A, jota tehtiin 1984 saakka.

 

Vuonna 1984 tulee Mitsubishi Diamond II, jota valmistettiin Mitsu-nimisenä vain  11 kpl. Raytheon Beechcraft ostaa markkinointioikeudet koneeseen. Vuonna 1985 ilmestyy Raytheon BeechJet 400, jossa on myös tehokkaammat

2x 13.9 kN JT15D5-moottorit.

 

Vuonna 1990 tulee Beechjet 400A jossa on joukko parannuksia mm. korotettu maksimipaino ja Collins EFIS- mittaristo.

 

Vuonna 1993 BAe:n liikesuihkut tulevat Raytheonin osaksi (mm. BAe 125 / Hawker 800) ja siinä yhteydessä BeechJet 400A nimetään uudelleen Hawker 400A:ksi, kun Raytheon haluaa yhteisen Hawker-brandin kaikille liikesuihkuilleen.

 

Vuonna 2003 taas uusi parannettu version, Hawker 400XP (eXtra Payload eli 90 kg enemmän kuormattavuutta).

 

Tämä on edelleen valmistuksessa ja yhden lähteen mukaan NetJets on tilannut niitä siten että toimitukset jatkuvat 2009 saakka.

Aika pitkäikäinen konetyyppi siis, kun peruskonstruktio on silloin jo yli 30 vuoden ikäinen.

 

Mainittakoon vielä USA:n ilmavoimille toimitettu versio T-1 Jayhawk , joka toimitettiin 1992-97 ja perustui 400A-malliin.

 

:)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Prkl , pakkohan sitä oli taas ruveta googlailemaan kun tuosta konetyypistä on omiakin tuoreita kuvia  ;)

 

Tämän verran sain selville ko. tyypin sukujuurista usean lähteen kautta, toivottavasti kaikki meni oikein:

 

Kantaisä on Mitsubishi MU-300 Diamond (1978). Tässä koneessa oli 2x 11.1 kN P&WC JT15D4 moottorit.

Tässä on kuva kyseisestä konetyypistä, rekisterin mukaan OH-KNE on valmistettu 1983.

 

(Vuonna 1980 Beechcraft tulee osaksi Raytheon-yhtiötä, mutta siihen aikaan tämä tyyppi on edelleen Mitsubishi).

 

Jossakin vaiheessa tulee Mitsubishi Diamond 1A, jota tehtiin 1984 saakka.

 

Vuonna 1984 tulee Mitsubishi Diamond II, jota valmistettiin Mitsu-nimisenä vain  11 kpl. Raytheon Beechcraft ostaa markkinointioikeudet koneeseen. Vuonna 1985 ilmestyy Raytheon BeechJet 400, jossa on myös tehokkaammat

2x 13.9 kN JT15D5-moottorit.

 

Vuonna 1990 tulee Beechjet 400A jossa on joukko parannuksia mm. korotettu maksimipaino ja Collins EFIS- mittaristo.

 

Vuonna 1993 BAe:n liikesuihkut tulevat Raytheonin osaksi (mm. BAe 125 / Hawker 800) ja siinä yhteydessä BeechJet 400A nimetään uudelleen Hawker 400A:ksi, kun Raytheon haluaa yhteisen Hawker-brandin kaikille liikesuihkuilleen.

 

Vuonna 2003 taas uusi parannettu version, Hawker 400XP (eXtra Payload eli 90 kg enemmän kuormattavuutta).

 

Tämä on edelleen valmistuksessa ja yhden lähteen mukaan NetJets on tilannut niitä siten että toimitukset jatkuvat 2009 saakka.

Aika pitkäikäinen konetyyppi siis, kun peruskonstruktio on silloin jo yli 30 vuoden ikäinen.

 

Mainittakoon vielä USA:n ilmavoimille toimitettu versio T-1 Jayhawk , joka toimitettiin 1992-97 ja perustui 400A-malliin.

 

:)

 

 

Kiitos perinpohjaisesta selvityksestä ja vaivannäöstä, tosin tuo selvisi itsellekin kun hieman tarkemmin tutki kirjallisuutta kirjahyllystä... :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla