Jorma Silo

Kyssäri: mitä erikoista on tämän laitteen teksteissä?

3 viestiä aiheessa

Avasin tuossa langan amerikkalaisten aseenkäsittelyopeista. Olin miettinyt asiaa aikaisemminkin, mutta varsinaisesti se tuli nyt ajankohtaiseksi, kun putsasin kuvassa näkyvää vehjettä ja katsoin samalla telkkarista jotain poliisisarjaa.

Luultavasti tämä on liian helppo... eihän tämä ole mikään harvinaisuus.

Piipun päällä on teksti: LÄHTÖISIN SMITH & WESSONIN TEHTAALTA SPRINGFIELDISSÄ AMERIKASSA 85 86

[ attachment removed ]

Kysymys: alkuperäisessä tekstissä on tietty erikoisuus. Mikä se on?

Muuten, hauska tapaus... kun aikoinaan hain tälle lupia - ase on peritty - sen tarkastanut konstaapeli oli saada p-halvauksen: "En ole varmaan koskaan nähnyt näin likaista asetta! Koska tämä oikein on viimeksi puhdistettu?" Enhän minä tiennyt. Koko otuksella ei ole ammuttu varmasti 70 vuoteen; ei siihen saisi patejakaan kuin erikoisesti tilaamalla... "Varmaan Vapaussodan jälkeen", minä sanoin. Voi hyvin olla, että osuin oikeaan...

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teksti on venäjäksi.

Ähh... alle kaksi tuntia. Vielä joskus minä lataan semmosen kyssärin ettei kukaan tiedä, en itsekään!

Hyvä Sami. Näitä vissiinkin liikkui kovasti Venäjän armeijassa. Tähän liittyy semmoinen tarina, että isoisäni Antti Sidoroff (ihan suomalainen mies, mutta sattui olemaan rautulaista lähtöä ja siellähän nimiä oli venäläistetty samalla tavalla kuin lännessä ruotsalaistettu) toimi vapaussodan jälkeen järkkärinä joissain tansseissa. Antti oli kapiainen... siksi kai tuollainen tehtävä. No siellä ammuttiin mies kuoliaaksi. Antti otti pyssyn pois, ja tuossa se nyt on. Ilmeisesti niihin aikoihin ei ollut todistusaineiston kanssa niin tiukkaa!

--- Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään