Juha Portti

OH-LQA Ivalossa (Päivitetty 22.12.2006)

25 viestiä aiheessa

Kaamos Jazz-tapahtuma on viikonlopulla täällä Saariselällä, ja yleisöä etelästä roudataan isolla koneella paikalle :thmbup:

Kaamoshämärä alkaa vain haittaamaan jo päivälläkin kuvaamista käsivaralta :thmbdn:

OH-LQA laskussa rwy 22:lle

[ attachment removed ]

OH-LQA asematasolla, valmis käynnistämään

[ attachment removed ]

Lentoonlähtö tapahtui rullaustien risteyksestä, ei rullannut kiitotien päähän. Hyvin starttas tuostakin. :D

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääsipähän joulupukin logojetti käymään kotimaisemissaan  ;)

Eipä näytä teilläpäinkään olevan juuri lunta maassa, kuvittelin aivan muuta  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääsipähän joulupukin logojetti käymään kotimaisemissaan  ;)

No mutta Nils. Tämä Joulupukki niminen kuntihan bunkkaa Rovaniemellä. Oon hänet jopa nähnytkin ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mihinkäs aikaan tuo laskeutui/lähti. Aikataulujen mukaan on aamulla käynyt kuopiossa tuossa 8 aikaan.

Jani

Ootko ihan varma tuosta Kuopiosta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Väitätkö että lussu lähti jostain muualta liikkeelle kuin kiitoradan päästä! Tuota en niele  ;D

22/04 on 2500 metriä pitkä ja bravosta 04:n päähän on noin 1800 metriä. Hyvin riittää! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olin näitä Kartakoja menossa kuvaamaan kun huomio kiinnitty epätavalliseen koneeseen epätavallisella paikalla, jäin ihmettelemään ja aluksi luulin, että sitä viedään vaan huollosta portille, mutta hemmetti olikin ihan 22R:lle rullaamassa. Ivaloonhan tää aamulla tosiaan lähti ja todellakin ajoissa nosti tassut 22R asfaltista häviten pilviin.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olin näitä Kartakoja menossa kuvaamaan kun huomio kiinnitty epätavalliseen koneeseen epätavallisella paikalla, jäin ihmettelemään ja aluksi luulin, että sitä viedään vaan huollosta portille, mutta hemmetti olikin ihan 22R:lle rullaamassa. Ivaloonhan tää aamulla tosiaan lähti ja todellakin ajoissa nosti tassut 22R asfaltista häviten pilviin.

OT: Onko Samilla kameran kello vielä kesäajassa, sillä isän kuvan EXIF:n aika on 13:03 ja tuossa sinun kuvassa aika on 12:43. Ihan noin nopea lussukaan ei ole! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ootko ihan varma tuosta Kuopiosta?

Mikäli tänään on 25.11, niin ilmailulaitokselta saamani aikataulun mukaan koneen piti tulla 8:15 ja lähteä 9:05.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäli tänään on 25.11, niin ilmailulaitokselta saamani aikataulun mukaan koneen piti tulla 8:15 ja lähteä 9:05.

Jani

No joskus 11.45 suurinpiirtein tuo lähti muistaakseni. Itse ihmettelin paljon, että mikä ihme juttu tämä on.

Takasin tuo tuli Ivalosta noin 30 minsaa ennen kun Victor Delta Alfa ja Il76 lähti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jani

Valtion laitos sekoilee. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mutta Nils. Tämä Joulupukki niminen kuntihan bunkkaa Rovaniemellä. Oon hänet jopa nähnytkin ;D

No voihan nenä . Minulle on opetettu että hän asuu Korvatunturilla, ja Ivalo taitaa olla lähin lentoasema...  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Väitätkö että lussu lähti jostain muualta liikkeelle kuin kiitoradan päästä! Tuota en niele  ;D

Juuri samasta syystä kuin nelimoottorinen nousee huonosti, sille riittää lyhyt kiitorata.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jani

Ite menin samaan lankaan , 25.11 piti olla aamun Kuopion lento 343:lla vaan reititykset muuttuu ennakoiden jälkeen kuten niin monesti aiemminkin olen täällä väittänyt.

;) -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No voihan nenä . Minulle on opetettu että hän asuu Korvatunturilla, ja Ivalo taitaa olla lähin lentoasema...  ;D

Korvatunturilla, Savukoski nimisessä kunnassa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

LQA lähdössä jälleen Ivaloon portilla 24 NYT ja 30 min myöhässä.

Jep jep, tarkoitus on mennä kuvaamaan tuo rakkine.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sodankylä on lähin lentoasema  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

LQA:n saapuminen aiheutti Ivalon bongareissa liikekannallepanon. ;D

Revontulet loimottaa taustalla komeasti

[ attachment removed ]

Lähti jälleen kerran Bravon kohdalta. 32 matkustajaa kyydissä

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulipa nähtyä livenä ensimmäistä kertaa tämäkin valas. Ei tullut kuin kevyet 55 minuuttia myöhässä ja parkkeerasivat vielä hankalimpaan mahdolliseen paikkaan kuvauksen kannalta.

On pimeää pojat, on pimeää

[ attachment removed ]

Konttori

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla