Kirjoitettu Toukokuu 6, 2007 Mikäli jollakulla tuo Lufthansan "RetroBussi" kuvaamatta, niin on EFHK:lla yöpymässä, ja lähdössä aamulla 0905 LH 3107 vuorolla Frankfurtiin, tosin jos 22R lähteville taitaa olla vastavaloa? eli siis tämä. http://www.planespotting.net/viewfile.main?Pax_ID=ff5fa352ac0f0355d860b95c4462d6d9ℑ=RmYjUxYzRlNjYwZmQyNGVkMjcxYTA2MD.jpg Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2007 Mikäli jollakulla tuo Lufthansan "RetroBussi" kuvaamatta, niin on EFHK:lla yöpymässä, ja lähdössä aamulla 0905 LH 3107 vuorolla Frankfurtiin, tosin jos 22R lähteville taitaa olla vastavaloa? eli siis tämä. http://www.planespotting.net/viewfile.main?Pax_ID=ff5fa352ac0f0355d860b95c4462d6d9ℑ=RmYjUxYzRlNjYwZmQyNGVkMjcxYTA2MD.jpg http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,64436.0.html kuukauden takaa tuollaista valoa tarjosi, nyt taitaa olla jo pitkällä ja korkealla tuo aurinko siihen aikaan kun luffe lähtee Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2007 http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,64436.0.html kuukauden takaa tuollaista valoa tarjosi, nyt taitaa olla jo pitkällä ja korkealla tuo aurinko siihen aikaan kun luffe lähtee No, sehän on sitten vain taitolaji saada tuosta kuvat siinä valossa mitä on, ei ne vehkeet vaan?, sorry offtopic ja onko 22 r käytössä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2007 Jos joku ei ole vielä saanut kuvatuksi, niin TNT:n keikalla on taas Icelandair Cargon Boeing 757 TF-FIH. Lufthansan retrobirdiä yrittäisin ehkä 22R:n vastavalon sijasta terminaalista ikkunan läpi (ylhäältä flaikkarin oven edestä), kun näyttää lähtevän portilta 27. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2007 Lufthansan retrobirdiä yrittäisin ehkä 22R:n vastavalon sijasta terminaalista ikkunan läpi (ylhäältä flaikkarin oven edestä), kun näyttää lähtevän portilta 27. Mikäli se on ollut yön yli parkissa UPS:n vieressä, niin sit saa kuvat TNT:n hiekkasärkiltä kuten lauantai aamuna kun lähtevät viemään sitä portille Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2007 Mikäli se on ollut yön yli parkissa UPS:n vieressä, niin sit saa kuvat TNT:n hiekkasärkiltä kuten lauantai aamuna kun lähtevät viemään sitä portille Ei ollut vaan oli ulkorivissä ulkomaanterminaalin edessä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2007 Löytyykö keneltäkään kunnon kuvaa Gazpromavian RA-09006 Falcon 900EX:stä joka oli puolen päivän aikoihin 351:llä parkissa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2007 Löytyykö keneltäkään kunnon kuvaa Gazpromavian RA-09006 Falcon 900EX:stä joka oli puolen päivän aikoihin 351:llä parkissa? Tuolta "Small is Beautiful" topicistahan löytyy Harrin kuva 22R:ltä ja meikäläisen onneton "Nokkashotti" 351:ltä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2007 Tuolta "Small is Beautiful" topicistahan löytyy Harrin kuva 22R:ltä ja meikäläisen onneton "Nokkashotti" 351:ltä Mode sedät poisti tästä pari viestiä eli nähty on. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2007 Flygradar tutkalla näkyi lentona TAY39 Air Contractors (EI-OZC), eli TNT:n tuuraajana. Saapuvissa klo 8:55. Tällanen tylsähkö bussi siis, jos joltain kuvaamatta: http://www.airliners.net/open.file/1184398/L/ T:Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2007 Flygradar tutkalla näkyi lentona TAY39 Air Contractors (EI-OZC), eli TNT:n tuuraajana. Saapuvissa klo 8:55. Tällanen tylsähkö bussi siis, jos joltain kuvaamatta: http://www.airliners.net/open.file/1184398/L/ T:Jukka Jaa. Vai sellainen tänään. Katselinkin töihin tullessani, että mikä bussintynkä se siinä Tentun paikalla onpi... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2007 An-124 ajaa taas lähestymisiä. Antonovin nettisivulla on tiedote, joka kertoo tarkemmin noista testilennoista. Uuden koneversion tyyppimerkintä on An-124-100M-150 ja sen hyötykuormaa on kasvatettu 120:sta 150:een tonniin. Lisätietoa http://www.antonov.com/news/index.xml?news=antk-main/news_20070427.xml. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2007 jostain syystä kettu pukkaa erroria ton linkin suhteen edit: ilmoittaa error404-not found myös IE:llä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 8, 2007 jostain syystä kettu pukkaa erroria ton linkin suhteen Minulla kyllä toimii Netscapella ja IE:llä. Tässä koko teksti: The new Ruslan AN-124-100M-150 has completed tests Last week certification tests of a new version of Ruslan, the heavy transport well-known in the world, were completed. The new aircraft has got designation of AN-124-100M-150. The aim of the last stage of tests was to confirm correspondence of the aircraft integrated flight and navigation system with the requirements of a base and precise area navigation (B-RNAV and P-RNAV) when carrying out terminal procedures of departure and arrival to the European airdromes where these procedures were certified to be fulfilled by method of area navigation. Under real conditions of a congested air traffic it was necessary to confirm that integrated flight and navigation system performed all functions requested for flights under P-RNAV system as well as navigation accuracy characteristics. That is why within the period from 14 to 19 of April 2007 AN-124-100M-150 performed manoeuvring under the standard procedures of departure and arrival at the Vantaa (Helsinki, Finland) and Flesland (Bergen, Norway) airports. According to the requirements of Eurocontrol on navigation accuracy the aircraft has not to deviate from the trajectory for more than 1 nautical mile (1.85 km). The new Ruslan had demonstrated capability to keep the rout with the deviation of 0.3 nautical mile. In that way the aircraft had fully confirmed its correspondence with the accuracy requirements of Eurocontrol on RNP-1. Besides ANTONOV ASTC’s specialists the experts of certification centers of Russia – GosNII GA and GosNII Aeronavigatsiya participated in the third stage of tests. At present the documentation to be submitted for consideration by the Interstate Aviation Committee in order to obtain certificate for AN-124-100M-150 is being prepared. For information: AN-124-100M-150 differs from the basic model of Ruslan with payload increased to 150 t instead of 120 t, increased take-off and landing masses and the range of flight. The important feature of AN-124-100M-150 is simplified and accelerated loading/unloading operations of cargo weighting up to 150 t. In order to provide this feature, the structure of the front cargo ramp was strengthened. As a result of the aircraft mass increase, the braking system was improved and the reinforced tires were used. In accordance with the modern and perspective requirements of the Eurocontrol on P-RNAV area navigation, in particular, as for navigation accuracy, the new Ruslan was equipped with the modernized navigation complex. The new early ground proximity warning system was installed as well. Besides, the AN-124-100M-150 is piloted with the crew of 4 but not 6 members. The AN-124-100M-150 was tested in several stages. The first stage, the preliminary one, was conducted to check operation of a new equipment and possibility to decrease the crew to 4 members. Then the longest and the most important stage of tests for the aircraft development, followed. During 2005-2006 the aircraft performed flights with different cargo onboard all over the world. Thus new aircraft’s equipment, systems as well as work of the decreased crew were checked under conditions of real operations. The last, third stage, is described above. Press service of ANTONOV ASTC, April 24, 2007 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2007 Sumu haittaa lentoliikennettä Helsinki-Vantaalla 09.05.2007 