Olli Talso

hinta-laatusuhteeltaan hyvä kamera?

17 viestiä aiheessa

mikä olisi n. 300€ hyvä kamera spottailuun? zoomi pitäisi olla kohtuullinen (jos tolla summalla ees saa kohtuu kameraa?)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pokkareista suosittelisin Olympus SP-510 halvimmillaan vähän yli 300 e 10 x zoom. yms. Ja vähän kalliimpi Olympus SP-500 n. 380 e ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos kummallekkin Janille ja Nikolle.  Pitää harkita tuota Olympuksen SP-310 tai 300 kameraa mulla on tällähetkellä nikon coolpix 1500 tai joku tommonen. Ei tsoomi meinaa oikee riittä  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos kummallekkin Janille ja Nikolle.  Pitää harkita tuota Olympuksen SP-310 tai 300 kameraa mulla on tällähetkellä nikon coolpix 1500 tai joku tommonen. Ei tsoomi meinaa oikee riittä  :P

Varmaankin näppihäiriö sinulla, mutta mallit ovat SP-500 ja 510, ovat suoria kehitelmiä tuosta UZ-770 jolla itse nyt kuvaillut, mallikuvia löytyy  tuosta allekirjoituksesta suorasta linkistä kuviini tuolla omalla sivustolla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

12x zoom.

Eli 36-432mm. 35mm x 12 = 420mm. Laajimmasta kulmasta teleen. 12x tsuumi voisi olla vaikka tälläisessä kamerassa, jossa laajin kulma olisi vaikka.... 20mm ja sitten tsuumiksi (kertoimeksi) on ilmoitettu 12x, eli 12 x 20mm = 240mm, tuollainen sitten ei spottailuun kauhean hyvin enään piisaisi?

EDIT: Millin heitto veikkauksessa. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voihan olla että se on 12 mm:stä kiinni..  ??? ;)

Tätä en tuolla viestillä ihan hakenut, vaan sitä ettei aloitteleva kuvaaja pakosti tiedä sitä, että iso kerroin ei välttämättä tarkoita "pitkää" polttoväliä. ;) Silloin kun itse aloittelin, niin nimenomaan luulin että mitä isompi kerroin, sitä pidemmältä saan koneen kuvattua. :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, kannattanee käydä vertailemassa eri kameroita tuossa hintaluokassa, taidan itsekin olla eräänsortin hullu, mieli tekisi toisaalta järkkäriä, mutta tuo Olympuksen SP-510 vaikuttaa melko kovalta kilpailijalta, ainakin omiin käyttötarkoituksiin, ainoa mikä siitä puuttuu on tuo nykyisin pokkareissakin yleistynyt kuvanvakaaja, nyt ei kyse toisaalta ole rahasta, mutta olen vain ymmärtänyt että noiden järkkäreiden kanssa tulee kierre tuon optiikan kanssa, ja silloin kyse onkin rahasta..., toisaalta rahalla saa laatua, mutta...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

nyt ei kyse toisaalta ole rahasta, mutta olen vain ymmärtänyt että noiden järkkäreiden kanssa tulee kierre tuon optiikan kanssa, ja silloin kyse onkin rahasta..., toisaalta rahalla saa laatua, mutta...?

Nimenomaan näin. Jos et tiedä oikeasti miksi tarvitset järkkärin, et tarvitse sitä. Kunnon pokkarilla saa ihan mainioita kuvia.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nimenomaan näin. Jos et tiedä oikeasti miksi tarvitset järkkärin, et tarvitse sitä. Kunnon pokkarilla saa ihan mainioita kuvia.

//T

Näinhän tuo asia todellakin on... :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

huh, menin ihan sekasin  :) eli Olympuksen SP-510 olisi hyvä aloittelijalle? en todellakaan tarvitsisi mitään "tän on pakko saada hyvä kuva kolmen kilsan päästä" kameraa vaan jonkun pokkarin. katotaan jos jouluna sais rahaa nii vois käydä vähä arvioimas ja jopa ostamassa ja sitten pongailemaan koneita 8)

jouluna olis tarkotus saada myös uus skanneri ku vanha hajos :'( pääsis sit kunnol spottailee  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toinen hyvä puoli on, että noilla pokkareilla tuppaa saamaan ihan hyvälaatuista videota - ihan kätevä ominaisuus monessa tilanteessa.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jätä sen verran varaa, että saat myös tarpeeksi hyvän jalustan. Pokkarin kanssa ei tarvita oikein hyvää, mutta ihan halvimmilla rimpuloilla ei tee mitään. Pokkarilla telekuvaaminen on käsivaralta tärähdysherkkää johtuen heikosta valovoimasta, keveydestä ja yleensä huonosta kuvausasennosta. Jalusta auttaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään