Guest ellien

Kuvia Shanghaista

18 viestiä aiheessa

Tämmösiä kuvia tuli otettua Shanghaissa paluulennolle pääsyä odotellessa kolmisen viikkoa takaperin:

 

B-2172 China Cargon rahtikymppi MD-11(F).

width=800 height=399http://kapsi.fi/~ellien/muokatut%20lentokonekuvat/chinaair.jpg[/img]

 

B-6125 China Easternin A330 esittelee jarruttelukykyjään reversien kera.

width=800 height=533http://kapsi.fi/~ellien/muokatut%20lentokonekuvat/chinaeastern.jpg[/img]

 

B-HYG Dragon Airin vastaava konetyyppi.

width=800 height=499http://kapsi.fi/~ellien/muokatut%20lentokonekuvat/dragonair.jpg[/img]

 

Terminaalin ikkunaseinän palkit rajoitti hyvin kuvaamista.

width=533 height=800http://kapsi.fi/~ellien/muokatut%20lentokonekuvat/lentis.jpg[/img]

 

Air Chinan A340(B-2387) hengailee platalla mm. Shanghai Airlines Cargon DC-10:n, Kuzu Cargon bussin, Air Atlanta/Icelandairin jumbon sekä monen muun, joiden identiteetin lämpöväreily kätkee.

width=800 height=533http://kapsi.fi/~ellien/muokatut%20lentokonekuvat/platta.jpg[/img]

 

Olisivat voineet Kiinassakin palkata jonkun suunnittelemaan lennonjohtotorninsa, eikä vain kasata sitä ylimääräisistä kaivonrummuista... =)

width=533 height=800http://kapsi.fi/~ellien/muokatut%20lentokonekuvat/torni.jpg[/img]

 

OH-LGE Ei ollutkaan paluulento lussubussilla, vaan matka taittui takaisin Suomeen vanhalla kunnon yhdellätoista aivan perärivillä.

width=533 height=800http://kapsi.fi/~ellien/muokatut%20lentokonekuvat/ykstoista.jpg[/img]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia kommenteista :). Lisääkin saa antaa, etenkin parannusehdotukset ovat tervetulleita(myös kuvanmuokkauksen osalta, se ei vielä oikein luonnistu).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siinä olis Ilkalle pari 100% croppia tuolta platalta. Ite oon pitänyt nyrkkisääntönä sitä, et yhdessätoista keskimoottorissa on kyhmy ja kympissä ei, sekä keskimmäinen takateline puuttuu kympistä.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

China Cargossa on kylläkin keskiteline, mutta tuo keskimoottori näyttäisi omaan silmään melko virtaviivaiselta. Asiasta enemmän tietävät voivat kertoa asian oikean laidan... =)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siinä olis Ilkalle pari 100% croppia tuolta platalta. Ite oon pitänyt nyrkkisääntönä sitä, et yhdessätoista keskimoottorissa on kyhmy ja kympissä ei, sekä keskimmäinen takateline puuttuu kympistä.

 

Lisäksi kympistä puuttuvat wingletit.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Shanghai Cargolla ei ole yhtään kymppiä ja kolmimottisia kaikenkaikkiaan vain yksi eli tuo B-2176.

 

Tuossa ensimmäisen kuvasi China Cargon yhdessätoistakaan ei ole sitä "kyhmyä" mikä näkyy hyvin esim. tuossa LGE:ssä. Vai onko ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt menee hermot ton airlinersetin kanssa. On niin kuormitetut serverit, että yrittelepä uudelleen kohta, mutta oiskin kivaa, jos stikkaisit meille fyffee, ni saatas nopeemmat pelit ja pensselit...  :thmbdn:

 

No pointtina oli ettiä kuvaa 10-40:stä, jossa taitaa olla sekä keskiteline että kyhmy. Min en jaksa leikkii, pitäkööt tunkkinsa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt menee hermot ton airlinersetin kanssa. On niin kuormitetut serverit, että yrittelepä uudelleen kohta, mutta oiskin kivaa, jos stikkaisit meille fyffee, ni saatas nopeemmat pelit ja pensselit...  :thmbdn:

 

No pointtina oli ettiä kuvaa 10-40:stä, jossa taitaa olla sekä keskiteline että kyhmy. Min en jaksa leikkii, pitäkööt tunkkinsa...

 

Niillä on päivitykset sun muut käynnissä, niin ei esim searchi toimi, ei oo toiminu pitkään aikaan..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liittyykö tuo MD-11:n keskimoottorin kyhmy siihen onko koneessa GE:n (kyhmy) vai PW:n (ei kyhmyä) moottorit?

 

Ei näyttäisi, kuten tuosta ensimmäisestä Anun kuvasta käy ilmi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, kyhmy ja keskiteline eivät ole hyviä tunnistusmerkkejä koska

 

DC-10-40:ssä on P&W:n motit, ja kyhmy #2-moottorissa. Keskiteline löytyy myös.

DC-10-30:ssa on myös keskiteline.

 

MD-11:ssa on keskiteline ja kyhmy kakkosmotissa (P&W ja GE), wingletit, pidempi runko, lyhyempi sivuvakaaja ja talttapyrstö. Nämä ovat ehkä suurimmat erot kymppeihin.

P&W / GE moottorit erottaa toisistaan siten, että GE:n moteissa on pitkähkö suippo kartio poistopuolella kun taas P&W on tylpempi "putki".

 

PS. niin, vielä sellainen juttu että keskitelineen voi muistaakseni vielä jättää laskemattakin jos on kevyt kuorma.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla