Kirjoitettu Marraskuu 23, 2006 [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 23, 2006 Yksi komeimmista kuvasarjoista tällä foorumilla tänä vuonna (koskaan?)! Way to go! //Harri 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 23, 2006 Tässäpä muutama lisää samalla taivaalla... [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 23, 2006 [ attachment removed / expired ] Sekö on ihan tavallinen DG-kolmisatanen? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 23, 2006 Asiantuntijat saa vastata, minä vaan kuvaan Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 23, 2006 Jesss! Hyviä kuvia!! Ja noinkin vaikeasta kuvattavasta, kuin purjekoneesta! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 23, 2006 Sekö on ihan tavallinen DG-kolmisatanen? Ainakin Ruotsin ilma-alus rekisterin mukaan... vm. 1993 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 23, 2006 Ainakin Ruotsin ilma-alus rekisterin mukaan... vm. 1993 Joo... kun olen itsekin kolmesatasella lentänyt, mutta en sitä temppukelpoiseksi muistanut. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 23, 2006 DG-300 Elan Acro. Ainakin niin tuossa koneessa lukee. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2006 Lentäjä:Stefan Frisk (Ruotsin nelinkertainen mestari taitolentoluokassa) [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2006 Joo... kun olen itsekin kolmesatasella lentänyt, mutta en sitä temppukelpoiseksi muistanut. Ja mä kun luulin, että jokainen purtsikka kestää kevyen temppulennon Ilmeisesti sitten ei? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2006 Harvassapa ne taitavat olla purtsikat joilla ei saisi vetäistä loopinkia, heilurikasia, tynnyriä, pystäreitä jne. Onhan siinä jo iltapäivän ratoksi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 26, 2006 Ja mä kun luulin, että jokainen purtsikka kestää kevyen temppulennon Ilmeisesti sitten ei? Kai ne kestää, mutta kone on temppukelpoinen vasta kun lentokäsikirja sanoo niin. Esim LS-8:n ja LS-7:n käsikirjoissa on kaikki taitolentoliikkeet kielletty. Ne on suunniteltu vain matka- ja kilpalentoon. DG-300 Elanille on sallittuja kierre, silmukka, pystykäännös ja heilurikasi. DG-300 Elan Acrolle on sallittu lisäksi (luokassa A(?)) selkälento, hidas vaakakierre, immelman, "adams", pyrstöluisu, nopea vaakakierre suorasta lennosta ja nopean vaakakierteen puolikas selällään lennosta. Sitten on taitolentoa ja "taitolentoa". Kyllähän mikä vaan kone rauhallisen silmukan kestää, mutta oikein mikään kone ei kestä hirveää vetoa, kun nopeudet on karanneet pitkälle punaisen viivan yli. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 1, 2006 Kai ne kestää, mutta kone on temppukelpoinen vasta kun lentokäsikirja sanoo niin. Esim LS-8:n ja LS-7:n käsikirjoissa on kaikki taitolentoliikkeet kielletty. Ne on suunniteltu vain matka- ja kilpalentoon. DG-300 Elanille on sallittuja kierre, silmukka, pystykäännös ja heilurikasi. DG-300 Elan Acrolle on sallittu lisäksi (luokassa A(?)) selkälento, hidas vaakakierre, immelman, "adams", pyrstöluisu, nopea vaakakierre suorasta lennosta ja nopean vaakakierteen puolikas selällään lennosta. Sitten on taitolentoa ja "taitolentoa". Kyllähän mikä vaan kone rauhallisen silmukan kestää, mutta oikein mikään kone ei kestä hirveää vetoa, kun nopeudet on karanneet pitkälle punaisen viivan yli. Tyhmana ja asasta mitaan tietamattomana taytyy kysya: Mika helkutin "adams"? Olisiko kenellakaan pointtereita kuvaukseen ao. manooverista? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 1, 2006 Mika helkutin "adams"? "Adams" on suorasta lennosta tehty nopea puolivaakakierre ja siitä puolisilmukka. DG:n manuaalissa nimenomaan sanottiin tämä jälkimmäinen kuvaus. Nopeus 90-100 (Puchazt). Sauva täysin taakse ja jalka pohjaan. Kone kääntyy suht nopeasti selälleen, nokka aika alas. Siitä vaan vedon löysäys, ettei vaakakierre jatku. Ja sitten vetoa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 1, 2006 Juu. Kuvista päätellen - harvoin näkeen SE-UKUa oikeinpäin. LND Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 2, 2006 Juu. Kuvista päätellen - harvoin näkeen SE-UKUa oikeinpäin. LND Mina luulen, etta sen keinohorisontti on asennettu vaarinpain Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 4, 2006 Kuvista päätellen - harvoin näkeen SE-UKUa oikeinpäin. Jämillä wanhojen koneiden kansainvälisessä tapahtumassa 2003 Cristoph Zahn lensi Habichtilla nostossakin selällään... hannu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla