Kirjoitettu Maaliskuu 13, 2007 Katsoppas muutama viesti ylöspäin !!! Turhaa katsoa kun ko. viesti on disinformaatiota. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 13, 2007 Katsoppas muutama viesti ylöspäin !!! No, sieltähän se selvisi. Olin kyllä lukevinani edelliset viestit, mutta en näköjään tarpeeksi tarkasti. Kiitos Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 14, 2007 Saapuvat ulkomaa 14.03.2007 - 07:25 00:40 Dubai BLX982 MYÖHÄSSÄ TuiFlylle tullut ongelmaa Dubaissa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 14, 2007 Saapuvat ulkomaa 14.03.2007 - 07:25 00:40 Dubai BLX982 MYÖHÄSSÄ TuiFlylle tullut ongelmaa Dubaissa. Mikä kone mahtaa olla kyseessä? (b767) ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 14, 2007 757 se on ja oli tolkuttomasti myöhässä jo Arlandasta lähtiessä eilen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 14, 2007 Finnmatkojen lento jo lähes vuorokauden jumissa Dubaissa Julkaistu: 16:09 Anna Karismo helsingin sanomat Suomalaisia ja ruotsalaisia kuljettanut Finnmatkojen lomalentokone on seissyt Dubain lentokentällä lähes vuorokauden teknisen vian vuoksi. Koneessa on matkustajia noin 250. Heistä puolet on suomalaisia, puolet ruotsalaisia. Finnmatkojen mukaan lento olisi kuitenkin keskiviikkona iltapäivällä ollut lähdössä noin 17 tuntia myöhässä. Lennon BLX-982 piti startata Dubain aikaa kahdeksalta illalla Helsingin kautta Arlandaan. Koneen kapteenin mukaan mittarit näyttivät tuolloin, että koneessa ei olisi ollut tarpeeksi lentopetrolia. Paikallisen tankkaajafirman mukaan petrolia taas olisi laitettu tankki täyteen. "Kapteeni ei voinut lähteä lentämään, kun oli syytä uskoa, että polttoainetta ei ollut tarpeeksi. Se kesti, että mekaanikot saatiin paikalle", Finnmatkojen viestintäpäällikkö Anu-Eveliina Mattila kertoi. Hänen mukaansa teknikot kävivät paikalla keskiviikkona. "Nyt ihmisiä aletaan lastata tietojeni mukaan koneeseen", Mattila sanoi neljältä Suomen aikaa. Mattilan mukaan Dubain lentokentän toiminta "ei ole ollut kovin kehuttavaa". "Aluksi olimme hyvässä uskossa, että tilanne ratkeaisi pian. Esimerkiksi transfereita (lentokenttäbusseja) on jouduttu odottamaan." Boeing 757 -kone on Tui Fly Nordicin omistuksessa eli se kuuluu Finnmatkat-konsernille. Matkustajat istuivat alkuun 4–5 tuntia turhaan koneessa. Koneesta matkustajat siirrettiin takaisin lentokenttärakennukseen. Siellä he joutuivat odottamaan muutaman tunnin, ennen kuin heille järjestyi hotellihuoneet. Muutaman tunnin hotellissa oleskelun jälkeen heitä vietiin taas lentokentälle. Myös Finnairin kone oli jumissa Dubain kentällä lähes kaksi vuorokautta vuodenvaihteessa. www.hs.fi Mitähän tuo Finnairin koneen jumittaminen tähän liittyy? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 14, 2007 Turhaa katsoa kun ko. viesti on disinformaatiota. Jos tätä tarkoitit, niin miten niin disinformaatiota?? Huoltoonhan se sinne meni. Tänäänhän saapui tuonne 6-Hangaariin huoltoon TP 007S koodilla Lissabonista ilm. TAP A 320, sikos tuota kukaan, vaikka keli oli mitä oli...? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 14, 2007 Jos tätä tarkoitit, niin miten niin disinformaatiota?? Huoltoonhan se sinne meni. Huoltoon varmaan mutta päivä väärin eikö se silloin ole disinformaatiota ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 14, 2007 www.hs.fi Mitähän tuo Finnairin koneen jumittaminen tähän liittyy? Toimittaja luulee että vika on Dubain kentässä. Mutta aika mielenkiintoista tuo TUIn ja Finnmatkojen toiminta. Allekirjoittaneellahan oli hieman sama ongelma Bermudalla marraskuussa, että kapteenilla kone näytti että 757 (Finnair) oli liian raskas vaikka ei pitänyt olla. Hieman polttoainetta poltettiin ja sitten matkaan (ja tankattiin lisää sitten Stavangerissa vielä ennen Helsinkiä). Eli miksi TUIn kone ei voinut lähteä sitten vaikka osatankeilla ja tarpeen tullen tankata matkan varrella lisää ? Ei tarvitsisi odotella vuorokautta mekaanikkoa. Kun sinne kuitenkin on laitettu polttoainetta. Ja matkan varrella ei ole edes valtameriä mitä ylittää... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 14, 2007 Jos tätä tarkoitit, niin miten niin disinformaatiota?? Huoltoonhan se sinne meni. Ok, tuo oli alunperin ilmoitettu saapuvaksi jo maanantaina. mutta saapui siis päivän myöhässä, pahoittelen ilmoittamaani asiaa, ja sitä jos jollekulle asiasta on jonkunlaista vaivaa aiheutunut, pääasia varmaankin että saapui ja saatiin tännekin näytille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 14, 2007 Koneessa on matkustajia noin 250. Heistä puolet on suomalaisia, puolet ruotsalaisia. Finnmatkojen mukaan lento olisi kuitenkin keskiviikkona iltapäivällä ollut lähdössä noin 17 tuntia myöhässä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 14, 2007 Huoltoon varmaan mutta päivä väärin eikö se silloin ole disinformaatiota ? Juu ei varmaan paskankaan väliä ole päivällä, kun kysymys kuului, että mitä se täällä tekee. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 14, 2007 Eli miksi TUIn kone ei voinut lähteä sitten vaikka osatankeilla ja tarpeen tullen tankata matkan varrella lisää ? Ei tarvitsisi odotella vuorokautta mekaanikkoa. Kun sinne kuitenkin on laitettu polttoainetta. Ja matkan varrella ei ole edes valtameriä mitä ylittää... Valtameriä tai ei, mutta ennemmin minäkin odottaisin päivän verran korjaajaa, kuin lentäisin rikkinäisellä koneella. Turvallisuuden kannalta ihan hyvä periaate olla lentämättä, jos on vikaa. Ja mistä sitä tietää, jos tuokin mittarivirhe olisi ollut vasta alkua suuremmalle vialle. Polttoianeen määrä kun on kuitenkin aika tärkeä seikka lentämisessä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 14, 2007 Eli miksi TUIn kone ei voinut lähteä sitten vaikka osatankeilla ja tarpeen tullen tankata matkan varrella lisää ? Ei tarvitsisi odotella vuorokautta mekaanikkoa. Kun sinne kuitenkin on laitettu polttoainetta. Ja matkan varrella ei ole edes valtameriä mitä ylittää... Jos polttoaineen määrää osoittavat laitteet ei toimi oikein niin taitaapa MELissä lukea että on no-go, ainakin 767:n kohdalla MELiin hieman lisäiltiin asiaa koskevia juttuja Gimli Gliderin jälkeen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 16, 2007 Saapuneet jo aikaisemmin, mutta tietoa kiiri kentänlaidalta, että albiino-ATR:ät on siirretty sieltä 7-hallin platan puolelta hallin toiselle puolelle, ja ovat kuvattavissa siitä isolta parkkialueelta Tp 3:n vierestä, ainakin toistaiseksi, n. 1 h sitten saatu tieto, koneet ovat kuuleman mukaan I-NOWA, I-NOWT ja eilen saapunut I-ATRJ. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 16, 2007 Jep, nuo saa hyvin kuvattua tikkaitten kanssa. http://www.flightforum.fi/discussion/index.php?topic=63815.msg704731#msg704731 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 16, 2007 Jep, nuo saa hyvin kuvattua tikkaitten kanssa. http://www.flightforum.fi/discussion/index.php?topic=63815.msg704731#msg704731 Mä ihmettelinkin minkä virheen mä tein, kun nää kuvat ei oikein onnistunut. Mut mulla ei ollutkaan tikkaita Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 16, 2007 Jep, nuo saa hyvin kuvattua tikkaitten kanssa. http://www.flightforum.fi/discussion/index.php?topic=63815.msg704731#msg704731 Toisaaltaeihän tuossa paikassa tikkaita välttämättä tarvinne?, itse suorittanut akrobatiaa nousemalla siihen kaiteen reunalla ja aidasta tukea ottaen kuvaillut, kuitenkin turvallisuus ennen kaikkea! Ps. Eero hyviltä nuo kuvat ainakin minun silmään näyttää Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 16, 2007 Toisaaltaeihän tuossa paikassa tikkaita välttämättä tarvinne?, itse suorittanut akrobatiaa nousemalla siihen kaiteen reunalla ja aidasta tukea ottaen kuvaillut, kuitenkin turvallisuus ennen kaikkea! Ps. Eero hyviltä nuo kuvat ainakin minun silmään näyttää no toi UTair onnistui oikeastaan kohtalaisen kivasti vaikka onkin vastavaloon otettu. Toivottavasti noi on tuossa vielä puolentoista viikonpäästäkin, et voisi yrittää myötävaloonkin. Mut tuli nyt jotain. Kuvat muuten taas suurenee jos niitä klikkailee... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 18, 2007 Finnairin tytäryhtiöllä tänään Sevillan parturiin: Saapuvissa: 12:00 Stockholm Arlanda LF5031 12:05 Lähtevissä: 13:00 Copenhagen Seville LF5031 Gate 21A Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 18, 2007 Onkos muuten Finskin ruotsalainen tytäryhtiö ihan sattumalta saanut Linjeflygin vanhan tunnuksen ?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 19, 2007 Sattuisiko kukaan tietämään minkä firman kone laskeutui tänään 22L:lle noin. klo 14.44. Näin vain vilaukselta ja kaukaa mutta näytti olevan kokonaan valkoinen ja vaikutti ehkä olevan A319 tai vastaava. Maalauksesta voin toki erehtyä kun näin sen takaviistosta ja hyvin kaukaata. - Mika Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 19, 2007 Onkos toi 0030 surgutiin lähtevä VDA 8182 joku antonovin raakile?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 19, 2007 Sattuisiko kukaan tietämään minkä firman kone laskeutui tänään 22L:lle noin. klo 14.44. Näin vain vilaukselta ja kaukaa mutta näytti olevan kokonaan valkoinen ja vaikutti ehkä olevan A319 tai vastaava. Maalauksesta voin toki erehtyä kun näin sen takaviistosta ja hyvin kaukaata. Varmaankin Air Berlinin A320 D-ANND, ainakin se on ACARS-viestien mukaan tänään operoinut tänne vuorolla AB8920. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Maaliskuu 19, 2007 Onkos toi 0030 surgutiin lähtevä VDA 8182 joku antonovin raakile?? Raakileesta tiedä, mutta An-124 siellä prk 322:lla päivällä jo oli parkissa reg RA-82247 muistaakseni? Korjataanpas tuo, eli Reg on RA-82242 [ attachment removed / expired ] Leikattu kuvasta, kun piti tuo busineksella parkkeerannut PC-4 kuvailla, kun en minä niin noista isoista Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla