Kirjoitettu Lokakuu 7, 2006 Voisiko joku kertoa kun äsken (23:50) bangkokilainen starttasi 22L:ltä että mikä saa esim. tällaisena iltana vaihtamaan baanan 22R--22L nousussa? Onko joku säätekninen juttu vai mikä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 7, 2006 Moikka! Kaipa se vaihtelu virkistää lentäjiäkin... Eiköhän se ole "reititystekninen" juttu,tai sitten ei.... -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2006 Olen kuullut kerran skannerista, kuinka lennonjohto yritti tarjota 22R:ää, mutta Ruslani-kuski intti leftiä. Lennonjohtaja-nainen totesi "22left is only for quiet planes". Kello oli jotakuinkin 23:00. Hmmm. Paitsi, että täähän onkin käänteinen juttu. Olisiko kiitoradan pituus? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2006 No joo aika usein kun pyydetään 22L tai 33 tai 15 nousuja, tulee jotain sellasta lennonjohdosta, että "meillä ei ole oikeuksia antaa lähtöön tätä kiitotietä melun takia" tai jotain tällästä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2006 Moikka! Jaa-a.Olen aikas maallikko vastaamaan kysymykseen tuon kiitotien pituudesta.Mutta onhan se toki 200 metriä pidempi tuo 22L/04R. Tietysti tuo meluhomma ihmetyttää tuon MD-11 kohdalla,jos BKK kone kerran lähti 22L.Kyllähän siinäkin ääntä piisaa. Jos ovat vaan saaneet selvityksen 22L ja DOBAN 1K SID:ä... Jospa joku lennonjohtaja vastailisi kysymykseen. Eihän tuossa matkassa äkkiseltään ainakaan PVO VOR:lle niin kauheaa eroa näyttäisi olevan. Veikkaanpa että ovat lähteneet jotain eteläisempää reittiä kohti BKK:ta ja sen vuoksi tuo kiitotie valinta,josta sitten vasemmalla kaarrolla nopeammin kohti reittiä. Joo.Off-topic.Kyllä,sori.. -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2006 23.00 local jälkeen 22L ei käytetä lentoonlähtöihin. Ellei sitten ole joku perusteltu syy, kuten sääolosuhteet. Eli tuossa tapauksessa esim. tuuli on voinut olla sen verran takaa, että on tarvittu se extra parisataa metriä, jotta saadaan kone turvallisesti ilmaan - tai jotain muuta vastaavaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2006 33:lla on käynyt syyskuun puolivälin jälkeen päivittäin yksi kaukoidän MD11 iltapäivisin vaan ensi viikosta eteenpäin ei enää. Sittenpä on yksi kaukoidän iltapäivälähtö lähes päivittäin ulkoparkissa kunnes "uusi" silta 33 valmistuu reilun kuukauden kuluttua. AIP Supplement 55/2006 kertoo seuraavaa: - 18.9.2006, 0300 UTC - 9.10.2006, 0300 UTC Ilma-alusten seisontapaikka / matkustajasilta NR 33 on käytössä ainoastaan MD11-tyypin lentokoneille DLY 1130-1430 UTC. - 9.10.2006, 0300 UTC - 13.11.2006, 1000 UTC Ilma-alusten seisontapaikka / matkustajasilta NR 33 on poissa käytöstä. Tänään kun tulin Tokiosta AY074:llä, niin kone hinattiin loppumatka portille 33. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2006 Tänään kun tulin Tokiosta AY074:llä, niin kone hinattiin loppumatka portille 33. 11:set on taidettu aina hinata putkelle 33, niin kauan kun niitä on sille paikalle otuttu ~ rapiat pari vuotta. edit: lainausten kanssa häslätty urakalla,voisko modet muuttaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 8, 2006 11:set on taidettu aina hinata putkelle 33, niin kauan kun niitä on sille paikalle otuttu ~ rapiat pari vuotta. Saattaa olla noin, omakohtaisia kokemuksia tai havaintoja ei ole. Nyt kuitenkin rullausreittiviivaa oli siirretty loppuosaltaan muutaman metrin lähemmäksi terminaalia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2006 mikäs hemmetti tää o lähtevissä? 03:30 Jerevan 6N 711 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2006 mikäs hemmetti tää o lähtevissä? 03:30 Jerevan 6N 711 taitaapi olla baas 340. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2006 mikäs hemmetti tää o lähtevissä? 03:30 Jerevan 6N 711 Koodihan on Nordic Leisure, mutta, mutta..., Jerevan? 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 9, 2006 Koodihan on Nordic Leisure, mutta, mutta..., Jerevan? 8) Lähtisköhän kuskaamaan Suomen jalkapallomaajoukuetta? Joukkue lentää ruotsalaisella charterilla Jerevanista Kazastaniin ja sieltä Moskovan kautta takaisin Suomeen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 10, 2006 sepähän se aamulla itekki hogasin ku katoin tulosruutua. olin illalla aika ymmälläni et miks lennetää Jerevanii Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 10, 2006 Aerovisin An12 näytti olevan siellä bisneksen edessä, kun hookolla äsken käväisin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 10, 2006 TERE! Päivällä oli vielä tuossa rahdinkin edessä Vissi...Eli pari kpl:tta... Niin kerrottakoon nyt,että näin sesonkiaikaan tuo kyseinen kone tullee ilmeisesti käymään pari kertaa/vko. -Jukka Ja Finskin rahdin edessä yleensä parkissa,jos tavaraa tuopi... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 10, 2006 Lähtisköhän kuskaamaan Suomen jalkapallomaajoukuetta? Joukkue lentää ruotsalaisella charterilla Jerevanista Kazastaniin ja sieltä Moskovan kautta takaisin Suomeen. Ilta-Sanomat kertoo kyydissä olleen kolme henkilöä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 11, 2006 Ilta-Sanomat kertoo kyydissä olleen kolme henkilöä. Mikä oli Ilta-Sanomien pointti jutussaan? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 11, 2006 Vieraita Intiasta tulossa tänään? Valtioneuvoston viestintäyksikkö 3.10.2006 15.00 Intian pääministeri Singh Suomeen Intian pääministeri Manmohan Singh vierailee Suomessa 11. – 14. lokakuuta pääministeri Matti Vanhasen kutsusta. Virallisella kahdenvälisellä vierailullaan torstaina 12. lokakuuta pääministeri Singh keskustelee pääministeri Vanhasen kanssa Suomen ja Intian kahdenvälisistä suhteista, kuten yhteistyöstä kaupan ja talouden sekä tieto- ja viestintäteknologian aloilla, sekä EU:n ja Intian välisistä suhteista ja ajankohtaisista kansainvälisistä kysymyksistä. Pääministeri Singh tapaa myös tasavallan presidentti Tarja Halosen. Pääministeri Singh osallistuu EU-Intia-huippukokoukseen 13. lokakuuta ja EU-Intia-talousfoorumiin 12. lokakuuta yhdessä pääministeri Vanhasen kanssa. Pääministerin seurueeseen kuuluu myös kauppa- ja teollisuusministeri Kamal Nath. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 11, 2006 Mikä oli Ilta-Sanomien pointti jutussaan? Jotain jalkapallohöpinää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 11, 2006 AIP Supplement 55/2006 kertoo seuraavaa: - 9.10.2006, 0300 UTC - 13.11.2006, 1000 UTC Ilma-alusten seisontapaikka / matkustajasilta NR 33 on poissa käytöstä. 16:00 London Heathrow AY 833 Gate 33 17:15 Nagoya AY 079 Gate 33 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 11, 2006 16:00 London Heathrow AY 833 Gate 33 17:15 Nagoya AY 079 Gate 33 Portti 33 on käytössä toistaiseksi , matkustajat viedään busseilla ulkoparkeilla seisoviin koneisiin. Parkkipaikka 33 ei ole käytössä . - - Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 11, 2006 Vieraita Intiasta tulossa tänään? Air India Lontoon Stanstedista: Airline Air India Flight Number 1 Departure City (Airport) London, England, Great Britain (EGSS) Departure Time 10/11/2006 04:12 PM Arrival City (Airport) Helsinki, Finland (EFHK) Arrival Time 10/11/2006 08:27 PM Remaining Flight Time 02:01 Aircraft Type Current Altitude 0 feet Current Groundspeed 0 mph Flight Status In Flight Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 11, 2006 WAAUU!! Ajoissa "työmaalle" aamulla...Olisikohan 744? No aamulla sen näkee. -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 11, 2006 WAAUU!! Ajoissa "työmaalle" aamulla...Olisikohan 744? No aamulla sen näkee. -Jukka Onpa se....VT-ESO ... taitaa näkyä apron 4:llä parin päivän ajan. - - Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla