Guest Aaltonen

Parveke-spotting.....

35 viestiä aiheessa

Joops en keksiny mitään muutakaan järkevää tekemistä, ja kun lasku oli kääntynyt sopivasti Hevien tuloon 04 suuntaan, avasin skannerin ja netin ja aloin metsästämään niitä kahta Heviä, mitkä oli vielä tulematta. Eli tässä sitä on, parvekespottausta. Valo oli........syvältä joten esimerkiksi Nykkiläisen tulo aamu aurinkoon saisi aikaan hieman erilaista jälkeä kuin tämä kello 15 valo tekee.... :-

 

LGG, AY 088 tuli Guangzhousta, hiukkasen myöhässä ja ETA siirty viitisen minuuttia ihan HooHetkillä..... kyllä muuten erotti kaukaa, että nyt tulee MD-11 laivaston uusin jäsen....Kromi kiilsi sen verran...... :P

[ attachment removed ]

 

Ja tänäänkään ei LQA tullut Shanghaista, vaan Osakasta........Finnair 078....... Tässä jo käsittääkseni legendaarisen kakkakukkulan takana kaartamasas kohti ILS sädettä suuntaan 040....

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

Ja viimein Myyrmäki sitin yläpuolella.....

[ attachment removed ]

 

Ja lopuksi ehkäpä illan lennoille menevää porukkaa....Connexin Scania Ikarus - 51 to the EFHK.  8)

[ attachment removed ]

 

-Sami-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sami Sami, Osakasta tullaan AY78:lla. ;)

 

Ja asiaa sivuten, kohta LQA lähtee portilta 24 Ouluun. Huomenna kaksi Rovaniemen keikkaa ja illalla Nagoyaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän sun edes tarvi mennä kentälle, kun parvekkeelta näkee jo kaiken.  ;D

 

Nö jöö ei tosta kyllä saa mitään muuta kun seuraavaa kalustoa kuvattua:

AN 124, A343, MD-11, B747, B757 ehkäpä ja sun muut isommat. A320:set ja B737:kat jää pieneksi.  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs siinä, voisihan tuota parvekkeella huonompiakin harastuksia olla, saattavat vaan naapurit katsella kummissaan, ihan ok kuvatuksiahan nuo kauempaa räpsityiksi... :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän sun edes tarvi mennä kentälle, kun parvekkeelta näkee jo kaiken.  ;D

 

No niinpä tullaan joo, kävi pieni ÖHÖ...mutta korjattu.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs siinä, voisihan tuota parvekkeella huonompiakin harastuksia olla, saattavat vaan naapurit katsella kummissaan, ihan ok kuvatuksiahan nuo kauempaa räpsityiksi... :D

 

No siinähän kattelee, aivan sama mulle  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lussupukki on todennäkösesti Espoon Tapiolan päällä tossa kakkakasa-kuvassa. Meni muuten harvinaisen matalalta muihin

koneisiin verrattuna ja selvästi HITAAMMIN :laugh:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lussupukki on todennäkösesti Espoon Tapiolan päällä tossa kakkakasa-kuvassa. Meni muuten harvinaisen matalalta muihin

koneisiin verrattuna ja selvästi HITAAMMIN :laugh:

 

 

Mikäs haitta hitaudesta on laskussa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs haitta hitaudesta on laskussa?

Ei kai mitään haittaa hitaudesta varsinkaan laskussa ole. Pysyy ainakin paremmmin kartalla missä mennään.

Lähinnä ihmettelin sitä, miksi nousuissa hidas/tehottoman oloinen kone on vastaavasti muita hitaampi laskeutuessa?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia mielestäni varsinkin tuo neljäs kuva oli minusta jotenkin mukava. Kateellinen olen, kun pystyt katselemaan/kuvaamaan koneita omalta parvekkeelta.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nö jöö ei tosta kyllä saa mitään muuta kun seuraavaa kalustoa kuvattua:

AN 124, A343, MD-11, B747, B757 ehkäpä ja sun muut isommat. A320:set ja B737:kat jää pieneksi.  :-\

 

Osta tää niin ei pitäis jäädä pieneksi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koko? Pienihän tuo on ja ei kait nyt niin mikkihiiri-myllyistä voi ääntä lähteäkään. :)

 

Eikös se kuule ole niin, että nimenomaan mitä ISOMPI se on ja HILJAISEMPI niin sitä rauhallisemmalta sen meno vaikuttaa, eli meinasin nimenomaan, sitä että koska se on iso ja hiljainen tulee vaikutelma siitä että se menee hitaasti. Esim jos katot jotain bisnesjettiä joka tulee laskuun niin näyttää menevän aina kaks tai kolme kertaa nopeampaa kuin esim A320 vaikka vauhtia olis lähes saman verran..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kai mitään haittaa hitaudesta varsinkaan laskussa ole. Pysyy ainakin paremmmin kartalla missä mennään.

Lähinnä ihmettelin sitä, miksi nousuissa hidas/tehottoman oloinen kone on vastaavasti muita hitaampi laskeutuessa?

 

 

 

Niin no kuvasarjassa oli kyse laskuista. Et maininnut nousua sanallakaan.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koko? Pienihän tuo on ja ei kait nyt niin mikkihiiri-myllyistä voi ääntä lähteäkään. :)

 

Niin, olishan se Lussubussikin sentään lentokoneen näköinen näillä myllyillä:

 

 

http://www.airliners.net/open.file/0754425/L/

 

http://www.airliners.net/open.file/0630388/L/

 

http://www.airliners.net/open.file/0757884/L/

 

http://www.airliners.net/open.file/0747505/L/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, olishan se Lussubussikin sentään lentokoneen näköinen näillä myllyillä:

 

 

Huomattavasti paremman näköinen. Sanotaanhan se jo kuvatekstissäkin

One engine plus three hair dryers

 

Mutta kyllä 340-500 ja 340-600 pärjää hyvin kauniiden koneiden sarjassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näiden edellisten kommenttien perusteella tuntuu, että lentokoneisiin pätee samat kauneusihanteet kuin naisiinkin. Mitä isommat kannut sitä parempi.  :laugh:

 

On ne pienetkin hienot. Varsinkin kaartaessa A340-300 on todella nätti. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanotaanhan se jo kuvatekstissäkin

One engine plus three hair dryers

;D ;D On nuo silti aika jumalattoman isot verrattuna runkoon.... noiden pikkuföönien ja tuon megakannun välistä niiin...  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koko? Pienihän tuo on ja ei kait nyt niin mikkihiiri-myllyistä voi ääntä lähteäkään. :)

 

Milläs mittapuulla 340 on pieni? Onpa tuo nyt ainakin Finskin laivaston pisin kone, korkeudessa taitaa jäädä 11:lle muutaman sentin ja MTOW:ssa pikkisen, mutta on se nyt vaan ihan jumalattoman iso lentokone. Ja tulee siinä finaalissa ihan samoja nopeuksia, kuin muutkin liikennekoneet. Kevyenä se lentää suht hiljaakin, joskin se on pikemmin etu ja hyvän aerodynamiikan tulos.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa isojen kannujen villitys olla ihan vain peräisin a.netin nörteiltä, jotka ovat pelanneet liikaa Lara Croftia ja ihannoivat suurta 777-jumalaa.  ;) Kyllähän nää nyt olis aika tökerön näköisiä isoilla kannuilla:

 

http://www.airliners.net/open.file/0822282/L/

http://www.airliners.net/open.file/0690379/L/

http://www.airliners.net/open.file/0343304/L/

 

Siro ja pieni on kaunista. Ottakaa ne B777-lasit päästänne.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän nää nyt olis aika tökerön näköisiä isoilla kannuilla:

 

 

Osuitpa aika lailla asian ytimeen. Tommonen maailman kauneimman suihkumatkustajakoneen tittelin kärkisijoista kamppaileva DC-8 tai B707 on aika järkyn näköinen moderneilla pannuilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa isojen kannujen villitys olla ihan vain peräisin a.netin nörteiltä, jotka ovat pelanneet liikaa Lara Croftia ja ihannoivat suurta 777-jumalaa.  ;) Kyllähän nää nyt olis aika tökerön näköisiä isoilla kannuilla:

Siro ja pieni on kaunista. Ottakaa ne B777-lasit päästänne.

 

Makuasioita...mutta siro ja pienuus sopii hyvin johonkin mutta ei lentokoneisiin eikä autoihin. :laugh:

 

Nörteistä ja Lara Crofteista ei tietoa eikä kokemusta mutta triplat sekä 340:n miehekkäämmät mallit -500/600 ovat silmiä hiveleviä pelejä, ei sille voi mitään. http://www.airliners.net/open.file/1122376/L/

 

Milläs mittapuulla 340 on pieni? Onpa tuo nyt ainakin Finskin laivaston pisin kone, korkeudessa taitaa jäädä 11:lle muutaman sentin ja MTOW:ssa pikkisen, mutta on se nyt vaan ihan jumalattoman iso lentokone. Ja tulee siinä finaalissa ihan samoja nopeuksia, kuin muutkin liikennekoneet. Kevyenä se lentää suht hiljaakin, joskin se on pikemmin etu ja hyvän aerodynamiikan tulos.

 

Ainakin sisältä runko on ahtaan tuntuinen vert. MD-11 ja 772. Eihän penkkejäkään mahdu kuin 8 rinnakkain (edes Finnairilla).

Jumalattoman isoksi ei 343:sta saa kyllä ilman reilua määrää väkijuomaa. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa isojen kannujen villitys olla ihan vain peräisin a.netin nörteiltä, jotka ovat pelanneet liikaa Lara Croftia ja ihannoivat suurta 777-jumalaa.  ;) Kyllähän nää nyt olis aika tökerön näköisiä isoilla kannuilla:

 

http://www.airliners.net/open.file/0822282/L/

http://www.airliners.net/open.file/0690379/L/

http://www.airliners.net/open.file/0343304/L/

 

Siro ja pieni on kaunista. Ottakaa ne B777-lasit päästänne.

 

 

:thmbup: :thmbup: :thmbup:

Juuri näin. Koneesta pitää lähteä kunnolla älämölöä kun se starttaa, ja se ääni pitää vielä näkyäkin! 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla