Markus Mäkelä

GF8800 kokemuksia?

12 viestiä aiheessa

Nonniin, voiskos joku GTS tai GTX korttia testannut kertoa kokemuksistaan?

Mikä oli edellinen kortti (minkä prossun kanssa) ja miten FPS parani?

Ajuripuoli on kait ihan hakusessa, mut silti mites pyörii? Äänekkyyspuoli

tulikin jo esille.

Itse ajattelin Gainwardin GF8800GTS korttia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

GF8800 GTX korvasi GF7950 GX2:n, prossuna on Intel Core 2 Duo E6700@3,2GHz.

XP-ajuri on toistaiseksi tuntunut toimivan hyvin, Vistalle puolestaan ajureita ei edes ole vielä. Parannus FSX:ssä lienee enemmän henkinen kuin konkreettinen, eiköhän tällä pikkaisen paremmin pyöri.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti tuohon vaikuttaa AA ja AF asetukset, sekä tietysti

resoluutio.  Kyllä tuo ajuripäivitys sitten vie pisteet 8800:selle. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta mihin liukuvat pisteet kun ATIn R600-sarja tulee ulos..?

Come on, HIT ME! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti pilviin, kunnon kilpailu olisi meidän etu ;)

Toisaalta toivon että Nvidia jyrää, sen ajureissa on mukava ominaisuus, pystyy lisäämään oman resoluution käyttöön suoraan ajurista. Mukava käyttää tuota Philipsin LCD-TV:tä natiiviresoluutiolla (1366 x 768) pikselintarkalla kuvalla ilman skaalauksia, vaikka töllön valmistaja ilmoittaa PC-käytössä toimivaksi maksimi resoluutioksi 1280 x 768  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nostan tämän ylös, kun olen tässä itsekin miettimässä uutta konetta ja samaten näytönohjainta.

XP-ajuri on toistaiseksi tuntunut toimivan hyvin, Vistalle puolestaan ajureita ei edes ole vielä. Parannus FSX:ssä lienee enemmän henkinen kuin konkreettinen, eiköhän tällä pikkaisen paremmin pyöri.

Pikkaisen paremmin? Näyttötilan tarkkuus ja muutamat muut säädöt kyllä vaikuttavat asiaan, mutta tämän Tom's Hardwaren

taulukon mukaan 8800GTX kyllä hakkaa aika selvästi tuon 7950GX2:n. Tietysti jollain 1024*768 tarkkuudella erot ei ole niin isoja.

Mistähän muuten johtuu, että tietyillä asetuksilla noi CrossFire -kortit hakkaa selvästi jopa 8800GTX:n?

Nyt on tullut markkinoille tuosta GF8800GTX:stä ylikellotettu malli, 2000 MHz taajuudella toimivalla muistilla. Tuon pitäisi kaiken logiikan

mukaan olla vielä hieman tuota tavallista 8800GTX:ää tehokkaampi. Olen itse vähän harkinnut tuota, vaikka hinta tosin on aika

suolainen, yli 650 egeä.

ATI:n R600 muuten on myöhästynyt lisää, nyt sitä luvataan mahdollisesti toukokuulle.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Pikkaisen paremmin? Näyttötilan tarkkuus ja muutamat muut säädöt kyllä vaikuttavat asiaan, mutta tämän Tom's Hardwaren

taulukon mukaan 8800GTX kyllä hakkaa aika selvästi tuon 7950GX2:n. Tietysti jollain 1024*768 tarkkuudella erot ei ole niin isoja.

Mistähän muuten johtuu, että tietyillä asetuksilla noi CrossFire -kortit hakkaa selvästi jopa 8800GTX:n?

Resoluutiona minulla on 1600x1200. FSX:ssä prosessorin laskentateho loppuu kesken, siitä johtuen 8800GTX ei tuonut lisää nopeutta verrattuna 7950GX2:een.

Prosessorin ylikellotuksella FSX:ään tuli nopeutta selkeästi lisää, näytönohjaimen vaihdolla en saavuttanut huomattavaa muutosta = tämän tason prosessoreilla 7950GX2:n teho riittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin... olen hieman harkinnut Vistan kokeilua. Mahtaako tuo 8800GTX lainkaan toimia siinä ?

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin... olen hieman harkinnut Vistan kokeilua. Mahtaako tuo 8800GTX lainkaan toimia siinä ?

Arttu

Tällä hetkellä on jotenkin toimiva beta ajuri olemassa Vistalle. Itse en suosittele vielä Vistaan siirtymistä. Mielestäni Microsoftille ja muille ohjelmisto taloille tulisi antaa aikaa tehdä ohjelmansa Vista sopiviksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on Vista (32 bit) ja GF8800 GTX.  Kyllä toimiva ajuri jo löytyy, ja parin päivän sisällä kuulemma tulee uusi.  Nykyinen ajuri (100.65) toimii normaalisti, tosin garafiikan nopeus ei vielä ole huipussaan, mutta kuitenkin jo kaytettävissä.  Ilman muuta kannattaa vaihtaa Vistaan ainakin FSX-käytössä.  Aiempi kortti oli GF7900GTX, ja ero oli huomattava vaihdettuani nykyiseen näytönohjaimeen.  Raha/kannattavuus on sitten eri asia.....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No Vista tuskin sitä nopeuttaa ennekuin FSX:n DX10-päivitys tulee. Tämä arvauksena, en ole testannut. Mutta hyvin tuo 8800 näkyy toimivan. Itselläni GTS-malli, sen enempää en näyttökortista maksa. Tämäkin on enempi testiyksilö, laajemmassa mittakaavassa ostelen 8600-malleja sitten kun niitä saa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta alkaa jo olla vähän osvittaa kun ensimmäisten R600, tai oikeastaan Radeon HD 2900 XT -korttien pitäisi tulla

myyntiin lähitulevaisuudessa. Tässä yksi nopeustesti, jossa tuota on verrattu 8800 GTS:ään (GTS:ään siksi, että se on samassa

hintaluokassa). Jonkin verran ATI:n kortti on parempi, mutta erot on aika pieniä.

Radeon HD 2900 XTX:n pitäisi olla sitten lippulaivamalli ja 8800GTX:n kilpailija, mutta sen ilmestyminen on ilmeisesti lykätty

pitkälle syksyyn teknisten ongelmien takia. Ei oikein lupaavalta näytä tuon kortin suhteen.

En tiedä, mitä tuolla 8800 GTX Ultralla tarkalleen ottaen tarkoitetaan, mutta 8800 GTX:stä on jo olemassa ylikellotettu malli.

On kyllä totta, että simu on niin prossuvetoinen, että esimerkiksi 8800 GTS:n ja GTX:n ero saattaa olla ihan

huomaamaton, mutta monissa muissa peleissä (lasketaan tässä nyt simukin sellaiseksi) eroa jo tulee aika paljonkin.

Tom's Hardwaren VGA Chartiin on muuten nyt lisätty FSX -testi, joka näyttää edellä mainitun selkeästi.

Tuo HD 2900 XT ei ole hullumpi, mutta kun XTX myöhästyy noinkin paljon, saatan itse kallistua 8800 GTX:ään.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään