Harry Janhunen

My Travel EFHK 8.11-06

12 viestiä aiheessa

Lisätään muutama kuva iltapäivältä, koska oli taas niin upea valo.

Lähti muuten ihan helkutin paksut tiivistysvanat ekasta läskimädäristä,

joka vielä tuli laskuun lemminkäisenkallion yli :o Valitettavasti en ehtiny

saada kuvaa :'(

 

Varoitus: sisältää sitä kaikille tuttua peruskauraa.

 

 

 

(OH-SAM)

 

[ attachment removed ]

 

 

(OH-LVL)

 

[ attachment removed ]

 

 

(ES-KRB)

 

[ attachment removed ]

 

 

(OH-ATA)

 

[ attachment removed ]

 

 

(OH-FAF)

 

[ attachment removed ]

 

 

(OH-LVC)

 

[ attachment removed ]

 

 

(SE-DZB)

 

[ attachment removed ]

 

 

(OH-SAL)

 

[ attachment removed ]

 

 

(OH-SAL)

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laitetaan joukon jatkoksi yks aamulta. G-IV kävi pikavisiitillä. Pistetään vaihteeksi ei sivukuva

 

N780E

[ attachment removed ]

 

Oli muuten pirun kiva kun hetken aikaa koneet lähti 15:lta. Harmi kun pilvet peitti aamuauringon  >:(

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutama "iltalenkillä" otettu yökuva:

 

N203

[ attachment removed ]

OH-BDX

[ attachment removed ]

N157UP

[ attachment removed ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laitetaan joukon jatkoksi yks aamulta. G-IV kävi pikavisiitillä. Pistetään vaihteeksi ei sivukuva

 

Oli muuten pirun kiva kun hetken aikaa koneet lähti 15:lta. Harmi kun pilvet peitti aamuauringon  >:(

 

 

Kiva kuvakulma Gulffista, missäs ne loput kuvat...? ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiva kuvakulma Gulffista, missäs ne loput kuvat...? ;)

 

Ne on sutta ja sekundaa kun piti vääntää ISO800  :thmbdn: No tässä nyt muutama niin ehkä päästään fiilikseen.

 

OH-BLD

[ attachment removed ]

 

OH-LZD

[ attachment removed ]

 

En tiennytkään että Chieftainia voi operoida yhdellä pilotilla  ???

PC-1

[ attachment removed ]

 

Kivat tamp... siis "ponttoonit".

OY-CCJ

[ attachment removed ]

 

Aamulla katselin tuota upsia ja nythän mie vasta hokasin että sitä ei pahemmin ole euroopassa näkynyt esim. a.netissä ei yhtään kuvaa vanhalta mantereelta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitosta, mikäs noissa nyt vikana, hiukan erilaisia kulmia?, kivahan nuita oli katsella... :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitosta, mikäs noissa nyt vikana, hiukan erilaisia kulmia?, kivahan nuita oli katsella... :thmbup:

 

Perä tarkka ja keula suttua jne jne. Tietysti tuosta kakkulasta loppuu potku tällaisissa keleissä.

 

Tänä syksynä on kyllä ollut niin uskomattoman huono tuuri aamukuvauskelien suhteen Nimim. Taas torkeän hieno arska paistaa  >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Perä tarkka ja keula suttua jne jne. Tietysti tuosta kakkulasta loppuu potku tällaisissa keleissä.

 

Tänä syksynä on kyllä ollut niin uskomattoman huono tuuri aamukuvauskelien suhteen Nimim. Taas torkeän hieno arska paistaa  >:(

 

Nääh hyvää settiä, mitä sitte jos vähän on suttua, hieno toi Mädäri kuva oli jokatapauksessa. Bussi kuvakin oli mutta Mädärissä oli astetta enemmän munaa.  :)

EDIT:

 

Pistetään nyt yks suttukakka lisää Myyrmäen yläpuolelta eilen,  AY058

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
En tiennytkään että Chieftainia voi operoida yhdellä pilotilla 

 

Ite en nähny intin aikana kun muutaman kerran, että ois ollu kaks pilottia PC:tä lentämässä. Eli taitaa ne useimmiten operoida yhellä lentäjällä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

En tiennytkään että Chieftainia voi operoida yhdellä pilotilla  ???

 

 

Viisaammat voivat taas korjata, mutta yksinkertaistettuna näin: Chieftainia kuten yleensä FAR23-kriteerein suuniteltuja lentokoneita saa lentää yksin. Tarkoittaa siis lentokoneita mäntämoottori-twineistä kevyehköihin turboproppeihin (King Airit, Twin Otter, Piper Cheyennet jne). Osaa pienistä liikesuihkuistakin on hyväksytty yhden ohjaajan lennettäväksi. Käsitykseni mukaan myös useimmat uusista, markkinoille vasta tulossa olevista, pikku-suihkareista (Eclipse 500, Embraer Phenom) on suunniteltu yhden ohjaajan lennettäviksi.

 

Usein, ainakin kaupallisissa operaatioissa, yhden ohjaajan lennettäväksi suunniteltuja koneita kuitenkin operoidaan kahdella ohjaajalla.

 

//Harri

 

PS. Pisti silmään jostakin taannoisesta ilmailu-uutisesta, joka koski Ilmavoimien PC:n seuraajan hankintaa, että myös tulevaa yhteyskonetta tulisi kyetä lentämään yhdellä ohjaajalla.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla