Sami Virkkula

Itärautaa @ HK (23.11.)

13 viestiä aiheessa

Putinin vierailun aloituspäivänä ap4:lla on mukava kasa itärautaa 2kpl Il-62, 1kpl Yak-42, Il-76 ja vielä on tainnut tulla yksi lisää. Suosittelen kaikille kuvaajille tai käykää ainakin katsomassa, meinaan ettei ole ihan tavallinen näky.

RA-86583

[ attachment removed / expired ]

RA-42402

RA-86467

Edit: Myös Il-76 pötköttää siellä kiltisti rivissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on 76:n

No kahtohan Ville pirua  8)

Millä koneella se Putin itse muuten tuli? Kun olin ohimennen katsovinani uutisista, että siinä olisi vilahtanut moottori siivessä. Ihan kuin se olisi ollut Tu-214...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kahtohan Ville pirua  8)

Millä koneella se Putin itse muuten tuli? Kun olin ohimennen katsovinani uutisista, että siinä olisi vilahtanut moottori siivessä. Ihan kuin se olisi ollut Tu-214...

Kuulemma Il-96:lla ja varakonekin oli samanlainen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuulemma Il-96:lla ja varakonekin oli samanlainen

Putin laskeutui klo 16.00 Il-96:lla RA-96016 eli sillä lennolla, jonka alkuperäinen aikataulu oli klo 15.15. Noin vartti ensimmäisen koneen jälkeen laskeutui toinen samanlainen kone, jonka tunnusta en pimeässä ja vastavalossa nähnyt, radiokutsu oli SDM9011.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Putin laskeutui klo 16.00 Il-96:lla RA-96016 eli sillä lennolla, jonka alkuperäinen aikataulu oli klo 15.15. Noin vartti ensimmäisen koneen jälkeen laskeutui toinen samanlainen kone, jonka tunnusta en pimeässä ja vastavalossa nähnyt, radiokutsu oli SDM9011.

Toisen Il-96:n tunnus on RA-96012. Tältä näytti Illu vesisateessa:

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Flight Internationalin (Flightglobal) sivuilla on muuten uutinen, jonka mukaan Venäjällä on aloitettu "valtion virallinen tutkimus" siitä, miten ja kenen toimesta nuo Putinin koneen sisäkuvat ovat vuotaneet internettiin, koska kyseessä on "valtionsalaisuus".

Eikös "hectop" kyrillisinä kirjaimina käänny muotoon "Nestor" ? Nimimerkki ilmeisesti. Siperia odottaa?  :P

Flightglobalin mukaan tuon sisustuksen teki sisustusfirma Englannissa ja homma maksoi ilmeisesti 20 miljoonaa dollaria tjsp.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
;D toivon Nestorille pitkää ikää, taitaa olla lentäjäkin avatar kuvasta päätellen... toivottavasti lupakirjat säilyy ;) mutta ryssät on sivistys maa ja keliä saa tietenkin vaan ne jotka päästivät kuvaajia koneeseen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Flight Internationalin (Flightglobal) sivuilla on muuten uutinen, jonka mukaan Venäjällä on aloitettu "valtion virallinen tutkimus" siitä, miten ja kenen toimesta nuo Putinin koneen sisäkuvat ovat vuotaneet internettiin, koska kyseessä on "valtionsalaisuus".

Eipä tuo Putinin kopterikaan ole kovin pelkistetty sisustukseltaan: http://englishrussia.com/?p=643#more-643

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla