Heikki Sten

Internet explorerin selaimen uudistus

26 viestiä aiheessa

Internet explorer tarjosi päivitystä.

Latasin sen ja nyt ainakin aluksi olen  aivan pihalla. Sivu muuttui erilaiseksi enkä ole toistaiseksi löytänyt suosikkejani mistään vaikka niiden luvattiin säilyvän.

Mitä mieltä te olette uudistuksesta?

Toinen seikka on yllättävä kuvan laadun selkeä huononeminen.

Esim. tämä meidän sivuston teksti on muuttunut tuhruisemmaksi.

Olen toki aika tumpelo näissä tietsika asioissa joten kaikki kommentit ja neuvot ovat tervetulleita!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosikki-sivusi löytyvät läheltä vasenta yläkulmaa klikkaamalla sitä keltaista tähteä.

Tekstin tuhruisuus johtuu Clear-type fontista, joka on oletuksena päällä uudessa selaimessa.  Sen saat pois: Läheltä oikeaa yläkulmaa Työkalut/Internet asetukset/Lisäasetukset, sieltä kelaat multimedian kohdalle, sieltä löytyy Clear Type.  Ota ruksi pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Explorer seiskaa ei saa kirveelläkään pois ellei asenna koko windowssia uusiksi. Tosin olen kuullut huhuja netissä olevasta ohjeesta jolla saisi seiskan näyttämään kutoselta. Mutta itse en ole nähnyt kyseistä ohjetta. Mutta aina kannattaa kysyä googlelta ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Explorer seiskaa ei saa kirveelläkään pois ellei asenna koko windowssia uusiksi. Tosin olen kuullut huhuja netissä olevasta ohjeesta jolla saisi seiskan näyttämään kutoselta. Mutta itse en ole nähnyt kyseistä ohjetta. Mutta aina kannattaa kysyä googlelta ;)

Työkalurivit ja valikot saanee suurinpiirtein sellaisiksi kuin ne olivat Explorer 6:ssa, tällä allamainitulla ohjelmalla.

http://dundats.mpvs.org/Internet/InternetExplr/IE tools.htm

Itse en ole tuota kokeillut, ja tuo osoite on lainattu Skanneri-lehden Sauna keskustelupalstalta, joten mitään takeita tuon toimivuudesta itsellä ei ole...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyihän ne suosikit sentään vielä! Vasemmassa reunassa keltainen tähtikuvio.

Hikeennyin kun sivu oli niin toisennäköinen ja heti olisi pitänyt osata tehdä kaikki kuten ennenkin.

Silti edelleen hämmästelen sitä kun yläreunassa Explorerin rivit on aivan terävää tekstiä ja nyt yllättäen fsnordic;in sivulla teksti on suttuista. Mitä ihmettä siinä on tapahtunut ,kysyn vaan?(nimimerkki tumpelo)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosikki-sivusi löytyvät läheltä vasenta yläkulmaa klikkaamalla sitä keltaista tähteä.

Tekstin tuhruisuus johtuu Clear-type fontista, joka on oletuksena päällä uudessa selaimessa.  Sen saat pois: Läheltä oikeaa yläkulmaa Työkalut/Internet asetukset/Lisäasetukset, sieltä kelaat multimedian kohdalle, sieltä löytyy Clear Type.  Ota ruksi pois.

Joo hyvä huomasin neuvosi nyt vasta. siis kiitoksia!

(käy kuumana)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teemulle ensiksi,sieltä se IE7 löytyy lisää-poista-sovelluksesta.Alta minuutissa on palattu vanhaan IE6:een.Koitin äsken, ja toimi.Tekstin "suttuisuus" on varmasti koneen tai sovelluksen asetuksista kiinni.Itse käytän IE7 ja Avant-selainta sekä kuvaputki että TFT-näytöllä, eikä minusta kuvassa ole kummempaa valittamista.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos infosta. Luulin tietenkin mikkisoftan pakottavan käyttämään IE7 joten en tiennyt että sen saa pois. Noh eipähän itse tuota tule tarvittua ollenkaan. Mutta hyvä että toimii. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ohjelmapäivityksiä ei pidä asentaa, jos ei tiedä haluavansa niitä. IE:ssäkän tämä iso päivitys ei tapahdu itsekseen, vaan ihan erikseen kysytään, haluatko asentaa seikan. Kun sellaista kysytään, on syytä olettaa muutoksen olevan merkittävä.

Kannattaa vaan totutella uuteen ulkonäköön. Seiskaversio kun on parempi. Käyttöliittymä tulee olemaan käsittääkseni samanhenkine myös Office 2007:ssä ja Windows Vistassa. Ihan hyvä juttu tuo alasvetovalikoiden hävittäminen ja kuvakkeiden pienentäminen, ei tarvitse ruututilaa tuhlata tarpeettomiin. Saihan niitä ennenkin säätää, mutta minä katsonkin asiaa ylläpidon näkökulmasta. Ei käyttäjät mitään säädä ja minä en tuhlaa aikaani semmoisiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ohjelmapäivityksiä ei pidä asentaa, jos ei tiedä haluavansa niitä. IE:ssäkän tämä iso päivitys ei tapahdu itsekseen, vaan ihan erikseen kysytään, haluatko asentaa seikan. Kun sellaista kysytään, on syytä olettaa muutoksen olevan merkittävä.

Kannattaa vaan totutella uuteen ulkonäköön. Seiskaversio kun on parempi.

Aivan niin. Minäkin pistin sumealla tekniikalla että joo anti tulla vaan. Ja sitte valittamaan että ei vitsi mikä tämä.

Heti olisi pitäny päästä surffaamaan täysillä vaan eiköhän tämä tästä. Vielä kun vielä löydän printterin valikot. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikähän mahtaa olla tämän IE7:n tietoturvan laita? Meinaan itte siirryin aikaa sitten FireFoxin käyttäjäksi ja nyttenki on FF2 käytössä. Mutta kannattaako Tämän IE7:n myötä nyt palata takasin Exploderin käyttäjäksi? Ainakin siinä näyttäis olevan jonkunlainen haittaohjelmien havainnointityökalu, vai mikä se oli.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo tuota phishing-filtteriä tarkoitin. Tuosta Windows Defenderistä en edes tienny. Mutta kiitos vinkistä, taas on kone pykälää korkeammalla turvallisuusasteella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olin jo jonkin aikaa käytellyt IE seiskaa ja olin tyytyväinen, nyt sitten männä viikolla Windows latasi joitakin päivityksiä, asentelin ne, avasin netin ja seiska oli vaihtunutkin kutoseksi! Latasin seiskan uudelleen koneelle, mutta asentaminen ei onnistunut.

Pitänee vielä tänään kokeilla uudestaan asennusta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisikohan asennuksessa sattunut niin, että jokin on mennyt vikaan ja Windows on hakenut palautuspisteen ajalta ennen IE7:n asennusta.Olen käyttänyt useita IE7:n beta ja RC-versioita, eikä ole ollut kyseisiä kokemuksia.Jos olet käyttänyt betoja tai RC-versioita ,muistithan aina poistaa vanhemman version asianmukaisesti.Näillä betoilla ei päivitys päälle onnistunut tai ainakin tuli mahdollisia sotkuja.Toinen juttu, oletko varma ettei kukaan muu ole peukaloinut konetta.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulta on vielä hukassa tulostuksen valikot. :-[

Vanhassa versiossa pystyi valitsemaan nopean vedostulostuksen ynnä paljon muita mahdollisuuksia.

Toistaiseksi olen löytänyt vain tulostimen kuvan jota näpäyttämällä tulee heti ja kaikki mitä otsikon alta löytyy.

Muutoin olen jo hyvin sinut tämän IE7:n kanssa.

Kiitos vaan vinkeistä!

No niin löytyihän se valikkorivi kun olin saanut tuon  kirjoitettua!!!!!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitihän tuota nyt kokeilla, ja ihan mallikkaasti vaikuttaa toimivan. Onkohan Exploreriin olemassa Firefoxin kaltaista Adblockeria, jolla saisi ärsyttävät vilkkuvat mainokset blokattua sivuilta. Niitä kun tuntuu olevan ihan joka paikassa - jopa täällä FSN:ssä... >:(

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitihän tuota nyt kokeilla, ja ihan mallikkaasti vaikuttaa toimivan. Onkohan Exploreriin olemassa Firefoxin kaltaista Adblockeria, jolla saisi ärsyttävät vilkkuvat mainokset blokattua sivuilta. Niitä kun tuntuu olevan ihan joka paikassa - jopa täällä FSN:ssä... >:(

Työkalut - Lisäosien hallinta - Etsi muita lisäosia. Avautuvalta sivulta Security - Popup blockers.

eli tuo polku johtaa sivulle http://www.ieaddons.com/default.aspx?cid=1&scid=59

Jonkin verran kaatuilee vielä, IE7, mutta ei nyt niin paljon että varsinaisesti häiritsisi. Muuten onnistunut toteutus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, varmasti toimii, mutta näyttää olevan maksullinen... :-\ Onko mitään ilmaista ?

Arttu

FireFox + Adblocker...  ;D miksi vaihtaa hyvää pois? kysyy hän  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään