Nils Rostedt

Uutta EFHK:lla : ACT Cargo

13 viestiä aiheessa

Minulle aivan uusi yhtiö on ilmestynyt Hki-Vantaalle: ACT eli Air Cargo Trader.

 

Aamulla tuli laskuun tämä A300B4, joka on varsin tuore kone ACT:n väreissä.

 

Aika veikeä kuva sivuvakaimessa, sano  :)

[ attachment removed / expired ]

 

Nykyrekisteriltään TC-ACZ kone on aiemmin kantanut Farnairin, Olympic Airwaysin ja Channel Expressin värejä.

[ attachment removed / expired ]

 

ACT on hollantilainen rahtilentoyhtiö, mutta TC on Turkin maatunnus. Mokoma mukavuuslippualus tämäkin  :P

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mukavaa vaihtelua Vantaalle.

 

Samainen kone osui kohdalleni 19.10. Schipolissa.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jep, laatu on mitä on, mutta toivottavasti se annettakoon anteeksi.

 

tomppa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

ACT on hollantilainen rahtilentoyhtiö, mutta TC on Turkin maatunnus. Mokoma mukavuuslippualus tämäkin  :P

 

 

 

Kyllä tuo taitaa sittenkin olla turkkilainen : ACT Airlines (RUN), Istanbul. Air Cargo Trader puolestaan on rahtilentoja markkinoiva yhtiö, joka edustaa useampaakin lentoyhtiötä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös tuo heitä keikkaa UPS:lle toistaiseksi? ;)

 

Eipä taida, vaikkei UPSia ole näkynytkään..

 

Edit: No niin, voi olla että nyt heittää mutta voi olla myös että jää joksikin ajaksi vakituiseksi vieraaksi..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuo taitaa sittenkin olla turkkilainen : ACT Airlines (RUN), Istanbul. Air Cargo Trader puolestaan on rahtilentoja markkinoiva yhtiö, joka edustaa useampaakin lentoyhtiötä.

 

OK, seison korjattuna  :P Ensin Google hämäsi ja sitten Airliners.netissä lähes kaikki kuvat tästä koneesta oli otettu Hollannissa. Oppia ikä kaikki.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai tuommonen se on. Oon tossa muutamana aamuna töihin mennessäni kummastellut, että mikä se tuo on, ku jännän värinen A300:n pyrstö näkyy, mutta muu kone on piilossa. Kiva, että selvis!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös tuo heitä keikkaa UPS:lle toistaiseksi? ;)

 

Näin on näppylät. ACT tosiaan tuuraa UPS:n omaa konetta jouluun asti. Syy tähän on siinä, että UPS:n oma A300 jouduttiin siirtämään jenkkilään lentämään, sillä siellä on tarvetta joulun alla lisäkoneille. Ja koska jenkkilässä määräykset kieltävät UPS:n reiteillä muut kuin UPS:n koneet, he ottivat koneet europpasta, jonne oli helpompi saada ulkopuolinen lentoyhtiö tuuraamaan. Näin ollen olemme saaneet nauttia turkkilaisten palveluksista maanantaista alkaen ja sitä kivaa riittää aina jouluun asti. 27 Joulukuuta palaa ruotuun vahna tuttu UPS:n A300-622R. Myös Osloon reitillä lentää vastaavalla tyylillä ACT:n A300.

 

Pienenä lisäkommenttina mainittakoon, että näillä näkymin ensivuoden huhtikuussa Helsingin reittiä lentävä kone 'upgradetaan' tai 'downgradetaan' miten sen nyt ottaa B767-300:een.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näin on näppylät. ACT tosiaan tuuraa UPS:n omaa konetta jouluun asti. Syy tähän on siinä, että UPS:n oma A300 jouduttiin siirtämään jenkkilään lentämään, sillä siellä on tarvetta joulun alla lisäkoneille. Ja koska jenkkilässä määräykset kieltävät UPS:n reiteillä muut kuin UPS:n koneet, he ottivat koneet europpasta, jonne oli helpompi saada ulkopuolinen lentoyhtiö tuuraamaan. Näin ollen olemme saaneet nauttia turkkilaisten palveluksista maanantaista alkaen ja sitä kivaa riittää aina jouluun asti. 27 Joulukuuta palaa ruotuun vahna tuttu UPS:n A300-622R. Myös Osloon reitillä lentää vastaavalla tyylillä ACT:n A300.

 

Pienenä lisäkommenttina mainittakoon, että näillä näkymin ensivuoden huhtikuussa Helsingin reittiä lentävä kone 'upgradetaan' tai 'downgradetaan' miten sen nyt ottaa B767-300:een.

 

Pojat kyllä kiroo niitä pieniä lentokontteja  ;D Selkähän noissa menee, kun niitä lastaa. Ja pää niin fyysisesti kuin henkisestikkin. AAZ kontteihinkin on tullut aikanaan taottua päätä ihan tarpeeksi. (Varmaan jo vakava aivovaurio  :P) Onneksi ei noihin tartte lastata.  :)

 

Montas konttia yhteen ACT cargon koneeseen mahtuu? Meinaan eikö niitä tule aika paljon enemmän, mitä normi kontteja kokonsa takia?

 

Edit: On muuten hieno toi logo. Sopis UPS:n tilalle hyvin  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Montas konttia yhteen ACT cargon koneeseen mahtuu? Meinaan eikö niitä tule aika paljon enemmän, mitä normi kontteja kokonsa takia?

 

 

Etualakertaan menee 4 AAZ niinkuin UPS:n A300:ssa. Taka-alakertaan menee turkkilaisessa 4kpl ALP konttia toisin kuin UPS:n koneessa menee 3 AAZ:a. Yläkerrassa taas onkin turkkilaisessa kaksi konttipaikkaa vähemmän kuin mitä UPS:n koneessa.

 

Saas nähdä miten Malmön poijaat kiroaa lähempänä joulua, kun niillä on 4 konttipaikkaa vähemmän käytettävissä Kölnin suuntaan kuin mitä olisi, jos omat koneet lentäis Malmön kautta Helsinkiin ja Osloon. Saattaa tila käydä ahtaaksi koneissa ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis mitä? mitä? mitä?

 

Kanonisti käyttää neatimagea??  :o Eikö canonilla ollutkaan kohinattomia kennoja? ;)

 

80580_img_2265e8_[b]filtered[/b].jpg

80581_img_2277e8_[b]filtered[/b].jpg

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla