Kirjoitettu Marraskuu 23, 2006 Perjantaina 24.11 lähtee: 12:00 Chkalovskiy TTF9074 13:00 Moscow ERG5102 Eli Il-76 ja valkoinen Il-62 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 Tänään taas Finavia jättää Panamasta palaavan AY1982:n kohalta pois Bermudan, josta se oikeasti palaa. 11:55 Panama City AY1982 13:20 Lähtöaika BDA oli 11:13PM lokaalia eli 05:13 Suomen suomen aikaa ja estimaali laskuun HEL on 13:20, tekee lentoajaksi 8h 7min. Aika pitkä rupeama 757:lle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 Lähtöaika BDA oli 11:13PM lokaalia eli 05:13 Suomen suomen aikaa ja estimaali laskuun HEL on 13:20, tekee lentoajaksi 8h 7min. Aika pitkä rupeama 757:lle. Pitkä on matkakin. Great circle mapper antaa matkaksi 6 900 km eli kai aika lähellä maksimia ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 Pitkä on matkakin. Great circle mapper antaa matkaksi 6 900 km eli kai aika lähellä maksimia ? Ei kyllä...menee pitkälti yli 8000km wingletoitu B757 jos tarvis vaatii. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 Ei kyllä...menee pitkälti yli 8000km wingletoitu B757 jos tarvis vaatii. Nyt mennään OTn puolelle, mutta en okein usko että -200 wingleteteilläkään ja 218 paxilla menee yli 8 000 km. Löysin tiedon, että -200WLn max. range olisi 7 660 km..... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 Nyt mennään OTn puolelle, mutta en okein usko että -200 wingleteteilläkään ja 218 paxilla menee yli 8 000 km. Löysin tiedon, että -200WLn max. range olisi 7 660 km..... Kunhan pääsen oikean nettibtin ääreen niin pitääpä tarkistaa tarkat datat... EDIT: oletuksella 218 paxia+laukut(105kg per paxi laukkuineen), voidaan vielä ottaa täysi polttoainekuorma ilman että ollaan MTOWilla ja tällöin päästäisiin noin 7300km päähän. Oletuksena kone jossa on PW2040 myllyt ja optionaalinen 115t MTOW(Finnairilla on). Winglettien kanssa menee vielä pidemmälle tuosta joten en näe 8000km:ää epärealistisena mitenkään. Tai ainakaan tuo 6900km ei ole vielä mitenkään "rajoilla". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 Tällainen lehdistötiedote tuli: Austrian Airlinesin Boeing 777 ensi kertaa Helsingissä 27.11.2006 Maanantaina 27. marraskuuta nähdään Helsinki Vantaan lentoasemalla poikkeuksellisen suuri vierailija: Austrian Airlinesin Boeing 777 -kone saapuu Helsinki-Vantaalle klo 14.15 lentääkseen Helgingin ja Wienin väliset reitit OS345/OS346. Lento on Helsingissä 14.15 ja takaisin Wieniin se lähtee 14.55. Kone jää platalle. Boeing 777 -koneet liikennöivät normaalisti Austrian Airlinesin kaukoliikennettä. Austrian Airlines panostaa kaukoreitteihin ja Businessluokkaan. Kaukolentojen Businessluokan uudistukset B-777 ja B-767 -koneisiin aloitettiin tänä vuonna ja uudistukset jatkuvat vuonna 2007. Uudistuksen jälkeen Businessluokassa on 49 paikkaa entisen 42 sijasta. Uuteen businessluokkaan asennetaan Lie Flat Sleeper -istuimet, joiden kokonaispituus on 2 metriä. Uudet istuimet voidaan asettaa täysin makuuasentoon. Näihin istuimiin on myös asennettu useita muita matkustusmukavuuteen vaikuttavia toimintoja kuten hierontaominaisuus, oma videonäyttö ja automaattinen asennonvalinta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 Viime yön Cargolux näyttää olevan myöhässä eikä ole vielä saapunut. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 Tällainen lehdistötiedote tuli: Austrian Airlinesin Boeing 777 ensi kertaa Helsingissä 27.11.2006 Maanantaina 27. marraskuuta nähdään Helsinki Vantaan lentoasemalla poikkeuksellisen suuri vierailija: Austrian Airlinesin Boeing 777 -kone saapuu Helsinki-Vantaalle klo 14.15 lentääkseen Helgingin ja Wienin väliset reitit OS345/OS346. Lento on Helsingissä 14.15 ja takaisin Wieniin se lähtee 14.55. Kone jää platalle. Boeing 777 -koneet liikennöivät normaalisti Austrian Airlinesin kaukoliikennettä. Austrian Airlines panostaa kaukoreitteihin ja Businessluokkaan. Kaukolentojen Businessluokan uudistukset B-777 ja B-767 -koneisiin aloitettiin tänä vuonna ja uudistukset jatkuvat vuonna 2007. Uudistuksen jälkeen Businessluokassa on 49 paikkaa entisen 42 sijasta. Uuteen businessluokkaan asennetaan Lie Flat Sleeper -istuimet, joiden kokonaispituus on 2 metriä. Uudet istuimet voidaan asettaa täysin makuuasentoon. Näihin istuimiin on myös asennettu useita muita matkustusmukavuuteen vaikuttavia toimintoja kuten hierontaominaisuus, oma videonäyttö ja automaattinen asennonvalinta. Eikös se AUA:n B777 ole kuitenkin jo aiemminkin käynyt....? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 Onpas poikkeuksellisen suuri vierailija....777-200 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 Viime yön Cargolux näyttää olevan myöhässä eikä ole vielä saapunut. Nyt ETA on klo 13.10. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 Perjantaina 24.11 lähtee: 12:00 Chkalovskiy TTF9074 13:00 Moscow ERG5102 Eli Il-76 ja valkoinen Il-62 Tuo Aviaenergon Il-62 lähti kyllä, mutta Il-76 on edelleen siellä. Ja tuskin ihan äkkiä lähteekään, koska oletettavasti kuskaa mm. Putinin autoa. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 Tuo Aviaenergon Il-62 lähti kyllä, mutta Il-76 on edelleen siellä. Ja tuskin ihan äkkiä lähteekään, koska oletettavasti kuskaa mm. Putinin autoa. Joo niinhän tuo lähti. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 no enpä olisi uskonut että siitä tuollaiset saa nousussa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 no enpä olisi uskonut että siitä tuollaiset saa nousussa En minäkään Ajattelin kokeilla kun kone oli jo kuvattu platalla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 24, 2006 En minäkään Ajattelin kokeilla kun kone oli jo kuvattu platalla. Komean shotin sitten sait kuitenkin, vaikka keli oli mitä oli... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2006 ACARS kertoo tällaisen olevan matkalla: ACARS mode: 2 Aircraft reg: OH-LEO [Embraer E170] Message label: Q0 Block id: 7 Msg no: M08A Flight id: AY8961 [EIDW-EFHK] [Finnair] ----------------------------------------------------------[ 25/11/2006 13:54 ]- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2006 ACARS kertoo tällaisen olevan matkalla: Mitäs se Dubllinista? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2006 Mitäs se Dubllinista? No varmaankin tankkaamassa matkalla tehtaalta Brasiliasta. Kyseessä on siis Finnairin uusin ja viimeinen Embraer 170. Seuraavat kuusi konetta ovat sitten Embraer 190:siä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2006 Terve! Onkos kellään tietoa.Onko joku seuraillut onko tuo rahdin/blue1:n edessä pysäköinti joku normipaikka tuolle Corsairin 747:lle? -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2006 Terve! Onkos kellään tietoa.Onko joku seuraillut onko tuo rahdin/blue1:n edessä pysäköinti joku normipaikka tuolle Corsairin 747:lle? -Jukka Oli normipaikka aluksi Corsairille. Tänään ja jatkossa kone tulee uudistetulle matkustajasillalle 33. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2006 Juups! Niinhän tuo olikin tuolla Phuketin lentojen tredissä.Kun en vain ollut ehtinyt niitä vielä lukaista.Kiitos tiedosta! -Jukka ??? Perhanan kuume pitää kotona.Muuten voisi vaikka mennä kentälle...Siis yöllä.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2006 .... Ja 1835 näkyy olevan CV:lle ETA Honkkarista! -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2006 Onkos kellään tietoa huomisen EFHK tulijoista ja menijöistä? Joku huhu oli, että tulis kiinasta jonkin sortin rahti Jumbo 15 jälkeen? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2006 Moips! Onko mitään tietoa mitä tuo" Kiinalainen" jumbo tuo ja tuleeko se globelle vaiko Finnair Cargolle? -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla