Guest yammu

SE-UKU Viaredin taivaalla

19 viestiä aiheessa

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässäpä muutama lisää samalla taivaalla...

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin Ruotsin ilma-alus rekisterin mukaan... vm. 1993

 

Joo... kun olen itsekin kolmesatasella lentänyt, mutta en sitä temppukelpoiseksi muistanut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentäjä:Stefan Frisk (Ruotsin nelinkertainen mestari taitolentoluokassa)

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo... kun olen itsekin kolmesatasella lentänyt, mutta en sitä temppukelpoiseksi muistanut.

 

Ja mä kun luulin, että jokainen purtsikka kestää kevyen temppulennon :-[ Ilmeisesti sitten ei?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harvassapa ne taitavat olla purtsikat joilla ei saisi vetäistä loopinkia, heilurikasia, tynnyriä, pystäreitä jne. Onhan siinä jo iltapäivän ratoksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja mä kun luulin, että jokainen purtsikka kestää kevyen temppulennon :-[ Ilmeisesti sitten ei?

 

Kai ne kestää, mutta kone on temppukelpoinen vasta kun lentokäsikirja sanoo niin. Esim LS-8:n ja LS-7:n käsikirjoissa on kaikki taitolentoliikkeet kielletty. Ne on suunniteltu vain matka- ja kilpalentoon.

 

DG-300 Elanille on sallittuja kierre, silmukka, pystykäännös ja heilurikasi.

 

DG-300 Elan Acrolle on sallittu lisäksi (luokassa A(?)) selkälento, hidas vaakakierre, immelman, "adams", pyrstöluisu, nopea vaakakierre suorasta lennosta ja nopean vaakakierteen puolikas selällään lennosta.

 

Sitten on taitolentoa ja "taitolentoa". Kyllähän mikä vaan kone rauhallisen silmukan kestää, mutta oikein mikään kone ei kestä hirveää vetoa, kun nopeudet on karanneet pitkälle punaisen viivan yli.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kai ne kestää, mutta kone on temppukelpoinen vasta kun lentokäsikirja sanoo niin. Esim LS-8:n ja LS-7:n käsikirjoissa on kaikki taitolentoliikkeet kielletty. Ne on suunniteltu vain matka- ja kilpalentoon.

 

DG-300 Elanille on sallittuja kierre, silmukka, pystykäännös ja heilurikasi.

 

DG-300 Elan Acrolle on sallittu lisäksi (luokassa A(?)) selkälento, hidas vaakakierre, immelman, "adams", pyrstöluisu, nopea vaakakierre suorasta lennosta ja nopean vaakakierteen puolikas selällään lennosta.

 

Sitten on taitolentoa ja "taitolentoa". Kyllähän mikä vaan kone rauhallisen silmukan kestää, mutta oikein mikään kone ei kestä hirveää vetoa, kun nopeudet on karanneet pitkälle punaisen viivan yli.

 

 

Tyhmana ja asasta mitaan tietamattomana taytyy kysya: Mika helkutin "adams"? Olisiko kenellakaan pointtereita kuvaukseen ao. manooverista?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mika helkutin "adams"?

 

"Adams" on suorasta lennosta tehty nopea puolivaakakierre ja siitä puolisilmukka. DG:n manuaalissa nimenomaan sanottiin tämä jälkimmäinen kuvaus.

 

Nopeus 90-100 (Puchazt). Sauva täysin taakse ja jalka pohjaan. Kone kääntyy suht nopeasti selälleen, nokka aika alas. Siitä vaan vedon löysäys, ettei vaakakierre jatku. Ja sitten vetoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu.

 

Kuvista päätellen - harvoin näkeen SE-UKUa oikeinpäin.  :D

 

LND

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu.

 

Kuvista päätellen - harvoin näkeen SE-UKUa oikeinpäin.  :D

 

LND

 

Mina luulen, etta sen keinohorisontti on asennettu vaarinpain  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Kuvista päätellen - harvoin näkeen SE-UKUa oikeinpäin.  :D

 

 

Jämillä wanhojen koneiden kansainvälisessä tapahtumassa 2003 Cristoph Zahn lensi Habichtilla nostossakin selällään... ;)

 

hannu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla