Tuomas Ritari

Freeware NEF katseluohjelma

7 viestiä aiheessa

Elikkäs olis kiva esitellä vähän matkakuvia tutuille, mutta ongelmaksi on nyt muodostunut kuvaformaatti. Onko jostain imuroitavissa ohjelma joka vaan avaisi kuvat, ilman modifiointi ominaisuuksia? Kameran mukana tulleet levyt kun eivät ole mukana, eli näin ollen ei Nikon Capture ole saatavissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Picasa.

Loistavan hyvä ja toimiva softa joka on helppo oppia.

Mikko: Ei sitä Premiumia ainakaan tuolta löytynyt enää.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Picasa.

Loistavan hyvä ja toimiva softa joka on helppo oppia.

Mikko: Ei sitä Premiumia ainakaan tuolta löytynyt enää.

Picasa vaikutti aluksi kyllä ihan hyvältä, mutta jotenkin se onnistui aina käytettäessä jumittamaan mun koneen (vanha läppäri, joten selitys löytynee siitä...).  Enkä keksinyt mitään kätevää tapaa listata uusia kuvia, jotka olin muistikortilta siirtänyt koneelle. Picasa halusi aina käydä koko koneen läpi ja etsiä kaikki uudet kuvat.

Picasa sai siis lähteä ja tilalle tuli Raw Shooter Essentials, joka löytyy ilmaisena tuolta Pixmantecin sivuilta:

http://www.pixmantec.com/products/rawshooter_essentials.asp

Miinusta Picasaan verrattuna ainakin kuvien suoristamisen ja croppaamisen puuttuminen, muuten olen kyllä pitänyt ihan toimivana.

MikkO

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Picasa vaikutti aluksi kyllä ihan hyvältä, mutta jotenkin se onnistui aina käytettäessä jumittamaan mun koneen (vanha läppäri, joten selitys löytynee siitä...).  Enkä keksinyt mitään kätevää tapaa listata uusia kuvia, jotka olin muistikortilta siirtänyt koneelle. Picasa halusi aina käydä koko koneen läpi ja etsiä kaikki uudet kuvat.

Se picasa skannaa kotihakemiston aina aluksi (siihen tulee se pieni kelluva palkki missä vilisee kuvien thumbnaileja) ja se kestää. Sen aikana kone on aika juntturassa koska indeksointi vie aika paljon tehoja.

Voit säätää sitä, mistä kuvia haetaan sieltä Folder Manager:ista (tms) ja laita siihen vain ne missä valokuvia oikeasti on. Kunhan tuon indeksoinnin on kerran tehnyt loppuun, se tosiaan ei aina tee sitä uudelleen.

Härveli löytää ne uudet kuvat kun olet ne tuonut koneelle (ja se osaa itsekin tuoda kuvia kortilta)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään