Kirjoitettu Marraskuu 25, 2006 Tuli taas käytyä katsastaan kenttä huomista (sunnuntaita) varten. Paikka oli täynnä puomeja ja lippunauhaa, ei taida pahemmin olla menemistä terminaali 1:n platan läheisyyteen kokouksen aikana. platalla oli kaksi jettiä.. tosin ei varmaankaan liity tulevaan kokoukseen, mutta pistän kuvat tänne kummiskin jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan. SE-DYX [ attachment removed ] [ attachment removed ] SE-RBY kyllä on hassu vekotin muotojen osalta [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 25, 2006 Jahas, Bendersin pojat tulleet tekemään kattotiilikauppoja paikallisten yritysten kanssa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 26, 2006 Sattuisiko kukaan tietämään, että liittyykö tämä esim. tähän kokoukseen, tänään, 26.11. klo n. 19:30, täällä ympäri ämpäri Tamperetta kierteli joku kopteri, minun silmämunieni mukaan AS-350 (?), spotti-valo päällä, ja pyöri ja hyöri ympäriinsä ja lähti pois. Kenelläkään tietoa? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 26, 2006 Sattuisiko kukaan tietämään, että liittyykö tämä esim. tähän kokoukseen, tänään, 26.11. klo n. 19:30, täällä ympäri ämpäri Tamperetta kierteli joku kopteri, minun silmämunieni mukaan AS-350 (?), spotti-valo päällä, ja pyöri ja hyöri ympäriinsä ja lähti pois. Kenelläkään tietoa? Taisi kuitenkin olla Rajavartiolaitoksen OH-HVK eli Bell 412. Tuo heko pörräili pitkin päivää EFTP:n lähialueella. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 26, 2006 Sen verran kuvastani erotin jonka otin, että Rajan värit oli koneessa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 26, 2006 Sattuisiko kukaan tietämään, että liittyykö tämä esim. tähän kokoukseen, tänään, 26.11. klo n. 19:30, täällä ympäri ämpäri Tamperetta kierteli joku kopteri, minun silmämunieni mukaan AS-350 (?), spotti-valo päällä, ja pyöri ja hyöri ympäriinsä ja lähti pois. Kenelläkään tietoa? Oli Rajan 412, lensi saattueen päällä. Mahtaiskohan lentää myös huomenissa, jos vaikka uskaltautuisi Tammelassa kuvan ottoon. On nimitttäin tuota virkavaltaa melkein enemmän kuin "laki sallii" jaloissa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 26, 2006 Huhut tosiaan päivältä kertoivat tuolla olleen melkoisen tiukat rajoitukset kuvaamiseen, ajettu pois alueelta ja henkilöllisyyttä tarkisteltu yms...? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 26, 2006 Tjaa, eipä mulle kukaan tullut sanoon/kysyyn mitään vaikka 5 tuntia siellä olin Villen, Ilkan ja Lassen kanssa (kiitti muuten kyydistä) toki yksi tie oli periaatteessa poikki ja muutenkin turva-alueet olivat "laajat" tämä siis minun tapaukseni, ehkä olen näkymätön Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 26, 2006 Tjaa, eipä mulle kukaan tullut sanoon/kysyyn mitään vaikka 5 tuntia siellä olin Villen, Ilkan ja Lassen kanssa (kiitti muuten kyydistä) toki yksi tie oli periaatteessa poikki ja muutenkin turva-alueet olivat "laajat" tämä siis minun tapaukseni, ehkä olen näkymätön No, tuo vain mutkan kautta kuultua... 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 26, 2006 Ja sitten odotamme herroilta niitä kuvia Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 26, 2006 Eipä Pirkkalassa oikeastaan kuvaamista rajoitettu. Turvatoimet olivat toki tiukat, mutta erittäin asialliset. Menin paikalle suurin odotuksin eksoottisista koneista vähän puolen päivän jälkeen ja koska platalla ei ollut yhtään konetta, niin ajoin heti 24:n finaalille. Jätin autoni parkkiin pienelle sivutien pätkälle lähelle Lempääläntien risteystä. Samalla tienpätkällä oli parkissa sotilaspoliisien pikkubussi ja varusmiehet näyttivät vartioivat ketjussa lentoasemalta johtavan tien pohjoispuolista aluetta. Kun odottelin koneita Lempääläntiellä noin kolmensadan metrin päässä autoltani niin poliisiautoja kulki ohi silloin tällöin molempiin suuntiin. Huomasin kyllä yhdessä vaiheessa, että pari kaveria siviilit päällä kävi pyörimässä autoni ympärillä ja kurkkivat mitä sisällä oli. No tietenkin kuvaustikkaat . Ajattelin kyllä, että koskahan auto täytyy käydä siirtämässä vaikka mitään pysäköinti- tai pysähtymiskieltoa paikalla ei ollutkaan. Sitten vihdoin yksi poliisiauto tuli luokseni ja kysyvät onko tuo minun autoni. Kun sanoin, että on, niin he sanovat leikillisesti, että minulla on viisi minuuttia aikaa käydä siirtämässä se, ennen kuin se hinataan pois panssarivaunulla. Toinen poliisipartio odotteli autoni luona ja siinä yhteydessä sitten rutiininomaisesti kirjattiin henkilötiedot ylös (samoin kuten ASEM-kokouksen alla EFHK:lla 22:n finaalilla pellolla koneita odotellessani). Itse olisin saanut jäädä paikalle, mutta auto piti viedä parkkiin lentoasemalle. (Sielläkin muuten hinausauto kävi hakemassa ainakin kaksi autoa pois aiemmin suljetuilta pysäköintialueilta, jotka olivat aivan saattueiden kulkureitin vieressä.) Kuvasaalis viiden tunnin perilläolosta oli peräti kaksi konetta: Challenger OE-INJ, joka toi syyrialaiset kokoukseen sekä Ryanairin 737. Challengerin tullessa pystyi ihan vapaasti kuvaamaan rahtiterminaalin ja terminaali 2:n väliseltä aidalta eivätkä tikkaatkaan aiheuttaneet mitään reaktiota. Ihan ystävällisiä poliiseja oli terminaalialueellakin, muutamien kanssa juttelin ajankulukseni pitkäänkin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 26, 2006 Siellä muuten oli panssaroitu ajoneuvo Glassrobotsin pihassa (nimi saattaa heittää hieman), siis semmonen kuudella kumipyörällä oleva Sisu XA-jotain ja äijät valmiudessa. sopisi hinaukseen erittäin hyvin. olisit odottanut ja katsonut Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 26, 2006 Ainiin, ne kuvat. Ovat muuten sitten huonoimmat mitä olen pistäny tänne, mutta rohkenen esittää muutaman. Cimber lähtee, OY-MBJ [ attachment removed / expired ] Kokouskone saapuu, OE-INJ [ attachment removed / expired ] ... [ attachment removed / expired ] 100% croppi, Redigo RG-2 tekee tiivistysvanoja, täyteen ahdettu koko kone muutenkin. [ attachment removed / expired ] Populaa paikalla, hiukan pääsi kuva tärähtämään [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 26, 2006 En edes vaivaudu kaivamaan omia kuviani kamerasta. Huomenna paremmalla tuurilla... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 26, 2006 Vieläköhän tuonne Redigoon olisi muutama sopinut...? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 27, 2006 Tulimme eilen (sunnuntaina) klo 21 jälkeen Ryanilla Riikasta, ja silloin näkyi poliisit asettuneen väijyyn. Poliiseja oli Tampereelle päin mennessä jokaisessa lentokentälle menevän tien risteyksessä vartiossa. Ehkä hiukan 21.30 jälkeen ainakin joku kone tuli kaupungin suunnalta laskuun, mutta en nähnyt mikä kone oli..Mahtokohan olla joku kokoukseen liittyvä??Nuo kaksi Business-jettiä oli jo perjantainaki0n kentällä Ville PS. Ensimmäinen kerta Ryanairilla, ja positiivinen kuva jäi. Pääsimme sekä mennessä, että tullessa matkaan 10 min ennen suunniteltua aikaa Ainut miinuspuoli oli "känniset" suomalaiset matkustajat Sääliksi kävi lentoemoja Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 27, 2006 Joo-o hiljaista tosiaan on. EFTP threadiin pistin jotain raporttia, tässä muutama kuvatus mitä tänään tallentui kortille. Keli on vieläkin todella pimeä, ja pahoittelen siitä johtuvia suttukuvia. Sain sentään aamu-fukkerin kortille. [ attachment removed / expired ] Präts & Whitey dependable aircraft engines.. (no ihan normaali starttihan tuo kai on) [ attachment removed / expired ] Aamulla tuli puol yhdeksän maissa turkkilaisten falcconi. 10min myöhemmin ei olisi tästäkään saanut enää kuvaa. [ attachment removed / expired ] Sitten oli virkavallan kehoituksen mukaisesti siirryttävä viralliselle kuvauspaikalle. Edessä tienkin härveliä, tolppaa ja mitävielä. Jotain sentään löytyi, hörnerit ja polttimet päällä ilmaan (1/60s f/4 ISO400 300mm käsivaralta ) [ attachment removed / expired ] ..ja tärykalvot kiittävät [ attachment removed / expired ] Up we go [ attachment removed / expired ] Woosh! [ attachment removed / expired ] Sitten pois kun ei mitään ollut kerran tulossa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 27, 2006 Hienot kuvathan nuo on, komeita savuja ja Herhiläisen tiivistysvanat..., ja mielestäni tuo Falcon 2000 on edelleen maailman kaunein kone, no ehkä ei tuossa värityksessä, makuasia...? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 27, 2006 PS. Ensimmäinen kerta Ryanairilla, ja positiivinen kuva jäi. Pääsimme sekä mennessä, että tullessa matkaan 10 min ennen suunniteltua aikaa Ainut miinuspuoli oli "känniset" suomalaiset matkustajat Sääliksi kävi lentoemoja Niin, kun ne aikataulut on suunniteltu sillain, että lähes aina päästään etuajassa matkaan ja voidaan markkinoida jotain 99% aikataulussapysymistä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 27, 2006 Joo, eli pieni tyyppi-misteikki kävi, kopterihan oli Rajan Bell 412 joka varsinkin tänään pörräili tästä ohi menevän moottoritein päällä hyvinkin innokkaasti. Vaikia on tunnistaa säkkipimeässä vain valojen ja äänen perusteella, varsinkaan kun ei ole tuota ko. kopteria ikinä ennen nähnyt/kuullut. Ikäänkuin olisi seuraillut jotain autoa, tai muuten vaan hitaasti prutkutellut mahdollista reittiä jota itse isot herrat sitten kruisailevat mersuillaan. Mutta kiitos kuitenkin! Olisiko muuten kenelläkään minkäänlaista kuvaa ko. kopterista, kyseessä siis Rajavartiolaitoksen Bell 412. EDIT_ Siis tuosta liekinheittimestä se hirviä jylinä kuului kesken matikantunnin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 27, 2006 Olisiko muuten kenelläkään minkäänlaista kuvaa ko. kopterista, kyseessä siis Rajavartiolaitoksen Bell 412. Löytynee myös foorumilta, mutta a.netin kuva : http://www.airliners.net/open.file/1000460/L/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 27, 2006 Vaikkei mitään uutta olekkaan, niin TC-PRK:n pyrstö. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 28, 2006 Ikäänkuin olisi seuraillut jotain autoa, tai muuten vaan hitaasti prutkutellut mahdollista reittiä jota itse isot herrat sitten kruisailevat mersuillaan. <offtopic> Kruisailisivatkin edes Mersuilla...mutta ei, kun Suomeen tulee isokenkäsiä setiä, niin täällä ollaankin Vulvalla vastassa...huoh </offtopic> Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 29, 2006 Clinton sai mersun Joo, heti kun ei ollu valtion järkkäämät kekkerit.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla