Kirjoitettu Syyskuu 21, 2005 Joo testilentoja, tais seisoskella 206:ssa. Laitas kuva esille, kun ei ite päässyt kun ei oo edellenkää sitä ajokorttia Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 21, 2005 Joo testilentoja, tais seisoskella 206:ssa. Laitas kuva esille, kun ei ite päässyt kun ei oo edellenkää sitä ajokorttia Jaa jaa....tiietkös Mikko, että toi sun kortin saanti tietää sitä, että alappa säästäämään bensaan rahaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 21, 2005 Sanopa muuta! Sen takii sitä yritetäänkin tässä säästää.. Täytyy kyllä sanoa, että tuun olemaan varmaan kentän nähtävyys sen jälkeen, aina jaloissa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 21, 2005 Sanopa muuta! Sen takii sitä yritetäänkin tässä säästää.. Täytyy kyllä sanoa, että tuun olemaan varmaan kentän nähtävyys sen jälkeen, aina jaloissa Nönni, no joo ei muuta ku hanaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 21, 2005 Jep, näin ois tarkotus. Kentälle muuten tuli tossa vajaa tunti sitten Aviastarin Tu204 jos jotakuta kiinnostaa.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 22, 2005 Tänä iltana on MNG Cargo:n Airbus A300 rahtari (TC-MNN) tulossa pikavisitiille Helsinkiin, tuoden aamulla tulematta jääneet UPS:n rahdit määränpäähänsä ja hakien samalla lähtevää rahtia Kölniin. Lentojen numeroita en tähän hätään muista, mutta tämänhetkinen aikataulun mukainen saapumisaika on 23:00 ja sangen epärealistinen lähtöaika 23:30. Epärealistinen sillä, että täyden koneen purkuun ja lastaukseen kuluu todennäköisesti aikaa huomattavasti enemmän kuin tuo suunniteltu 30min.. UPS:n vakiorahtari jäi aamulla Malmöön, vaikka kone oli täysin lentokelpoinen. Syy Malmöön jäämiseen oli miehistön työajoissa. Malmössä vallitsi aamuyöstä erittäin huono sää, jonka vuoksi koneen lähtö Kölnistä viiväistyi useammalla tunnilla. Tämä taas johti siihen että miehistön työaika täyttyi jo Malmössä. Näin miehistölle ei jäänyt muuta mahdollisuutta kuin siirtyä sikäläiseen hotelliin nukkumaan 8) Logistisista syistä UPS:n rahtikone palaa Malmöstä suoraan Kölniin ja me saamme Helsinkiin jälleen jo tutuksi tulleen varakoneen turkkilaisine miehistöineen. Meitsille on siis jälleen luvassa työntäyteinen myöhäisilta/yö... Jesh! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 22, 2005 Joo testilentoja, tais seisoskella 206:ssa. Laitas kuva esille, kun ei ite päässyt kun ei oo edellenkää sitä ajokorttia No tuossa jonkunlainen. Vähän pehmeeksi jäi.. taitaa tarvita lisää harjotusta valoisan kauden jälkeen [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 22, 2005 Mikähän tää sitte? 22:35 Stockholm Arlanda FWA7826 Laskeutunut 22.30. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 22, 2005 Jaa'a.. Sen jos tietäisin niin kertoisin Nätti kuva, vähän punertavan sävyinen kuitenkin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 22, 2005 Nätti kuva, vähän punertavan sävyinen kuitenkin Kappas, mites nyt kun vaihdoin sen? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 22, 2005 Huomattavasti parempi! Oisko toi sitten se MNG mikä piti tulla näihin aikoihin? Visuaalia vaan Jaakko tekemään niin selviää Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 22, 2005 Huomattavasti parempi! Oisko toi sitten se MNG mikä piti tulla näihin aikoihin? Visuaalia vaan Jaakko tekemään niin selviää Okei Hyvä että huomautit kun en ite huomannu ees. Se mng taitaa olla tää toinen mikä näkyy: 22:45 Malmö Lähestyy 23.00 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 22, 2005 Joo, no sitä mietin itsekkin. Niin ja tosta kuvasta, että eihän se mun mielipide välttämättä ole oikea, mutta mun silmään osu huomattavan punasena.. Esim jos vertaa vaikka tähän joka on musta todella hyvä: http://www.fap.fi/view_photo.php?id=140 Edit: Jos nyt tohon vertaa niin se on vieläkin pikkusen liian magentavoittoinen, mutta tässä vaiheessa taitaa mennä ihan mielipiteiksi hommat Edit2: Kun nyt vauhtiin päästiin, niin millä softalla muuten säädät ton wb:n? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 22, 2005 Joo kyllähän se punertava oli kun ite katoin uudestaan. Hakusessa vielä tuo rawien vääntäminen, kun jpeggiä oon tottunu ottamaan Oon noita pimeäkuvia nyt vasta ruvennut ottamaan rawina ja valosalla aina jpg. edit: PS CS2:lla oli tuo. FWA muuten lähdössä 23.30 eli tais sittenkin olla se upsin korvaaja. Sekavaa on. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 22, 2005 Joo.. Itse kun ostin ekan digijärkkärin (300D) kuvasin ekan viikon jpekkiä, sitten vaihdoin RAWiin ja takasin ei kyllä tulla Ts. kuvaan aina rawia (Ilmailuvalokuvauksessa) Tietty jos jotain kavereita tjsp kuvailee niin jpeg on helpompi. Joo, toi RAWin säätäminen on tosiaan kinkkinen juttu, siis nimeomaan yöllä niinku on puhetta ollut niin valonlähteitä kun voi olla useita ja erivärisiä niin siitähän on sit kiva lähteä säätämään Joskus saa todella kivaa tulosta aikaan jos on tasainen valonlähde ja yhtä ja "samaa" valoa, niin kyllä silmä tykkää kun saa säädöt osumaan kohdalle Edit: Jos/kun rawia tästä eteenpäin kuvaat (alota kuvaamaan päivälläkin, ihan tosi, meinaan kun siihen pääset ja huomaat mitä saat aikaan niin ottaa niin paljon päähän ettet kuvannu aikasemmin, niin mulla ainakin kävi ) Noiden säätämiseen kannattaa ihan hankkia oma ohjelma, todella hyvä sellanen on C1 (Capture One ja eri variaatiot) jolla noita RAWeja on todella mukava ja nopea työstää. Netistä ostettuna on päälle sata taalaa.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 22, 2005 Joo täytyypi kokeilla noita. Nyt alkaa mennä liian off-topicciin joten kammetaan takaspäin: 14:00 Novosibirsk VDA492 Tosin luottamista vasta kun lukee estimated tai landed 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 22, 2005 Hehe, joo totta. No täähän menee hyvin. Isoo anjuskaa taas, vähän aikaa sitten oli paljon pikkuanjuskaa ja kentällä Malesialaisia ja Kiinalaisia, ei paljoo paremmin vois mennä ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 22, 2005 Joo täytyypi kokeilla noita. Nyt alkaa mennä liian off-topicciin joten kammetaan takaspäin: 14:00 Novosibirsk VDA492 Tosin luottamista vasta kun lukee estimated tai landed 8) Oijoih, vieläpä noin hyvään aikaan tulossa. Toivotaan, että on aikataulussa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 22, 2005 Tuohan on huono aika Toivotaan, että tulee 3 tuntia myöhässä niin aurinko on matalammalla= tasasempi valo eikä niin paljoa varjoa koneen rungossa Ja eihän tohon aikaan kentälle ehdi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 22, 2005 Mikähän tää sitte? 22:35 Stockholm Arlanda FWA7826 Laskeutunut 22.30. Taisi olla tämä, tuli huoltoon. [ attachment removed ] Edit näköjään tuolla kinuski olikin jo noteerattu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 22, 2005 Tuohan on huono aika Toivotaan, että tulee 3 tuntia myöhässä niin aurinko on matalammalla= tasasempi valo eikä niin paljoa varjoa koneen rungossa Ja eihän tohon aikaan kentälle ehdi Et ottanut huomioon mahdollista kiirefactoria. Siksi tuo on hyvä aika. Tai no lähinnä ennen tuota ei sais tulla. 14 jälkeen ei pahemmin ole menoja. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 22, 2005 Joo, otin huomioon omat kiiresektorit Tuskin se aikasemmin tulee, ainakaan paljoa No we will see.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 23, 2005 Joo.. Itse kun ostin ekan digijärkkärin (300D) kuvasin ekan viikon jpekkiä, sitten vaihdoin RAWiin ja takasin ei kyllä tulla Ts. kuvaan aina rawia (Ilmailuvalokuvauksessa) Tietty jos jotain kavereita tjsp kuvailee niin jpeg on helpompi. Joo, toi RAWin säätäminen on tosiaan kinkkinen juttu, siis nimeomaan yöllä niinku on puhetta ollut niin valonlähteitä kun voi olla useita ja erivärisiä niin siitähän on sit kiva lähteä säätämään Joskus saa todella kivaa tulosta aikaan jos on tasainen valonlähde ja yhtä ja "samaa" valoa, niin kyllä silmä tykkää kun saa säädöt osumaan kohdalle Edit: Jos/kun rawia tästä eteenpäin kuvaat (alota kuvaamaan päivälläkin, ihan tosi, meinaan kun siihen pääset ja huomaat mitä saat aikaan niin ottaa niin paljon päähän ettet kuvannu aikasemmin, niin mulla ainakin kävi ) Noiden säätämiseen kannattaa ihan hankkia oma ohjelma, todella hyvä sellanen on C1 (Capture One ja eri variaatiot) jolla noita RAWeja on todella mukava ja nopea työstää. Netistä ostettuna on päälle sata taalaa.. Juups, ite sain vihdoin tuon 350D:n joten mullakin on Raw opettelu menossa, sen mitä oon ehtiny ottamaan, niin takas JPEG:hin ei oo asiaa, jos puhutaan ilmailukuvista etenkin. Kuvat on niin loistavia suoraan kamerasta, ettei tartte tehdä oikeestaan mitään kuin vähän värejä kahtella ja terävöittää ja noisen poisto-ohjelma ajaa, niin se on siinä. JPEG:illä tartti vaikka mitä vääntää, että siitä sai ees sinnepäin. No koskaan ei editointia tarpeeks hyvin osaa, ikuinen oppimisen taival, mutta pikkuhiljaa hyvä tulee. Ite en oo pimeellä vielä kuvannu, mutta täytyy pistää toi mieleen, että pimeellä otetut on sitten hankalampia ilmeisesti. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 23, 2005 Ite en oo pimeellä vielä kuvannu, mutta täytyy pistää toi mieleen, että pimeellä otetut on sitten hankalampia ilmeisesti. Mulla ainakin tulee yökuvia säädettyä paljon vähemmän kuin päiväkuvia... Ja RAWia ihan aina kuvaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 23, 2005 Mulla ainakin tulee yökuvia säädettyä paljon vähemmän kuin päiväkuvia... Ja RAWia ihan aina kuvaan... Samoin, yökuvissa ei ole paljon mitä säätää. Yökuva joko onnistuu tai sitten ei. Ehdottomasti kannattaa kuvata RAW:a. Itse kuvaan "RAW+basic jpeg" asetuksella niin jpeg:n saa tarvittaessa nopeasti laitettua jakoon. Tuon jpeg:n avulla on resurssihallinnassa helppo tehdä raaka karsintaa niin ei tarvi isoja RAW-tiedostoja availla. Edit: Illalla klo 22:35 on tulossa Nouvelair http://www.airliners.net/open.file/815656/L/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla