Jussi Sahlberg

Monitoimitulostimen valinnassa apuja

15 viestiä aiheessa

Hei,

PItäisi kotiin ostaa tulostin vanhan väsähtäneen laserin tilalle. Katselin nykyistä valikoimaa ja meinasi infoähky yllättää.

Suositelkaa  hintaluokassa 100-200 euroa olevaa värkkiä, joka osaisi tulostaa värillistä printtiä ja skannata A4-kokoa. Bonusta tulee jos vanhojen valokuvien skannaaminen onnistuisi helposti (ilman että jokaista kuvaa pitää erikseen asetella lasilevylle.

Vai kannattaisiko ostaa halpa värilaser ja erillinen skanneri?

Kertokaa vielä että jos koneessa on vain USB 1.1 -portteja, niin toimivatko USB 2.0 -laitteet?

-Jussi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä pitäisi USB 1.1 portissakin toimia, hitaammin vaan. Ainakin mulla vanhan läppärin 1.1-portin kanssa on toiminu kaikki USB laitteet.

Itse ostin Canon MP800 värimustesuihkumonitoimilaitteen (Hullujen päiviltä), ja olen ollut tyytyväinen.

Skanneri ei ole ihan huippu. Kyllä sillä kuvista ihan kelvollisia saa, mutta diojen ja filmien skannauksen voi unohtaa.

Hinta menee yli rajan, mutta eiköhän nuo Canonin halvemmatkin ole ihan kelvollisia. Niissä ei vaan ole erillisiä värisäiliöitä eikä ihan yhtä tarkka tulostus.

Mutta jos edelleen laseria ajattelit, niin sitten en osaa auttaa. Niitä en ole tutkinut sen tarkemmin. Valokuvien tulostukseen laserin laatu ei oikein riitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ostin Canon MP800 värimustesuihkumonitoimilaitteen (Hullujen päiviltä), ja olen ollut tyytyväinen.

Skanneri ei ole ihan huippu. Kyllä sillä kuvista ihan kelvollisia saa, mutta diojen ja filmien skannauksen voi unohtaa.

Hinta menee yli rajan, mutta eiköhän nuo Canonin halvemmatkin ole ihan kelvollisia. Niissä ei vaan ole erillisiä värisäiliöitä eikä ihan yhtä tarkka tulostus.

Mutta jos edelleen laseria ajattelit, niin sitten en osaa auttaa. Niitä en ole tutkinut sen tarkemmin. Valokuvien tulostukseen laserin laatu ei oikein riitä.

Tarkoituksena on skannata vanhat paperivalokuvat, joita on paljon, turvaan ajan hammasta vastaan. Sen jälkeen skannaaminen on hyvin satunnaista. Väritulostaminen on myöskin satunnaista, valokuvat tulostuvat vastaisuudessakin fotopalveluiden kautta. Tästä johtuen värilaser ja erillinen skanneri kiinnostaisi. Tosin tuntuu että hinta pompsahtaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen kaikkia muita paitsi HP:tä. Niitten ajuripakettiin on ympätty liikkaa roskaa mukaan jota ei voi poistaa ilman ajureiden poistoa :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Epson Stylus Photo RX520 voisi olla sinun kriteereilläsi aika passeli. Itse pistäisin pari taalaa lisää tiskiin ja ottaisin Stylus Photo RX640:n, jossa on myös CD/DVD-levylle tulostus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Epson RX-620 oli digiexpossa tarjouksessa hintaan 199 euroa. Jos ei tuota CD tulostusta tarvitse, niin turha maksaa siitä ylimääräistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osaisiko joku antaa samaan syssyyn vähän vinkkejä minullekin?

Minun pitää joskus tulostaa isojakin määriä nuotteja joissa on yleensä aina jotain pientä pränttiä. Jos tulostimessa on skanneri niin voiko sillä kopioida? Värejä en tarvitse enkä muutakaan ylimääräistä, nopea ja tarkka tulostin jolla saan nuotit tulostettua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen kaikkia muita paitsi HP:tä. Niitten ajuripakettiin on ympätty liikkaa roskaa mukaan jota ei voi poistaa ilman ajureiden poistoa :(

HP:n sivuilla käynti saattaa auttaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HP:n sivuilla käynti saattaa auttaa...

Juuh siellä ollaan käyty... yli 300 Mt paketti jossa samat rojut mitä cd:ltä asentuu ajureitten yhteydessä. Eli HP:ltä ei saa pelkkiä ajureita  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osaisiko joku antaa samaan syssyyn vähän vinkkejä minullekin?

Minun pitää joskus tulostaa isojakin määriä nuotteja joissa on yleensä aina jotain pientä pränttiä. Jos tulostimessa on skanneri niin voiko sillä kopioida? Värejä en tarvitse enkä muutakaan ylimääräistä, nopea ja tarkka tulostin jolla saan nuotit tulostettua.

Voi kopioida jopa ilman tietokonetta kun ovat samoissa kuorissa. Tietenkin millä vaan skannerilla ja tulostimella saa kopioita tietokoneen kautta, yleensä yhdellä skannerin painikkeella.

Sinun tarpeesi on selkeästi mustavalkolaser. Kyllä niitäkin monitoimilaitteita on, missä on skanneri samoissa kuorissa lasertulostimen kanssa, n. 200 eurosta ylöspäin. Paljon. Vaikkapa:

http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Multifunctionals/Laser_multifunctionals/index.asp

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/fi/ho/WF02a/7167-7409-7411.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuh siellä ollaan käyty... yli 300 Mt paketti jossa samat rojut mitä cd:ltä asentuu ajureitten yhteydessä. Eli HP:ltä ei saa pelkkiä ajureita  :thmbdn:

Kyllä sieltä ajureita saa pelkästäänkin  :thmbup:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=503519&prodTypeId=18964&prodSeriesId=503548&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=228

Tosin tuolla ajurilla ei faxailla tai skannata mutta noita toimia varten tuossa pöydällä on skanneri ja duunissa faxi sekä keittiössä kahvinkeitin :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä sieltä ajureita saa pelkästäänkin  :thmbup:

Tosin mun HP:n moinitoimilaitteelle ei ole pelkkiä ajureita psc-1110 on laite....  Ja toi ajuri ei tule sen kanssa juttuun :D tuolla laittella ei ole PCL5 tukea :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosin mun HP:n moinitoimilaitteelle ei ole pelkkiä ajureita psc-1110 on laite....  Ja toi ajuri ei tule sen kanssa juttuun :D tuolla laittella ei ole PCL5 tukea :D

Kysymys olikin saako HP:ltä pelkkiä ajureita... (tosin tuo on vaan tulostimille) ja minä en ainakaan kajoaisi pitkällä tikullakaan laitteeseen joka ei ymmärrä PCL5(6) tai postscriptiä.

Mutta elämä on valintoja kun ostaa tollasen everything out laitteen niin joutuu kärsimään isokokoisista ohjelmista. Laitteen tai sen eri osien ajuri(t) tuskin ovat megaa isompia  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta elämä on valintoja kun ostaa tollasen everything out laitteen niin joutuu kärsimään isokokoisista ohjelmista. Laitteen tai sen eri osien ajuri(t) tuskin ovat megaa isompia  ;)

Ei tässä varmaankaan ole kyse siitä kuinka isoja ajurit ovat megoina, vaan siitä että asentaako kyseinen laite jotain ylimääräisiä ohjelmia ison kasan joilla ei A) tee yhtään mitään ja B) vievät Windowsin resursseja aivan turhaan.

Kiitokset Esalle vinkeistä, noilla pääsen alkuun varmasti. Jotenkin minulla oli sellainen käsitys että laser olisi jotenkin jäänyt pois tällaisesta käytöstä mustesuihkun rinnalla mutta niin ei ilmeisesti ole. (Viimeksi ostin tulostimen vuonna 1999)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tässä varmaankaan ole kyse siitä kuinka isoja ajurit ovat megoina, vaan siitä että asentaako kyseinen laite jotain ylimääräisiä ohjelmia ison kasan joilla ei A) tee yhtään mitään ja B) vievät Windowsin resursseja aivan turhaan.

Mulla tulee kohtaan A ja B ruksit :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään