Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 OT: onko tuosa Mikan kuvassa näkyvästä NW:n kympistä Helsingissä joku tarina olemassa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 OT: onko tuosa Mikan kuvassa näkyvästä NW:n kympistä Helsingissä joku tarina olemassa? Toi jenkkilehdistön tuohon kokoukseen. Oli mallia -40, muistan vieläkin kuinka "mestari" valisti kuinka siinä on erillainen ääni kuin -30 sarjalaisessa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 ...siinä on erillainen ääni kuin -30 sarjalaisessa PW:llä on eri saundi kuin GE:llä! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 PW:llä on eri saundi kuin GE:llä! ** Menee off topiciksi** No totta kai on! Siksi sitä niin tarkkaan kuunneltiin PW:sta puheen ollen, Northwestin pääjohtajahan sanoi -70 luvun alussa jokseenkin näin: "Jos haluan hehkulampun, menen GE:lle. Jos haluan moottorin, menen PW:lle." Lähteenä Terry Waddingtonin mainio opus "McDonnell Douglas DC-10 (Great Airliners Series, Vol. 6)" ** Poistuu off topicista** Edit: Ja ettei mene liian off topiciksi, niin laitetaan tähän sisäkuva jumbosta. Homa Class (business) Iran Air Boeing 747SP-86 EI-IAB 5.9.2004. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 17, 2006 Laitan muutamia omia digipokkarikuvia jumboista, joilla olen matkustanut: [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jotkut jossakin täällä moitti 747:n penkkejä. Mielestäni tiloiltaan ja penkeiltään paras konetyyppi matkustaa yli 10 tunnin lentoja. Varsinkin Lufthansa, joka on mun suosikkiyhtiö. Iso Airbussi on myös ok. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2006 Terve vaan kaikille! 8) Tuossa lähdin selaamaan kuva-arkistoani, niin alkoihan niitä Helsingin 747-kuvia löytymään. El Al oli sellainen tapaus, että lensi tänne melkein kaikella mahdollisella kalustolla, mukaanlukien 747:lla jossain harvoissa tapauksissa. Haaviin on jäänyt myös Malaysia Airlines (medikaali tai jotain), tuo aiemmin mainittu Polari, Atlas Air, valkoinen Swissairin 747-300, Air France, Air Atlanta Icelandic ja ainakin 3 British Airwaysia. Tosin nämä kaikki ovat vähintään 4 vuotta sitten nähtyjä, jonka jälkeen on ollut muitakin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2006 Tuossapa Cargolux. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 28, 2006 Oma lennokki ...aika vaatimaton... mut kai se jonkun on noillakin lennettävä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 29, 2006 Kun Janne laittoi Saudi:n kuvia tänne, niin juolahti mieleen että oisko hän ollut lentämässä myös 5/12 Indonesiassa Surabaya:ssa kun olin kuvausreissulla siellä. Ja kyllä Janne ilmeisesti juurikin tässä Air Atlanta Icelandicin TF-ARS:n ohjaamosssa istuu kuvaushetkellä [ attachment removed ] [ attachment removed ] Saudien oma HZ-AIL SUB 5.12., rullasivat portille takaisin konepellit auki kun oli jotain hämminkiä kakkosen kanssa, pääsivät matkaan vähän myöhemmin. Tässä on RR RB211 moottorit vs TF-ARS:n PW JT9D. (nokka jäi hiukka toisen koneen APU höyryihin...) [ attachment removed ] HZ-AIK SUB 6.12. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 29, 2006 Oma lennokki Ja duunipaikka Kiva on lennokki ja duunipaikka 8) ihan kateeksi käy Tuo 747-300 on yksi suosikki jumboista 747-200:n rinnalla. Tullut joskus 80 luvulla lennettyä (matkustajana) Varigin 747-300:lla Riosta New Yorkkiin. -200:lla sitäkin enemmän. Saiskos enemmän kuvia tuosta classic ohjaamosta ? Jani Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 31, 2006 Aika jännään paikkaan päätyny ND(kovin MD11:n ND:n näköinen layoutiltaan btw)...eikös ne ole tehny nuihin vanhempiin 747:aan kanssa semmoisia päivityksiä että HSI on otettu pois ja laitettu ihan näyttö siihen tilalle joka käy HSI:stä ja ND:stä...luulis että semmonen olis kätevämpi EDIT: niinku näin: http://www.airliners.net/open.file/1091612/L/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 31, 2006 hmmm.. Aika monta vipua ja mittaria ... cool! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 31, 2006 pari astetta harvinaisempaa 747:n mallia. En enää muista miksi kävi. Joku herra iso herra kuitenkin taisi olla kylässä. Kuva niinkin tuore kuin 22.09.1996 [ attachment removed / expired ] Tämä kone on Boeing 747:n muokattu versio Boeing E-4B "Nightwatch", jonkinlainen komentokeskus Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 8, 2007 Tääkin kävi pari kesää sitten medikaalin takia. Edit: hups, turhan iso versio. Nappi kuva, olitko tuurilla paikalla? Mahtoi olla mieluisa yllätysvieras. Kai Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 8, 2007 hmmm.. Aika monta vipua ja mittaria ... cool! Muistan kun omasta ME(monimoottorikurssista) kun heti alkuun lennonopettaja näytti kuvia Aztecin ohjaamosta ja tokaisi "täällä on sitte paljon vipuja ja mittareita, vähän miehekkäämpää kuin joku moposessnalla lentely" . Taitaa jumbo vielä viedä voiton Aztecistakin, hienoja kuvia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 8, 2007 Nappi kuva, olitko tuurilla paikalla? Mahtoi olla mieluisa yllätysvieras. Kai Tää oli näitä, pitkin iltaa oli kuultu että tuommoinen siellä on.. ja pohdin siinä että jaksaisinko vaiko enkö... ja sitten sille tuli delayta jne ja lähtö venyi. Kun sitten keli oli kuvatunlainen ja istuskelin takapihalla katselemassa, tuli semmoinen "no perhana, mennään nyt sit..." -fiilis. Katariinantielle samantien, auto parkkiin, askeleet mäkeä ylös, kamera tanaan, sulkimen painallus. Jaha, tämä oli tässä, takaisin kotiin. Joskus näinkin.. ;-)))) //T Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 10, 2007 Tämä TNT jumbo tältä päivältä EFHK:lta [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla