Jukka Joutsijärvi

Kumpi versio XPstä uuteen pelikoneeseen?

5 viestiä aiheessa

Niin tuossa kevään kynnyksellä alan kokoamaan tehokkainta mahdollista konetta mitä rahalla silloin saa tarkoituksena saada mahdollisimman paljon irti FSX simusta. En jää odottelemaan Vistaa ja sen ensimmäisiä esiin tulevia yhteensopivuusongelmia vaan uuteen tehomyllyyn myös tulee XP. Mutta kumpi versio kannattaa laittaa?

Nykyisessä koneessa on XP home-edition syystä että kun tämän rakensin 3 vuotta sitten jostain olin muka saanut infoa että Home edition on tarkoitettu pelaaajakäyttöön ja taas Professional edition sisältää jotain rajoituksia(ajurituki?jne) jonka vuoksi sitä ei suositella pelaamiseen, vaikkakin muutenhan se on laajempi versio muiden ominaisuuksien puolesta. Mutta olenko väärässä vai onko näin,ainakin täällä monella tuntuu olevan Professional edition simuharrastuskoneessa!!

Myös joskus olen lukenut jostain että Home editionin keskusmuistituki on heikompi kun taas Professional edition tukee keskusmuistia aina 4 gigaan asti. Onko tämä vanhentunutta tietoa eli ovatko nuo service packit esim muuttaneet tilannetta?

Eli lyhyesti:kumpi on järkevämpi valinta pelikoneeseen jos haluaa rakentaa tehopc:n johon tulee 4 gigaa muistia je kaikki viime hetken vermeet? Vai olisiko tämä uusi Media Center edition? Ja onko Home editionissa yhä huonompi keskusmuistin tuki? Te arvon simuharrastajat joilla on Prof.edition kertokaa nimenomaan negatiivisista kokemuksistanne pelaamisen suhteen jos sellaista on esiintynyt?

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Te arvon simuharrastajat joilla on Prof.edition kertokaa nimenomaan negatiivisista kokemuksistanne pelaamisen suhteen jos sellaista on esiintynyt?

Ei ole ongelmia, prossa ei tosiaan ole mitään rajoituksia, vaan toisinpäin, home on nimenomaan riisuttu pro. Pelien kannalta on se ja sama kumman version otat.

Sitten toinen juttu, sanot että keväällä teet koneen, silloin on myös Vistakin jo saatavilla...tosin varmasti siitä löytyy ongelmia, mutta XP ja Vista mahtuu molemmat samaan koneeseen...itse ensimmäisen viikon Vista kokeilujen jälkeen olen sillä mielellä, että jatkan XP:n käyttöä toistaiseksi, ja Vista tulee rinnalle aluksi vain FSX:n pyörittämistä varten.

Lisätään vielä, että Vistan valinta se vasta herkkua on...Vista Starter, Vista Business, Vista Enterprise, Vista Home Basic, Vista Home Premium ja Vista Ultimate, ja kaikista vielä OEM, päivitys ja "täysi"-versio :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole ongelmia, prossa ei tosiaan ole mitään rajoituksia, vaan toisinpäin, home on nimenomaan riisuttu pro. Pelien kannalta on se ja sama kumman version otat.

Sitten toinen juttu, sanot että keväällä teet koneen, silloin on myös Vistakin jo saatavilla...tosin varmasti siitä löytyy ongelmia, mutta XP ja Vista mahtuu molemmat samaan koneeseen...itse ensimmäisen viikon Vista kokeilujen jälkeen olen sillä mielellä, että jatkan XP:n käyttöä toistaiseksi, ja Vista tulee rinnalle aluksi vain FSX:n pyörittämistä varten.

Lisätään vielä, että Vistan valinta se vasta herkkua on...Vista Starter, Vista Business, Vista Enterprise, Vista Home Basic, Vista Home Premium ja Vista Ultimate, ja kaikista vielä OEM, päivitys ja "täysi"-versio :P

Unohtamatta kielivalintaa FI/SE/UK! :D Kiva sitten pitää tietokonekaupankin varastossa noita kaikkia joka kielellä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös se ollut nyt niin, että samalla dvd kiekolla on nuo kaikki versiot... ja se lisenssi joku sulla on määrittää minkä noista saat asentaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös se ollut nyt niin, että samalla dvd kiekolla on nuo kaikki versiot... ja se lisenssi joku sulla on määrittää minkä noista saat asentaa.

Juuri näin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään