Guest antsujv

B787 vs A350XWB


36 viestiä aiheessa

Boeing 787 Dreamliner rules!!!!!!!!!!!!!!!

 

Vaikka en pidäkään yhdysvaltojen maailmanpoliisina olosta, en heidän ulko- ja kauppapolitiikastaan yms. yms. asioista, pidän kuitenkin enemmän B787:sta kuin A350XWB:stä. (ja mäkki voittaa hesen)

 

Key words for CIA:

Nuclear

Kim Il Jong

Iran

North Korea

Al Qaida

Osama

Kekkonen

Castro

Bomb

Iraq

Saddam

Airport

Afganistan

Somalia

::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietysti saa kabiiniin yhden istuimen lisää rinnakkain, mutta on niitä leveämpiäkin koneita tehty.

 

Muutoin tuntuu vähän hassulta puhua XWB:stä, jos nimike perustuu vain tuohon viiteen tuumaan, 12 senttiin.

 

Kieltämättä sun puheissa on ristiriitaa vai meinaatko että ne laittavat yhden 12cm leveän istuimen  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kieltämättä sun puheissa on ristiriitaa vai meinaatko että ne laittavat yhden 12cm leveän istuimen  ;D

 

Höh. En tiedä miten, mutta ymmärsin Wikipedian artikkelin niin, että Airbus saa XWB:een mahtumaan rinnakkain 9 istuinta 8 sijaan juuri tuon 12 lisäsentin ansiosta. Kieltämättä 12 senttiä leveä istuin kuulostaa vähän kummalliselta.  ;D

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Höh. En tiedä miten, mutta ymmärsin Wikipedian artikkelin niin, että Airbus saa XWB:een mahtumaan rinnakkain 9 istuinta 8 sijaan juuri tuon 12 lisäsentin ansiosta. Kieltämättä 12 senttiä leveä istuin kuulostaa vähän kummalliselta.  ;D

 

 

On sitten varmaan niin, että istuimiksi valitaan ne Animalian/vast. määräämät minimileveyiset jakkarat, ja ne käytävät kanssa minimilevyiseksi. Siinä sitä on taas sitä Airbussin laajarunkokoneen matkustusmukavuutta. Kyllähän me olemme siihen jo tottuneet 340:ssä (en ole koskaan ollut A330:n kyydissä), joten ei mitään uutta sillä rintamalla :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jossain oli kerran tullut vastaan Boeingilla työskentelevän herran kritiikki 787:aa kohtaan, tai paremmin sanottuna kritiikki komposiittirakennetta kohtaan.

 

Tämähän se olikin, välillä en meinannut löytää juttua uudestaan:

http://www.boeing787skeptic.blogspot.com/

 

(Ja oli tämä linkki näköjään ollut foorumilla joskus aiemminkin.)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyypä minunkin osallistua tähän keskusteluun ko koneiden paremmuudesta. Aivan tunnesyistä olen aina eurooppalaisen kannalla!

On tosi hienoa, että Euroopassa on pystytty kansallisista erimielisyyksistä huolimatta yhteistyössä rakentamaan niin hienoja koneita kuin Airbussit.

Kilpailu amerikkalaisten ja eurooppalaisten välillä on aina ollut karmean kovaa kummankin osapuolen syyttäessä toisiaan valtion subventioiden käyttämisestä ja epäreiluudesta. Boeing on aina ollut hyvin agressiivinen myyntityössään (joka kerta kun Bush (tai joku edeltäjistä) matkustaa vieraille maille, myy hän Boeingia.

Yksi maailman vanhimmista ja parhaista lentokoneenvalmistajista, eli Douglas, ei osannut myydä!! Douglasin väki istui Kalifornian auringon alla ja odotti asiakkaitten tulevan sinne, kun taas Boeingin myyntimiehet pakenivat Seattlen talvia myymään väkisin!! Sotilaskonepuoli on lisäksi se, joka Boeingin on pitänyt pystyssä,(valtion subventiot?) ja se kaappasi lisää kilpailijoiltaan (meidänkin Hornettimme ovat Boeing Hornetteja, vaikka kone on McDonnell-Douglasin) Tekee pahaa nähdä teksti Boeing MD-11 ja Boeing MD80. Sen lisäksi, että Boeing pisti nimensä tuohon MD11:n eteen, se lopetti koneen tuotannon, kuten myös kaikkien muidenkin McDonnell-Douglasin siviilituotteiden.

Ranskalaiset eivät myöskään osanneet myydä koneita!! He myivät esim Caravellen edustuksen, yksinmyyntioikeuden, ja lisenssivalmistusoikeuden Pohjois-Amerikassa Douglasille, joka ei valmistanut yhtään Caravellea, ei myynyt yhtään, blokeerasi mantereen ranskalaisilta (vain United osti 20 kpl), ja toi muutamaa vuotta myöhemmin DC-9:n markkinoille kopioituaan koneesta parhaat puolet.

(Aikoinaan sanottiin että ranskalaiset eivät osaa rakentaa lentokoneita eikä Sohlberg taskulampppuja, mutta Sohlberg ei edelleenkään osaa rakentaa taskulamppuja!!!)

Olen itse lentänyt yli 30 vuotta DC-3, Convair 440, Super Caravelle, DC-9, DC-8, MD80, Airbus A300, DC-10 ja MD11 ja olen (kuten sanoin, tunnesyistä) Boeingia vastaan, eurooppalaisen puolesta! Eli A350!

Asi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oletko vieläkin tätä mieltä? Tosiaan hommahan on mennyt aivan päin vittua, kun saadaan myytyä lähes 100 konetta ja kun kehityskustannuksetkin ovat minimaaliset, niin ei voi mennä kuin huonosti.

 

Kyllä se minusta edelleen on aika floppi on jos vain yksi yhtiö on ostanut matkustajaversiota. Muutenkin viimeisen parin vuoden aikana 747:n matkustajaversion myyntiosastolla on ollut aika hiljaista.

 

Kehityskustannukset ei voi olla kovin pienet jos julkistuksesta ensilentoon menee 3v aikaa.

 

Boeingin sivujen mukaan 747-8:aa on myyty 24kpl ja 747-8F versiota 54kpl eli 78kpl

 

Myöskään en tunnustaudu airbus faniksi ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SEATTLE, March 12, 2007 -- The Boeing Company and Moscow-based freight company Volga-Dnepr Group today announced an order for five Boeing 747-8 Freighters with purchase rights for an additional five airplanes.

 

Volga-Dnepr on meilläpäinkin tuttu yhtiö.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En nyt osaa enkä ehdi olemaan oma-aloitteinen tiedon etsijä, mutta kun kuulemma A380 ei myy eikä myöskään 748, niin mistäs isoista koneista nykyään käydään oikeasti kauppaa? Tarkoitan oikealla kaupankäynnillä sitä wanhan ajan kaupankäyntiä, että valmistajalla on jotain konkreettista myytävää ja ostajalla rahaa. A346? 773ER? Vai onko tässä vain jonkin sortin globaali holdingi meneillään kun suuri osa tarjonnasta on vain läjä tulevaisuuden lupauksia, joista koituu ostajalle menoja heti ja aina, mutta tuloja kukaties milloin jos koskaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Triplaseiska myy kuin siimaa, niinkuin nyt kaksikäytäväiset/laajarunkoiset ylipäätään myyvät. Kauppaa käydään yksikäytäväisillä, ja siellä sekä Boeingilla että Airbusilla on melkoiset backlogit. Juuri oli tietoa siitä, että Boeingin ja Airbusin backlog B737 ja A320:ssa on yhteensä 3600 konetta. Airbus lievästi johdossa jonossa olevien suhteen, noin 2000/1600.

 

Ei käy kateeksi niitä esim. USA:laisia yhtiöitä, jotka vasta nyt heräävät uudistamaan jo vanhaksi käynyttä laivastoaan, kaikkia niitä Super 80:ja sun muita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vahva huhu kertoo, että Venäjän ilmailuteollisuus olisi saamassa viiden prosentin osuuden A350XWB:n rakentamisessa. Venäläisethän myös omistavat EADS:n osakkeita.

 

Aeroflothan on allekirjoittanut (alustavan) sopimuksen A350-tilauksista, joten 787-slotit jäävät Aeroflotilta käyttämättä.

 

 

http://www.aero-news.net/index.cfm?ContentBlockID=963d285f-b47e-46f1-9a7d-a29729d74060&

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään