Harri Koskinen

Helsinki-Vantaalle kaavaillaan kolmatta lentoterminaalia

8 viestiä aiheessa

Hesarin nettiversion uutinen kertoo, että Finavia tutkii kolmannen terminaalin rakentamista joko ykkös- ja kolmoskiitoradan väliin tai vaihtoehtoisesti samojen kiitoratojen länsipäähän Tikkurilantien pohjoispuolelle. Lentoaseman matkustajamäärä kasvaa tänä vuonnakin 20 prosentin vauhtia. Aasian-liikenne ja siihen liittyvä syöttöliikenne Eurooppaan käyttävät pian nykyisten ulkomaan- ja kotimaanterminaalin kapasiteetin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoinen uutinen. Aloittaisikohan samalla rysäyksellä jokin iso kansainvälinen lentoyhtiö säännöllisen reittiliikenteen Helsinkiin, kun uudet puitteetkin olisivat valmiit. ??? Aina silloin tällöin sitä näkyy jossain sivustoilla huhuja, että esim. Emirates kaavailisi jotain Pohjois-Euroopan kaupunkia uudeksi kohteekseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aina silloin tällöin sitä näkyy jossain sivustoilla huhuja, että esim. Emirates kaavailisi jotain Pohjois-Euroopan kaupunkia uudeksi kohteekseen.

 

Hmmm Emirates = B773 / A346 / A380....tervetuloa Helsinkiin vaan mun puolesta  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoinen uutinen. Aloittaisikohan samalla rysäyksellä jokin iso kansainvälinen lentoyhtiö säännöllisen reittiliikenteen Helsinkiin, kun uudet puitteetkin olisivat valmiit. ???

 

Ei isojen kansainvälisten lentoyhtiöiden tulon esteenä ole vanhatkaan puitteet olleet vaan se, että Helsinki on syrjäinen pienten volyymien kenttä. Uusi mahdollinen terminaali ei kasvata suomalaisten matkustusmäärää yhtään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmmm Emirates = B773 / A346 / A380....tervetuloa Helsinkiin vaan mun puolesta  ;D

Jos Emirates pohjoismaihin tulee, eiköhän se kenttä ole CPH. :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä täällä pohjoismaissa ole oikein muita kannattavia kohteita EU:n ulkopuolisille kuin Tukholma ja Köpis. Kummastakin löytyy hyvät jatkoyhteydet muualle. Pohjoismaat ovat suhteellisen syrjässä ja pieniä paikkoja, saati sitten Suomi. Siinä tietysti voisi olla markkinarako, jos venäläiset löytäisivät tiensä Helsingin kautta maailmalle, mutta todennäköisesti olisi halvempaa operoida suoraan Pietarista ja keskeltä otollisia markkinoita (sikäli kuin olisivat kiinnostuneita). Ollaan väliinputoajia.

 

Tänne Suomeen ei juurikaan saa mitään ulkomaisten firmojen pienimpiäkään hubeja tehtyä, kun ympäriltä löytyy niin paljon otollisempia kenttiä. Ulkomaalaiset matkustavat mieluummin lähemmille kentille, joita löytyy monia, ja hintatasollakaan ei voi täällä kilpailla. Edes suuremmille kentille lennättäminen Suomesta ei oikein kannata, se on jo nähty  :-\

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmmm Emirates = B773 / A346 / A380....tervetuloa Helsinkiin vaan mun puolesta  ;D

 

Mistähän löytyisi Helsingistä se massa joka täyttäisi triplan, 346:n tai 380:n Dubaihin. :o

 

Onneksi Samilla oli hymiö perässä. :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistähän löytyisi Helsingistä se massa joka täyttäisi triplan, 346:n tai 380:n Dubaihin. :o

 

Eihan noita koneita/Dubaita kukaan, mutta 332 HD (C/Y) 3x viikossa esim luulisi kylla tayttyvan hyvilla yhteyksilla Aasiaan, Afrikkaan, Australiaan jne.

 

EK 77W ICE:lla oli aikalailla jees etenkin heidan hinnoilla. Veikkaan etta HEL-BKK/SIN/CGK/MNL/HKG/etc kylla tayttaisi 332:n HEL-DXB jos ei olisi paivittainen. Emiratesilla ei nayta olevan ongelmaa myyda Q/V luokan halpalippuja koko koneen taydelta. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään