Pekka Suuronen

Air Force One Tallinnassa

15 viestiä aiheessa

Olin su-ma Tallinnassa. Kävin lentokentällä, jossa EU-aidat peitetty valkoisilla pressuilla. Lähdin pois kello 1800 laivalla kun Pussin Ykä tuli joskus 1900. Tietääkö kukaan, istutettiinko B747 todella Ülemisten kiitotielle, vain tuliko Ykä jollain pienemmällä ritsalla, kuten B767:lla?

 

****

 

Aprikos, kiva katsoa Virun 22. kerroksesta, kun Virukeskuksen Parklan katolla pidettiin pollareille käskynjakoa. 1300 poliisia. En ole koskaan nähnyt niin monta poliisiautoa yhdellä vilkaisulla. Ja kamera himassa, totta kai.  :'( Rehellisesti sanoen, en tiennyt Ykän visiitistä ennakkoon!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän AF1 aika helpostikin mahdu Tallinnan kentälle,  pituutta kiitoradalla 3070m ja leveyttä 45m. Kone taitaa olla aika kaukana MTOWsta.....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta ettei pääasia unohtuisi: Tietääkö kukaan, millä koneella Bush saapui Tallinnaan? Ja tietääkö joku, oliko Condoleezza Rice samassa koneessa kuten olen kuullut väitettävän? Aika huikeata, maailman top-valtion no:t 1 ja 2.  :o Vrt. kanamunat samassa korissa. Kalle Kustaa ja Victoria eivät saa lentää samassa koneessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta ettei pääasia unohtuisi: Tietääkö kukaan, millä koneella Bush saapui Tallinnaan? Ja tietääkö joku, oliko Condoleezza Rice samassa koneessa kuten olen kuullut väitettävän? Aika huikeata, maailman top-valtion no:t 1 ja 2.  :o Vrt. kanamunat samassa korissa. Kalle Kustaa ja Victoria eivät saa lentää samassa koneessa.

 

Sitä vartenhan jenkeilläkin on varapressa että hän ottaa homman haltuun jos George tyhmemmälle sattuu jotain.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voin sanoa sen, että Mrs Rice tai miss mikälie hän onkaan ei ole suoraan huipulla vallanperimisessä jenkeissä. Pressa, varapressa, senaatin pj jne jne.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voin sanoa sen, että Mrs Rice tai miss mikälie hän onkaan ei ole suoraan huipulla vallanperimisessä jenkeissä. Pressa, varapressa, senaatin pj jne jne.

 

Ei niin. Eikä kukaan ole kait niin väittänytkään. Mutta onhan se totta, että Condi on Bushin jälkeen varmaan toiseksi vaikutusvaltaisin (tai ainakin lähellä sitä) jenkkipoliitikko maailmanlaajuisesti. Varmaan sitä Pekkakin ajoi takaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saatiinpa piste aloitetulle keskustelulle  ;D (1) Associated Pressin valokuvaaja oli päässyt sellaiseen kulmaan Bushin vilkuttaessa portailla, että koneen voi tunnistaa B747:ksi (VC-25), (2) Useankin lehden mukaan Condi Rice astuskeli samasta koneesta ulos, mutta jostain syystä huomattavasti Bushin jälkeen, (3) Lennujaamin Anne Kaseväli vahvisti minulle, että tail number oli N29000, mikä on se toinen VC-25.

 

Alkuun epäilin kiitotien riittävyyttä B747:lle,  mutta kuten Juha Paulavuo kertoi, onhan sitä yli kolme kilsaa. N29000 saattaa olla raskaskin, kun siellä on kai pari kidekonetta, morselaitetta ja alumiinisilppua uumenissa. Mutta tällä kertaa nousussa ei tarvittu paljoa polttoainetta, kun edessä oli vain lyhyt matka Riikaan.

 

Kiitos keskustelijoille!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No mitä uutisissa tota Pusshia näytetiin, ni 747:lla se sinne tuli. Riitti kun näki sen oven mistä se tuli koneesta ulos  :) Tai sitten se ei ollu Tallinnasta se kuva.  :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Alkuun epäilin kiitotien riittävyyttä B747:lle,  mutta kuten Juha Paulavuo kertoi, onhan sitä yli kolme kilsaa. N29000 saattaa olla raskaskin, kun siellä on kai pari kidekonetta, morselaitetta ja alumiinisilppua uumenissa. Mutta tällä kertaa nousussa ei tarvittu paljoa polttoainetta, kun edessä oli vain lyhyt matka Riikaan.

 

 

Onkos noiden koneiden speksit kuinka tarkkaan julkisuudessa? Jokin aikaa sittenhän oli ollut vissiin ihan virallisillakin sivuilla hieman "liikaa" informaatiota noista puskan kuljetuskoneista, mutta ehtivät poistaa sen ennenkuin ehdin itse katsomaan :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos noiden koneiden speksit kuinka tarkkaan julkisuudessa? Jokin aikaa sittenhän oli ollut vissiin ihan virallisillakin sivuilla hieman "liikaa" informaatiota noista puskan kuljetuskoneista, mutta ehtivät poistaa sen ennenkuin ehdin itse katsomaan :(

 

Kyllähän noista tietoa on ihan USAFn omilla sivuillakin : http://www.af.mil/factsheets/factsheet.asp?fsID=131 . Ei tietenkään mitään salaisuuksia, mutta perustiedot kuitenkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Saatiinpa piste aloitetulle keskustelulle  ;D (1) Associated Pressin valokuvaaja oli päässyt sellaiseen kulmaan Bushin vilkuttaessa portailla, että koneen voi tunnistaa B747:ksi (VC-25), ...  (3) Lennujaamin Anne Kaseväli vahvisti minulle, että tail number oli N29000, mikä on se toinen VC-25.

 

Minuun otti yhteyttä herra, joka tarjosi kuvia Air Force Onen vierailusta. Hän on töissä Ülemiste Lennujaamilla (Lennuohutuse spesialist). Jos jotakuta keräilijää kiinnostaa, niin tässä e-mail: ************* :thmbup:

 

EDIT: E-mail poistettu toistaiseksi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään