Guest Jufernaut

Helsinki-Vantaa lähtevät/saapuvat

8 687 viestiä aiheessa

Kuitenkin nousi helskatin ärhäkästi, ja mustaa savua perässä vetäen.  ???

Veikkaisin YAKki makupalaa.

Perus huttuu

En oo ikinä nähnyt Jakin nousevan "helskatin ärhäkästi"....  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se mikään Tu-134 ollut vaan An-225. Ja tästä olen varma.

:thmbup:

 

helvatin ärsyttävä rajoitus tällä foorumilla :"Tässä viestissä on liikaa hymiöitä. Vähennä niiden määrää tai kirjoita pidempi teksti."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähtevissä:

 

100 KL1325 Riga

 

Mikä tämä on?

 

Tuskin KLM normivuoro?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kelmin eilinen AMS-RIX tullut Helsinkiin ilmeisesti jo yöllä. Olisko RIX sumussa.

 

Mitään tietoa mikä kone? 737?

 

Ja Riika on varmaan sumussa sillä Air Balticin vuoro sinne jonka piti lähteä 08:30 heittää delayta, uusi lähröaika 11:10.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Fokker 100

 

Kentän laidalta saatu tieto kertoo kyseessä olleen, Fokker 100 ja reg PH-OFD

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kentän laidalta saatu tieto kertoo kyseessä olleen, Fokker 100 ja reg PH-OFD

 

Eli Cityhopperi  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kelmin eilinen AMS-RIX tullut Helsinkiin ilmeisesti jo yöllä. Olisko RIX sumussa.

Jeps, vaakanäkyvyys koko eilisen illan ja yön 30-60 metriä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jeps, vaakanäkyvyys koko eilisen illan ja yön 30-60 metriä

 

Ei nyt sentään, kyllä vaakanäkyvyys on ollut sentään satoja metrejä, mutta pystynäkyvyys on ollut sata jalkaa:

 

EVRA 050120Z 21006KT 180V240 0900 0800NW R36/1200U FZFG VV001 M00/M01 Q1014 TEMPO 0600 FZFG=

EVRA 050050Z 19003KT 0700 0650W R36/0900U FZFG VV001 M01/M01 Q1014 TEMPO 0600 FZFG=

EVRA 050020Z 16005KT 0700 R36/0750N FZFG VV001 M01/M01 Q1014 TEMPO 0600 FZFG=

EVRA 042350Z 16005KT 0700 0650NW R36/1000N FZFG VV001 M01/M01 Q1014 NOSIG=

EVRA 042320Z 17006KT 0650 0600NW R36/0750N FZFG VV001 M01/M01 Q1014 NOSIG=

EVRA 042250Z 17003KT 0500 0450W R36/0450N FZFG VV001 M01/M01 Q1014 NOSIG=

EVRA 042220Z 17003KT 0450 R36/0500N FZFG VV001 M00/M01 Q1015 NOSIG=

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei nyt sentään, kyllä vaakanäkyvyys on ollut sentään satoja metrejä, mutta pystynäkyvyys on ollut sata jalkaa:

 

 

 

No, niinpä tietysti  :-[ Aika "puuro" jokatapauksessa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja sumu vielä jäätävääkin.

 

Mielenkiintoinen keli.

 

Kerran Stugusta (FC: llä) tullessa oli HK: lla pystynäkyvyys muistaakseni 200 ft ja overcast. Silloin 100% valotehot kentällä ja lähestymislinjavalot tulivat juuri ajoissa näkyviin.

 

-Jukka 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saikos kukaan TC-ETE:n kortille? Ei paljon faktaa löydy netistä. Oliko kenties CRJ900? Piti oleman KK7702

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saikos kukaan TC-ETE:n kortille? Ei paljon faktaa löydy netistä. Oliko kenties CRJ900? Piti oleman KK7702

 

Tekstitön 757

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerran Stugusta (FC: llä) tullessa oli HK: lla pystynäkyvyys muistaakseni 200 ft ja overcast. Silloin 100% valotehot kentällä ja lähestymislinjavalot tulivat juuri ajoissa näkyviin.

 

Tarkennetaanpa Jukkaa sen verran, että pystynäkyvyys ja overcast eivät kuulu yhteen. Pystynäkyvyys ilmoitetaan silloin kun pilven alarajaa tai pilvikorkeutta ei pystytä havaitsemaan vaikkapa lumisateen tai sumun vuoksi. Ja overcast tarkoittaa 8/8 taivaasta peittävää pilvikerrosta.

Tuo 200ft pystynäkyvyys ei ole edes huono, sillä Vantaalla ILSien ratkaisukorkeus on huonoimmillaankin 195ft QFE. Suurtehovalot porautuu lisäksi vielä jonkin verran sumuun/pilveen. Taitaapa yleensä 100ft pystynäkyvyydelläkin päästä laskuun ihan CAT I laitteillakin ja päivänvalolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kelmin eilinen AMS-RIX tullut Helsinkiin ilmeisesti jo yöllä. Olisko RIX sumussa.

 

Ainakin tänään oli jo melko kirkasta ja normaali operointi; lensin juuri RIX-HEL ja airBalticin vuoron lensi aika erikoinen tuttavuus, Carpatairin Fokker 100.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

lensin juuri RIX-HEL ja airBalticin vuoron lensi aika erikoinen tuttavuus, Carpatairin Fokker 100.

 

Kuten myös kahtena aikaisempana sunnuntai-iltana  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo 200ft pystynäkyvyys ei ole edes huono, sillä Vantaalla ILSien ratkaisukorkeus on huonoimmillaankin 195ft QFE. Suurtehovalot porautuu lisäksi vielä jonkin verran sumuun/pilveen. Taitaapa yleensä 100ft pystynäkyvyydelläkin päästä laskuun ihan CAT I laitteillakin ja päivänvalolla.

 

Tarkennetaampa Penttiä sen verran että ratkaisukorkeus ei ole huonommillaakaan 195ft QFE, vaan jotain ihan muuta. Se 195ft QFE on OCH, minimi estevarakorkeus.

 

ps Lufthansan retrodösä näkyy olevan pisneksellä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo tuossa se on, ilmeisesti jonkin sortin juhlat kun taitavat vesiruiskutuksen. Jaha Starttilupa saatu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.