06:36 Ainakin yksi kone on joutunut jo kääntymään sumun vuoksi. Sumun odotetaan hälvenevän. Tiheä sumu vaikeuttaa lentoliikennettä Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Ainakin yksi kone on jo joutunut kääntymään Tukholman Arlandaan huonon näkyvyyden vuoksi. Ruotsiin kääntynyt oli Clickairin Barcelonasta saapuva lento, jonka piti laskeutua Helsinki-Vantaalle puoli kuuden aikaan. Sumun odotetaan hälvenevän, ja sen vaikutus aamun muihin lentoihin on vielä epävarmaa. (MTV3-STT) Ensimmäistä kertaa näen Helsinki-Vantaan sivuilla tämän: Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2007 Ohjataanko tänään kaikki koneet (tarvittaessa) Arlandaan vai voiko tulla Suomen muillekkin kentille kuten Pirkkalaan? Millä perustein mikäkin kone voi laskeutua tuollaisessa sumussa? Eli aamulla oli 8 aikaan liikaa sumua joten Barceloonan kone ei pystynyt/saanut laskeutua ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2007 Ohjataanko tänään kaikki koneet (tarvittaessa) Arlandaan vai voiko tulla Suomen muillekkin kentille kuten Pirkkalaan? Ei ohjata automaattisesti Arlandaan. Myös Suomen muita kenttiä käytetään mahdollisuuksien mukaan. Esimerkiksi edellistalven myrskyssä ainakin Pirkkalaan, Poriin ja taisi olla Turkuunkin Arlandan lisäksi. Se mille kentälle ohjataan riippuneen monesta tekijästä, näihin en osaa sen tarkemmin sanoa. Uskoisin ainakin koneen reitin ja varakenttien vastaanottokyvyn sekä sään vaikuttavan asiaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2007 Sumu on todellakin järjetön. Bisnekseltä katsottaessa tuossa kahdeksan aikaan, kun töihin raahauduin, ei 15:lta nousevia koneita nähnyt ollenkaan. Tai itseasiassa hyvä, että näki koko 15/33 radan. Tänään on sitten UPS:n vuoro tulla lainakoneella. A300:lta näyttäisi. Tällaista olisi tarjolla -> http://www.airliners.net/open.file?id=1122501 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2007 Eiköhän siihen eniten vaikuta se minkä kentän koneen lentävämiehistö valitsee varakentäksi ennen lennolle lähtöä (tietysti voihan se muuttua tilanteen mukaan) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2007 Mites tuon linkin muuten saa supistettua järkevän kokoiseksi? Sivun ylälaidassa (Kuvan yläpuolella) on lyhyt linkki: URL (link) to this photo: http://www.airliners.net/open.file/1122501/M/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2007 Sumu on todellakin järjetön. Bisnekseltä katsottaessa tuossa kahdeksan aikaan, kun töihin raahauduin, ei 15:lta nousevia koneita nähnyt ollenkaan. Tai itseasiassa hyvä, että näki koko 15/33 radan. Tänään on sitten UPS:n vuoro tulla lainakoneella. A300:lta näyttäisi. Tällaista olisi tarjolla -> http://www.airliners.net/open.file?id=1122501 Käyttämällä sitä valmista linkkiä siinä kuvan yläpuolella http://www.airliners.net/open.file/1122501/M/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2007 Nopeat saavat clickin nyt. Laskeutui 9:50 ja jo 10:15 on lähdössä! Ripeää toimintaa! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2007 Eli aamulla oli 8 aikaan liikaa sumua joten Barceloonan kone ei pystynyt/saanut laskeutua ??? Clickair oli tulossa puoli kuudelta, jolloin sää oli tällainen (siis näkyvyys 150 m, kiitotienäkyvyys noin 300 m ja pystynäkyvyys 100 jalkaa): EFHK 090250Z VRB01KT 0150 R04R/0300N R15/0300N R22L/0375N R04L/0300N FG VV001 01/01 Q0991 NOSIG= EFHK 090220Z 29001KT 0150 R04R/0275N R15/0400V0500N R22L/0350N R04L/0325N FG VV001 01/01 Q0992 NOSIG= Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 9, 2007 Tänään on sitten UPS:n vuoro tulla lainakoneella. A300:lta näyttäisi. Tällaista olisi tarjolla -> http://www.airliners.net/open.file?id=1122501 Tarkasti ottaen tällaista eli TC-MND. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 10, 2007 Mikäs se tällainen TAY on? 17:30 Rennes TAY1469 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla