Juho Vastapuu

Suurin haaveesi

29 viestiä aiheessa

Jokaisella on unelmia. Unelmat voivat olle pieniä, mutta silti niin suuria, että niiden eteen voisi tehdä mitä tahansa. Itse kun sain tietää etten koskaan pääsisi lentäjäksi, suurin haaveeni rikkoutui. Se oli nuoruusajan suuri ja syvin haaveeni, jota en nyt koskaan saavuta.

Nyt olen tullut ajatelleeksi ja vanhoja musiikkivideoita (Abba, Europe, Bonny M. yms.) selaillessani mietittyä, mistä kaikesta onkaan jäänyt paitsi. Voikun olisin ollut näkemässä maailmaa 60- luvulta lähtien, kun kaikki merkittävä tehtiin. Kun kaikki merkittävä keksittiin, sellainen, joka tuntuu olevan nykyään aivan arkipäivää. Ei katseltu upeaa värikuvaa laajakuvatelevisiosta, ei menty metrolla kaupungille heilumaan, ei oltu EU:ssa, markat kelpasivat kioskilla limsarahaksi, niin ei ollut muovipulloja. Koulukuri oli tiukempaa, ei lähetelty kännyköillä tekstareita toisille tunneilla, ei pelailtu pleikkaria, tietokoneesta puhumattakaan.

Nuori kun olen, haluaisin nähdä sen kaiken kehityksen. Olen kateellinen vanhemmilleni, mutta he vain sanovat "Mitäs merkittävää silloin tehtiin?" tai "Onhan sinunkin aikaan tehty suuria keksintöjä". Olisi niin upeaa päästä olemaan osa, ei vain näkemään, osa ihmiskuntaa, vaikka isäni tilalla, asua Helsingissä ja katsella televisiosta kun Neil Armstorng käveli kuussa tai ylpeillä kavereille uudella tietokoneellaan.

Tällastä ma jaksoin kirjoittaa. Kertokaa nyt tekin, mitkä ovat teidän syvimmät ja suurimmat unelmanne. Ja perusteluiden kera  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haaveitahan on paljon, mutta näin keski-ikäisenä varmasti suurin haave alkaa olemaan tuo että pysyisi mahdollisimman pitkään terveenä ( sukurasitteita sairauksiin löytyy...! ) kaikesta epäsäännöllisestä työstä ja elämäntavoista huolimatta.

Kuulostaa sinällään tylsältä, mutta tässä iässä tälläisiäkin pitää jo alkaa ajattelemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hartain toiveeni on tietysti päästä lentäjäksi, ja on ollut jo 3-6 vuotiaasta lähtien.  :)

Alvar

Samaa tänne. Siitä asti, mitä itse muistan, olen aina halunnut lentäjäksi. Kipuna varmaan lähti siitä, kun joksus vuonna papu kävimme vanhempien kanssa Turun lentokentällä. Minuun teki kuulemma suuren vaikutuksen nouseva Finnairin DC-9. Siitä lähtien lentäminen on ollut haave.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mmh. Taitaapi olla että pääsisi sitten jossain vaiheessa lennonjohtajan peruskurssille ja siitä tulisi ammatti ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suurin haave... Jaahas, ehkä lentäjäksi pääseminen ylittää kaiken muun. :)

-Oskari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuori kun olen, haluaisin nähdä sen kaiken kehityksen.

Et voi palata menneeseen, mutta älä jätä sitä kaivatessasi huomaamatta kaikkea mikä kehittyy nyt, ja mistä tulevat sukupolvet sanovat samalla tavalla. Fuusioenergia, ensimmäiset matkat toisille planeetoille, mobiili tietoliikenne, syöpärokote...

Itse olisin mieluusti keskustellut Sokrateen kanssa, tai Gandhin. Leonardo DaVincin apurinakin olisin viihtynyt. Mutta minä kyllä hämärästi muistan TV-lähetykset ensimmäisiltä kuulennoilta. Siis muistan että telkkarissa näkyi sumuinen kuva ukosta hyppimässä oudon hitaasti, ja että se oli kuulema jotain merkillistä - eipä nelivuotiaalta paljon enempää voi vaatia ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm suurin haaveeni......... jaaa a... jos tän ei tartte olla mitään aineellista, materiaali tyylistä, niin kyllä se ehdottomasti se on, että vois elää terveen normaalin elämän, perhettä ja sen sellasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä joskus nuorena ehkä hetkellisesti ajattelin haluavani lentäjäksi, mutta tiesin jos silloin realistisesti, että siihen ei koskaan ole mahdollisuutta monistakaan syistä ja se sit jäi. -Eikä koskaan tietenkään ollut mikään ylin haave. Ammatillisesti olin kuitenkin aavistuksen enemmän kiinnostunut merille lähtöön ja sillä tiellä nyt olen ollut -mutta sekään ei ollut haave vaan se oli uravalinta, jonka tiesin jo ala-asteelta lähtien ja sinänsä ei mikään mahdoton toteuttaa. Nykyään tosin jos saisin valita uudelleen, olisin opiskellut ennemmin jotain muuta kuin merikapteeniksi. No vielähän sitä kyllä ehtisi - mutta motivaatiot on jo aika nollissa kun opiskelijaelämä on kuitenkin taloudellisesti ankeaa ja enään oikein nappaa ottaa koulukirjoja käteen - lähes 20 vuotta koulunpenkkiä saa kyllä riittää.

Eniten olen aina unelmoinut, että olisin todella hyvä pianisti. En nyt puhu mistään konsiksen käyneestä joka soittelee omaksi ilokseen ja silloin tällöin vähän julkisemminkin vaan ihan kovatasoinen ammattilainen, joka elää todella soittamisellaan ja taidoillaan. Mutta mutta, luonteenlujuus ei riittänyt lahjattomana harjoitella niin kovasti kuin olisi tarvinnut ja ei oikein henkilökemiatkaan opettajien kanssa toimineet. Urani siis ammattipianistina jäi haaveeksi. Ei se sinänsä harmita. Muiden soittoakin on mukava kuunnella yleisönä.

Tässä on eräs esikuva aiheeseen liittyen:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Työstähän saadaan rahaa jotta on varaa elää..eli siis haaveeni on elää mukavasti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suurin haave on varmastikin 2-osainen tällä hetkellä; keksiä mikä on just se unelma-ammatti jota haluan tehdä aina ja iänkaikkisesti ja pääsisi sitä tekemään joskus tulevaisuudessa...

ja sitten jos jumbolla business -luokassa pääsisi Ausseihin siipan kanssa pitkälle lomalla  ;D

Noista jos nyt aloittais vaikka  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suurin haaveeni olisi kaataa tuo naapurin puu joka pilaa maisemaa. Oksissa roikkuu ties mitä pekonin paloja linnuille.  :laugh:

- - -

No hyvähän se on, että vanha rouva ruokkii lintuja, mutta suurin haaveeni on olla pilotti. Tuskin koskaan toteutuu.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onnea ja menestystä teille lentäjän urasta haaveileville, itse enää haaveilee ehkä PPL:stä....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kovin yllättäen ilmailuaiheisia haaveita löytyy  ;D

Eräänä unelmana olisi tässä elämän aikana reissata kaikki maailman eksoottiset kolkat läpi, tai vähintään mahdollisimman monta. Lähinnä siis luonnon osalta eksoottiset. Unelman toteuttaminen on aloitettu Islannista, ja sinne onkin hirmuinen hinku jatkuvasti takaisin... Jatkaisiko sitten vaikkapa Uudella-Seelannilla, Grönlannilla, Huippuvuorilla, Australialla, Etelämantereella, sademetsillä, koralleilla, kaiken maailman Grand Canyoneilla sun muilla... Lista on loputon. Unelman kunnollinen toteuttaminen vaatisi kyllä suht hyväpalkkaisen työn, mutta eiköhän sitä vähän kerrallaan voikin aikanaan toteuttaa.

Pyrin kyllä siihen, että kaikki edes vähän realistiset unelmat ja haaveet mahdollisuuksien mukaan toteutetaan vaikka aikaa menisi :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haaveeni on, että minulla olisi taskussa aina tasaraha, ja jos vielä lisäksi jotain, niin pitkäsäärinen tipu, jolla on tiukka mirri...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikko: Hommaa pankkikortti. Ainakin tuo eka toteutuu, tosin saattaa sillä saada tiukalla mirrillä varustetun pitkäsäärisen tipunkin ;D

Ai joku haave? Öööh Totanoinniin, vaikea kysymys kun näinä päivinä monikin pitkäaikainen haave toteutuu tai ainakin etenee eteenpäin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haaveeni on, että minulla olisi taskussa aina tasaraha, ja jos vielä lisäksi jotain, niin pitkäsäärinen tipu, jolla on tiukka mirri...

Etsi strutsi, ainakin säärtä löytyy, toisesta ei ole tietoa. Ihme ettei kukaan ole vielä sanonut että suurin haaveeni on Loton päävoitto,mieluiten jättipotti. Silloin voisi unohtaa tasaraha-ongelmatkin kun voisi heittää pikkuostoksiin kypän tai pari ja sanoa että antaa olla tasan vaan jne.  Ja tiukkoja tipujakin voisi pyöriä ympärillä ihan etsimättä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Etsi strutsi, ainakin säärtä löytyy, toisesta ei ole tietoa.

Niinpä: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,46247.msg521659.html#msg521659 ;)

Sami: On jo pankkikortti, tietty. Mutta olishan se paljon kurkompi, kun ihan sama mitä ostaisi ja paljonko se maksaisi, pystyisi kaivamaan taskusta kertapierasulla aina pennilleen tasarahan :) Ja siinä kun olisi vielä puhuva strutsi ja viskiä siemaileva pahansisuinen kissa vieressä, niin olisihan tutkijalautakunnalla ihmettelemistä :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo tuli mieleen vaan tosiaan tosta rahasta, että onhan sitä itelläki sellasia ehtymättömiä ikuisuus unelmia, kuten vaikkapa riittävän iso omistusasunto pk seudulta, riittävän kokonen autotalli Z06:selle, sopivalle käyttöautolle ja vielä jollekin vanhalle 50 luvun siipi Cadillacille... :P

Kyllähä sitä unelmia on, mutta toistaseks ne on vähän turhan kaukana.  :'(

No kyllä sitä näinkin tällä hetkellä on onnellinen  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään