Jukka Mäcklin

Hyvät headsetit.

8 viestiä aiheessa

Moro!

Kuten otsikko sanoo nyt tarvittais hyvä ja toimiva headset kun vanhat rupeavat kenkkuilemaan. Lisäksi kysyisin mitä eroa on UBS/tavallinen pinni kumpi parempi?

Hinta ei nyt ole ihan pääasia kunhan todella ovat kunnolliset. Tulevat muuten simuilu käyttöön.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin USB versi ei käytä koneessa olevaa äänipiiriä/äänikorttia. Eli kuulokkeissa on erilliset prosessorit jotka muuttavan äänidatan ääneksi. Tosin tämä lisää prosessorin työsarkaa, joten perinteisiä kuulokkeita suosittelen. AKG:n kuulokkeita itse käytän duunin puolesta, tosin ne ovat hieman hintavia. Käsittääkseni Sennheiserillä on ihan sht hyviä kuten Koss:lla. Parastapa selvitää on mennä liikkeeseen ja testata :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ostin just Sennheiserin PC135 USB:t (koska mulla on Sennheiseristä muutenkin hyvinä kokemuksia), tuntuvat kyllä ainakin itselleni mukavilta ja ainakin äänitestin mukaan mikin ääni on hyvä ja selkeä. Kerrankin ei tullut sb:ssä sitä valitusta, että "liikaa taustamelua" :) Verkkokaupasta jotain 79e.

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Kiitos vinkeistä AKG:ltä en löytänyt muita kuin kuulokkeita mutta alkuperinen ongelma on selvinnyt. Vika on integroidun äänikortin AC97 mikrofoni liitännässä eli headsetit pelaavat kunnolla. Toistaiseksi pärjään pienellä virityksellä kun koneen etuosassa on myös mikkiliitäntä käytän sitä.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos asut lähellä Lylyä, kannattaa poiketa Lylyn viestivarikon (LYVI) myymälässä. Ainakin pari viikkoa sitten sieltä sai aitoja Peltorin militääriheadsettejä hintaan 8 € kappale. Tosin plugit joutuu vaihtaan tai hakkiman sovitekappaleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sori kun nostan nyt tätä aihetta ylös, mutta...

meni nykyisen headsetin mikki rikki, ja nyt etsin uutta pakettia. Haussa USB:llä toimiva, ja mieluusti vielä sellainen jossa on vain toiselle korvalle kuuloke, löytyykö sellaisia edes?  :laugh:

Ja mites, onko noita langattomina olemassa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuskinpa löytyy USB-settiä jossa toiselle korvalle kuuloke, nuo kun ovat lähinnä puhelinkäyttöön tarkoitettuja ja harvoissa puhelimissa on USB-liitäntää  ::) Itse tosin matkin tuota säätämällä balanssin vain toiseen kuulokkeeseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sori kun nostan nyt tätä aihetta ylös, mutta...

meni nykyisen headsetin mikki rikki, ja nyt etsin uutta pakettia. Haussa USB:llä toimiva, ja mieluusti vielä sellainen jossa on vain toiselle korvalle kuuloke, löytyykö sellaisia edes?  :laugh:

Googleen hakusanaksi USB mono headset, niin löydät kaipaamasi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään