Guest vino

Ruokatottumuksesi (ei moralisoijille)

17 viestiä aiheessa

Huomaa taas, kuinka on tylsää, kun pitää tällaisia topicceja tunkea sivuille.

Huomasin vaan tänään kaupassa käydessäni kassalla vähän itseäni vanhemman herran ja hänen ostoksensa.

- 4 askia punaista tupakkia

- 4 puolen kilon einespakettia (yksi oli perunasoselaatikkoa)

- 1,5 litraa colaa

- 2 pakettia lauantaimakkaraa

- Jugurttia

Enkä enää ihmettele suomalaisten äijien kuolintilastoja.

Niin, siis syötkö terveellisesti?

Oma ruokavalioni koostuu viikolla amica-ravintolan mössöitä ja viikonloppuisin keitoista, oluesta ja kanaruoista. Voidaan siis varmasti sanoa, että ruokavalion puolesta olen keskiverto suomalainen mies.

Mitä mieltä vegetarismista? Mielestäni hienoa, jos jaksavat miettiä noin paljon ruoka-asioita, mutta minä pidän ihmistä biologisesti sekäsyöjänä ja harrastan lähiruokaa muutenkin, joten arvoihini ei sovi safkan lennättäminen indokiinasta vain sen takia, että suomessa ei rehut oikein talvella kasva.

Näin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pyrin syömään terveellisesti; valitsen aina rasvattoman/vähärasvaisimman/vähäsuolaisen vaihtoehdon, vaaleaa "vehnäleipää" en syö ollenkaan ja syön päivässä paljon hedelmiä ja kasviksia. Toki on niitä herkuttelupäiviäkin, milloin ei mietitä mitä syödään, mutta eipä niitä usein ole. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvään aikaan tuli tämmönen thready..  :)

Juuri palasin kaupasta, ja ostoksina 6 kpl Saarioisten valmishamppareita, pekonia, nakkeja, vaaleaa leipää, jääteetä ja klementiinejä. Tosin pitää sen verran puolustella, että tuo ei ole mikään normisatsi, vaan aion viikonloppuna vähän huikennella erinäisistä syistä, ja tehdä pekoni-kananmuna-juustohampurilaisia. Tajusin kanssa juuri tätä kirjottaessani, että unohdin ostaa ananasrenkaita, jotka myös tulee sisältymään noihin purilaisiin.

Mutta kyllähän minä huolehdin myös terveellisistä tavoista, pari lasillista punaviiniä päivässä on kuulemma hyväksi, ja mulla on juuri sopivasti tuolla avattu pullo puolillaan...  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinka sattuikaan: yleensä syön äijäruokaa, eli työaikana sitä, mitä sattuu työpaikkaruokalassa olemaan tarjolla (tänään hernekeittoa ja lettuja kermavaahdon ja mansikkahillon kanssa), kotona tuppaa menemään kovasti voileipälinjalle, ja leivän päällä juustoa, makkaraa, kinkkua jne, mutta tänään tein oudon poikkeuksen: käväistessäni töistä palatessani kaupassa kiinnittyi katse parsakaaleihin ja mielessä kävi, että siitä onkin aikaa, kun tuota olen viimeksi syönyt. Ostin siis parsakaalia ja tuossa tunti pari sitten kypsentelin sitä höyryssä ja söin pois. Sen verran toki annoin äijämäisyydelle periksi, että nautin kaalini voinokareen ja suolan kera, ja hyvää oli!

Ihan tavallinenkin kaali on toki hyvää, joskus teen jauheliha-kaalilaatikkoa itse ja syön sitä puolukkahillon kera. Kerran edellisessä työpaikassa (jossa ei ollut muuta ruokailumahdollisuutta kuin omat eväät) minulla oli sitä eväänä ja totesin kavereille syöväni nyt radikaalilaatikkoa puoluehillon kera  ;D

Niin ja joo, kyllä minä oluestakin pidän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleensä mun ruuat on varsin lihapainotteisia mutta kanaa ja kalaakin menee. Kasvikset kierrän yleensä varsin tehokkaasti, ainakin kypsentämättömänä. Mitään salaatteja en syö. Cola-juomia menee jonkunverran, ehkä liikaakin...

Katoin huvikseni mitä viimeksi on tullu ruokakaupasta haettua niin lista näyttää about siltä että 2x 400g kanasuikaletta, purkki uncle bensin tikka masala-kastiketta, vähärasvaista ruokakermaa, kauraleipää, voileviä, vähärasvaista kinkkua ja 2x 1,5l Colapulloa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Cola-juomia menee jonkunverran, ehkä liikaakin...

Ai sä muka Cocista joisit? ??? Eipäs keksitä Olli omia tarinoita..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai sä muka Cocista joisit? ??? Eipäs keksitä Olli omia tarinoita..

Pakko myöntää, juon mää Pepsiäkin jos oikein heikko hetki tulee  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuorempana luulin, että voin syödä mitä sattuu ja silti voida hyvin. Nykyään syön varsin terveesti. Nyt etenkin, kun olen karistamassa enimpiä liikakiloja.

Kyllä vegetaristikin voi syödä monipuolisesti ja terveesti. Ei liha sisällä mitään ravintoainetta, mitä ei saisi myös kasisruokavaliosta. Mutta tietenkin sekin pitää osata. Ei jotain tomaattia ja kurkkua vetämällä kauan pysy hengissä. Minä kyllä syön lihaa enkä näe siinä mitään ongelmaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuorempana luulin, että voin syödä mitä sattuu ja silti voida hyvin. Nykyään syön varsin terveesti. Nyt etenkin, kun olen karistamassa enimpiä liikakiloja.

Et ole ainoa. Käsittääkseni ihminen pärjää noin 30-vuotiaaksi saakka kiinnittämättä kovinkaan paljon huomiota ruokatottumuksiinsa, mutta jos on omaksunut hampurilais-pitsa-kokakolaruokavalion, niin tuon rajapyykin jälkeen alkaa ongelmia tulla, ja neljäänkymppiin mennessä viikatemies on jo huitaissut monia.

Kyllä vegetaristikin voi syödä monipuolisesti ja terveesti.

Luulenpa jopa, että monetkin heistä syövät monipuolisemmin ja terveellisemmin kuin me tavis-äijät, sillä pahimpia ruoan epäterveellistyttäjiä ovat eläinrasvat ja sokerit, ja ensinmainittujahan ei kasvisruokaan panna, ja sokerikin on ongelma lähinnä jälkiruokapuolella, jos sellaisia harrastaa. Erikseen ovat sitten nämä tietynlaisen "herätyksen" saaneet koululaiset, jotka ottavat ruokalassa vain porkkanaraastetta tms, kun ei tillilihaa voi syödä siinä olevan tapetun eläimen takia.

Röyh,

t. Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En. Kouluruokailu tulee neljänä päivänä viikossa ulkoistettua akselille mäkkäri/subway/pizza-kebab 14 (parasta kebabia missään, ikinä), jonka lisäksi kaupallisia ruokaloita tulee käytettyä muutaman kerran viikossa illalla. Onneksi asun vielä onnellisesti kotona, niin porukoiden tekemää kotiruokaa on melko usein tarjolla, jonka lisäksi itse teen vähän pidempää paneutumista vaativia ruokia kerran-pari viikossa, kun koko perhe ehtii saman pöydän ääreen.

//basse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä kun lukiota käyn, niin kouluruoka tulee tietenkin joka kerta syötyä. Aina mahan täydeltä, ettei tarvitse korviketta mäkkäri -linjalta. Sitten viikonloppusin - "meijän äiti tekee parempaa ruokaa kun teidän äiti" - kotiruokaa naamariin. Eli suht hyvällä linjalla mennään.

Keke

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koulussa tarjotaan hyvin usein hyvää ruokaa, joten voisin näin sanoa. Suolaa en siedä lähes ollenkaan, olen ylisuolaista ruokaa syönyt viimeisen reippaan vuoden, ja viimeksi köksän (kotitalous) tunnilla en pystynyt syömään reseptin mukaan tehtyä ruokaa. No, eilen söin hapankorppuja ja hunajaa, ja jo pitkään olen syönyt paahtoleipää, jonka päällä pelkkää oltermannia ja mikroon. Nam.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En. Kouluruokailu tulee neljänä päivänä viikossa ulkoistettua akselille mäkkäri/subway/pizza-kebab 14 (parasta kebabia missään, ikinä)

Akseli Hauler/Mäkkäri/KotiPizza/Shell täällä päässä  ;D (p.s. Haulerilta nuo parhaat kebabit löytyvät, tosin kastikkeessa vähän parannettavaa..)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Akseli Hauler/Mäkkäri/KotiPizza/Shell täällä päässä  ;D (p.s. Haulerilta nuo parhaat kebabit löytyvät, tosin kastikkeessa vähän parannettavaa..)

Asia tullaan tarkastamaan mahdollisimman nopeasti ;)

//b

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa mitäs nämä on? Jotain syötävää? ;D

Niinpä ;D

Syön aika epäterveellisesti, en paljoakaan kasviksia. Hedelmiä sentään jonkin verran ja kaikenlaista lihaa, erityisesti pidän kalasta (josta kaikki ikäiseni eivät välttämättä pidä).

Juon myös suhteellisen paljon virvoitusjuomia (LIMUKKAA!!11) ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Perinteistä kotiruoan tyylistä lounasta päivittäin ja kerran, tai pari kertaa viikossa kalaa, samoin kanaa tai muuta lintua. Nautaa tai sikaa fileenä samoin kerran tai pari viikossa ja joka päivä salaattia pohjalle. Sitten vielä ehkä kerran viikossa keittoa, kana- kala tai liha sellaista. Erittäin monipuolisesti siis, kuitenkin tuppaa tuo paino vain nousemaan :(.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään