Kirjoitettu Huhtikuu 4, 2008 Enpähän oikein usko että An-225 olis koskaan käynyt EFHK:lla! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 4, 2008 Veikkaisin YAKki makupalaa. Perus huttuu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 4, 2008 Kuitenkin nousi helskatin ärhäkästi, ja mustaa savua perässä vetäen. ??? Veikkaisin YAKki makupalaa. Perus huttuu En oo ikinä nähnyt Jakin nousevan "helskatin ärhäkästi".... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2008 Ei se mikään Tu-134 ollut vaan An-225. Ja tästä olen varma. helvatin ärsyttävä rajoitus tällä foorumilla :"Tässä viestissä on liikaa hymiöitä. Vähennä niiden määrää tai kirjoita pidempi teksti." Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2008 Lähtevissä: 100 KL1325 Riga Mikä tämä on? Tuskin KLM normivuoro? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2008 Kelmin eilinen AMS-RIX tullut Helsinkiin ilmeisesti jo yöllä. Olisko RIX sumussa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2008 Kelmin eilinen AMS-RIX tullut Helsinkiin ilmeisesti jo yöllä. Olisko RIX sumussa. Mitään tietoa mikä kone? 737? Ja Riika on varmaan sumussa sillä Air Balticin vuoro sinne jonka piti lähteä 08:30 heittää delayta, uusi lähröaika 11:10. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2008 Mitään tietoa mikä kone? 737? Fokker 100 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2008 Fokker 100 Kentän laidalta saatu tieto kertoo kyseessä olleen, Fokker 100 ja reg PH-OFD Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2008 Kentän laidalta saatu tieto kertoo kyseessä olleen, Fokker 100 ja reg PH-OFD Eli Cityhopperi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2008 Kelmin eilinen AMS-RIX tullut Helsinkiin ilmeisesti jo yöllä. Olisko RIX sumussa. Jeps, vaakanäkyvyys koko eilisen illan ja yön 30-60 metriä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2008 Jeps, vaakanäkyvyys koko eilisen illan ja yön 30-60 metriä Ei nyt sentään, kyllä vaakanäkyvyys on ollut sentään satoja metrejä, mutta pystynäkyvyys on ollut sata jalkaa: EVRA 050120Z 21006KT 180V240 0900 0800NW R36/1200U FZFG VV001 M00/M01 Q1014 TEMPO 0600 FZFG= EVRA 050050Z 19003KT 0700 0650W R36/0900U FZFG VV001 M01/M01 Q1014 TEMPO 0600 FZFG= EVRA 050020Z 16005KT 0700 R36/0750N FZFG VV001 M01/M01 Q1014 TEMPO 0600 FZFG= EVRA 042350Z 16005KT 0700 0650NW R36/1000N FZFG VV001 M01/M01 Q1014 NOSIG= EVRA 042320Z 17006KT 0650 0600NW R36/0750N FZFG VV001 M01/M01 Q1014 NOSIG= EVRA 042250Z 17003KT 0500 0450W R36/0450N FZFG VV001 M01/M01 Q1014 NOSIG= EVRA 042220Z 17003KT 0450 R36/0500N FZFG VV001 M00/M01 Q1015 NOSIG= Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2008 Ei nyt sentään, kyllä vaakanäkyvyys on ollut sentään satoja metrejä, mutta pystynäkyvyys on ollut sata jalkaa: No, niinpä tietysti Aika "puuro" jokatapauksessa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 5, 2008 Ja sumu vielä jäätävääkin. Mielenkiintoinen keli. Kerran Stugusta (FC: llä) tullessa oli HK: lla pystynäkyvyys muistaakseni 200 ft ja overcast. Silloin 100% valotehot kentällä ja lähestymislinjavalot tulivat juuri ajoissa näkyviin. -Jukka 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2008 Saikos kukaan TC-ETE:n kortille? Ei paljon faktaa löydy netistä. Oliko kenties CRJ900? Piti oleman KK7702 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2008 Saikos kukaan TC-ETE:n kortille? Ei paljon faktaa löydy netistä. Oliko kenties CRJ900? Piti oleman KK7702 Tekstitön 757 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2008 Kerran Stugusta (FC: llä) tullessa oli HK: lla pystynäkyvyys muistaakseni 200 ft ja overcast. Silloin 100% valotehot kentällä ja lähestymislinjavalot tulivat juuri ajoissa näkyviin. Tarkennetaanpa Jukkaa sen verran, että pystynäkyvyys ja overcast eivät kuulu yhteen. Pystynäkyvyys ilmoitetaan silloin kun pilven alarajaa tai pilvikorkeutta ei pystytä havaitsemaan vaikkapa lumisateen tai sumun vuoksi. Ja overcast tarkoittaa 8/8 taivaasta peittävää pilvikerrosta. Tuo 200ft pystynäkyvyys ei ole edes huono, sillä Vantaalla ILSien ratkaisukorkeus on huonoimmillaankin 195ft QFE. Suurtehovalot porautuu lisäksi vielä jonkin verran sumuun/pilveen. Taitaapa yleensä 100ft pystynäkyvyydelläkin päästä laskuun ihan CAT I laitteillakin ja päivänvalolla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2008 Kelmin eilinen AMS-RIX tullut Helsinkiin ilmeisesti jo yöllä. Olisko RIX sumussa. Ainakin tänään oli jo melko kirkasta ja normaali operointi; lensin juuri RIX-HEL ja airBalticin vuoron lensi aika erikoinen tuttavuus, Carpatairin Fokker 100. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2008 lensin juuri RIX-HEL ja airBalticin vuoron lensi aika erikoinen tuttavuus, Carpatairin Fokker 100. Kuten myös kahtena aikaisempana sunnuntai-iltana Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 6, 2008 Saikos kukaan TC-ETE:n kortille? Ei paljon faktaa löydy netistä. Oliko kenties CRJ900? Piti oleman KK7702 Tämä yksilö (ex-TC-GLA): http://www.airliners.net/photo/Air-India-(Golden-International/Boeing-757-2Q8/1264151/M/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 8, 2008 Tuo 200ft pystynäkyvyys ei ole edes huono, sillä Vantaalla ILSien ratkaisukorkeus on huonoimmillaankin 195ft QFE. Suurtehovalot porautuu lisäksi vielä jonkin verran sumuun/pilveen. Taitaapa yleensä 100ft pystynäkyvyydelläkin päästä laskuun ihan CAT I laitteillakin ja päivänvalolla. Tarkennetaampa Penttiä sen verran että ratkaisukorkeus ei ole huonommillaakaan 195ft QFE, vaan jotain ihan muuta. Se 195ft QFE on OCH, minimi estevarakorkeus. ps Lufthansan retrodösä näkyy olevan pisneksellä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 8, 2008 Joo tuossa se on, ilmeisesti jonkin sortin juhlat kun taitavat vesiruiskutuksen. Jaha Starttilupa saatu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 8, 2008 Aamun virkuille kuvaajille tarjolla, WEA 101 Ouluun 0830, on SP-KCN http://www.planepictures.net/netshow.php?id=721613 Taitanee kuljettaa erästä kotimaista jääkiekkojoukkuetta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 8, 2008 kotokaahan tommosetki koneet kävi arrow air dc-10 n-141we ex aeroflot http://www.fap.fi/view_photo.php?id=2070 ja act gargo tc-acc http://www.fap.fi/view_photo.php?id=2069 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla