Kirjoitettu Syyskuu 1, 2007 MYTillä taitaapi olla lisätankillinen versio A321:stä isommalla MTOWilla...Finnairilla tuskin on koska pitkät legit on harvassa ja painavampi kone maksaa lisää rahaa kaikkiin maksuihin ja ihan polttoaineenakin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 1, 2007 Cargoluxin rahtijumbo, eta 07.20 Komean näköisen laskun se muuten vetikin aamuauringossa.. myöhään täräytti tassut 15:lle ja reverssit sen mukaan ..joskin "kevyt" aamuväsymys teki touhusta vähän dramaattisemman näköistä kuin oikeasti olikaan. Kaunista katseltavaa joka tapauksessa. Olinpahan kerrankin hereillä tuohon aikaan, en töissä, enkä edes orastavassa kankaisessa ??? Toisin sanoen, vihdoin viimein tuli tuo käytyä vilkaisemassa ihan vain periaatteen vuoksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 Vp-bki tuli just laskuun 22r palokunta vastassa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 Vp-bki tuli just laskuun 22r palokunta vastassa Joo näin teki.. Laskeutuminen meni todella pitkäksi ja allekirjoittaneen mielestä koneesta tuli "erikoinen ääni". Näin maallikon silmistä laskutelineissä näytti olevan jotain vikaa? Hissukseen se lähti rullailemaan kohti busineksen parkkia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 Juu-u. Ihan kiitoradan päähän liukui, vaikka marshaller venttas jo aikasemmassa risteyksessä. Kumi palaen lähti sitten sitä vastaan. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 Oisko jotain säätöä renkaiden/hydrauliikan kans ollu kun on jäänyt telineluukut auki...yleensä moista seuraa jos on renkaita otettu alas "gravity drop" tyylillä tai sitten hydrauliikassa joku homma ei oo ihan kunnossa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 Saapuvissa: 20:10 Minsk = umms 2 GNX5356 Mikä lie Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 Joo näin teki.. Laskeutuminen meni todella pitkäksi ja allekirjoittaneen mielestä koneesta tuli "erikoinen ääni". Näin maallikon silmistä laskutelineissä näytti olevan jotain vikaa? Hissukseen se lähti rullailemaan kohti busineksen parkkia. Siis olit sinä siellä tiilikasalla.? En ihan ehtinyt laskua näkemään, mutta outo ääni siitä lähti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 Mä yritin sieltä terminaalin kahvilasta kiikaroida sinne tiilikasalle, mutta te olitte varmaan piilossa silloin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 Siis olit sinä siellä tiilikasalla.? Juu juu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 Eiköhän tuo ihan liikennetilanteesta ole kiinni.. Mihin vaan sopivat milloinkin. -Jukka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 Veikkaisin että kuormaa on tälläkertaa niin paljon kyydissä että täytyy tankata. Aamulla tulee tyhjänä suoraan takaisin. LZC joka lähti eilen Palmasiin "Bordöön" kautta tuli Newcastlesta yöllä pois. Heittääkö 321:tkin brittikeikkaa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 Eiköhän tuo ihan liikennetilanteesta ole kiinni.. Mihin vaan sopivat milloinkin. Tuossa viime viikolla kotiin tullessa huomasin siellä platan perällä maassa maalauksia tyyliin "757" ja "MD11". Liittyvätkö ne noihin standipaikkoihin? ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 LZC joka lähti eilen Palmasiin "Bordöön" kautta tuli Newcastlesta yöllä pois. Heittääkö 321:tkin brittikeikkaa? Ei mitään faktatietoa, mutta jos vaikka joku 757:ta olisi hajonnut? Tuossa viime viikolla kotiin tullessa huomasin siellä platan perällä maassa maalauksia tyyliin "757" ja "MD11". Liittyvätkö ne noihin standipaikkoihin? ??? Siis standipaikalla maassa? Ne ovat ohjeita siitä mihin kohtaan tietyn konetyypin etupyörän täytyy pysähtyä jotta putki osuu ovelle. Näin olen käsittänyt. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 Ei mitään faktatietoa, mutta jos vaikka joku 757:ta olisi hajonnut? Siis standipaikalla maassa? Ne ovat ohjeita siitä mihin kohtaan tietyn konetyypin etupyörän täytyy pysähtyä jotta putki osuu ovelle. Näin olen käsittänyt. Jep. Tässä kuva Cathayn 330:sta rullailemassa portille. Porukka odottaa sinä 330 viivalla. http://picasaweb.google.com/mazakuvat/LentokoneetBrisbane/photo#5105693492306866770 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 World Airways WOA901 DC10 ETA0211LT KBWI-EFHK Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 LZC joka lähti eilen Palmasiin "Bordöön" kautta tuli Newcastlesta yöllä pois. Heittääkö 321:tkin brittikeikkaa? Ei oo Newcastlessa käynyt , suoraan Las Palmasista tuli. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 Sitten on joku tehnyt mokan: AY8950 (EGNT-EFHK) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 World Airways WOA901 DC10 ETA0211LT KBWI-EFHK N303WL Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 World Airways WOA901 DC10 ETA0211LT KBWI-EFHK http://flightaware.com/live/flight/WOA901 Nytkö ne alkaa: Finnair Tekniikka ja yhdysvaltalainen World Airways ovat sopineet kahdesta DC10-30 -rahtikoneen runkohuollosta. Huoltoihin liittyy myös mittava koneiden järjestelmiin tehtävä muutostyö, jonka laajuus on noin 2 500 henkilötuntia konetta kohden. Ensimmäinen huolloista tehdään syyskuussa ja toinen helmi-maaliskuun vaihteessa vuonna 2008. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 2, 2007 Sitten on joku tehnyt mokan: AY8950 (EGNT-EFHK) No niin on . AY8950 01 sep 07 Dep GCLP 2350z --> Arr EFHK 0532z Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2007 AY8950 01 sep 07 Dep GCLP 2350z --> Arr EFHK 0532z Eikös tuo lentonumero ole siirtolentojen numeroita.... uusi emppu tullut ?? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2007 Eikös tuo lentonumero ole siirtolentojen numeroita.... uusi emppu tullut ?? -LZC tuli siirtona takaisin Suomeen vietyään orkesterin Las Palmasiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2007 Sitten on joku tehnyt mokan: AY8950 (EGNT-EFHK) Jos olen oikein ymmärtänyt, niin ACARS-viesteissä ei ole reittiä vaan pelkkä lennonnumero ja reitit on manuaalisesti syötetty ACARS-tietokantaan. Mokan on tehnyt se, joka on syöttänyt sinne siirtolentotunnuksien reittejä, koska samoja lennonnumeroita voidaan käyttää eri reiteillä. Samalla tavalla kävi esim. OH-LQA:n kohdalla, joka tuli Dublinista. Sitten myöhemmin samalla lennonnumerolla tuli uusi Emppu ja ACARS-tietokanta kertoi virheellisesti senkin tulleen Dublinista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 3, 2007 kyllä siellä silloin tällöin lähetteissä tulee reittikin, mutta yleisesti ottaen juurikin kuten Harri kuvaa, ja virheitä tulee jos database on "päällä"... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla