Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 Elikkäs, minkä lentopalvelun kone on kysessä? Punainen Eurocopter 150. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 Elikkäs, minkä lentopalvelun kone on kysessä? Punainen Eurocopter 150. [ attachment removed / expired ] Paha sanoa, kun ei kuva ainakaan mulla näy. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 Onko Eurocopter 150-mallia ylipäänsä olemassakaan? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 Eipäs näy kuva täälläkään päässä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 Elikkäs, minkä lentopalvelun kone on kysessä? Punainen Eurocopter 150. Eiköhän tuo kuitenkin ole EC-135 () ja värityksestä päätellen operaattori voisi olla Skärgårdshavets Helikoptertjänst (SHT) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 Olisikohan kyseessä tämä Ahvenanmaan ambulanssihelikopteri...eli OH-HMV. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 Eurocopter EC-150 ei ole olemassakaan, tämä on kyllä ihan selvästi EC-135, ja luultavimmin tuo Affenanmaan pelastuskopteri kyseessä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 Eurocopter EC-150 ei ole olemassakaan, tämä on kyllä ihan selvästi EC-135, ja luultavimmin tuo Affenanmaan pelastuskopteri kyseessä. Ihanko totta? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 Ihanko totta? Oho, siellä sanottiinkin, että Eurocopter 150. No joo... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 oho, tuli pieni virhe. Kiitos Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 Kysyisinpä nyt tässä sitten ihan Akun triidiä lainaten, että mitkä nuo ovat nuo "pömpöt" tuolla noiden jalkojen takapäässä, vai ovatko ne vain yhdet viattomat pehmusteet ettei perään tärähdä jos tulee hiukan keulien maahan? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 Kysyisinpä nyt tässä sitten ihan Akun triidiä lainaten, että mitkä nuo ovat nuo "pömpöt" tuolla noiden jalkojen takapäässä, vai ovatko ne vain yhdet viattomat pehmusteet ettei perään tärähdä jos tulee hiukan keulien maahan? Taitavat olla hätä(?)kellukkeet. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 mitkä nuo ovat nuo "pömpöt" tuolla noiden jalkojen takapäässä Ne on poparit. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 Taitavat olla hätä(?)kellukkeet. Njaa. Ajattelin vaan, kun samantyyliset lisäkkeet löytyvät mm. Bell 412:sta: http://www1.airliners.net/open.file/0364083/L/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 Poparithan ne molemmissa, http://www.airliners.net/open.file/1132901/M/ Robinssonissa nuo kellukkeet ovat koko jalatksen pituiset, saman tyylinen koko jalaksen hätäkelluke on ollut myös JetRangerissa, Longissa muistaakseni taisi olla tuollainen samanlainen parin pussin systeemi kuin tuossa 412:ssa ja 135:ssä http://www1.airliners.net/open.file/1048898/M/ Rajavartiostolla taitaa taasen olla hiukan erilainen järjestelmä, jos nyt kuvaa oikein tulkitsin niin kelluke olisi tuossa askelman alla yhtenäisenä pussinaan. SuperPumassa http://www1.airliners.net/open.file/0847628/M/ kellukepussit näkyvät tuossa rungon sivussa Jos nyt en ihan väärin ole tajunnut niin poparien kanssa matkanopeudestakin ehkä hiukan joudutaan 'kärsimään' muttei lähelläkään niin paljoa kuin kiinteiden kellukkeiden kanssa http://www.aircraftphotos.net/Bell.html Suomesta itselle muistissa on näitä JetRangereiden kiinteitä kellukkeita samoin Robinsson R22 Marine. Tosin hätäkellukkeiden laukaisemista ennen nopeutta on kait hiukan hidastettava. Toivottavasti joku vielä korjaa jos tiedot nyt näin mutu tuntumalta olivat päin mäntyä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 Jos nyt en ihan väärin ole tajunnut niin poparien kanssa matkanopeudestakin ehkä hiukan joudutaan 'kärsimään' muttei lähelläkään niin paljoa kuin kiinteiden kellukkeiden kanssa Robinsonin sivut sanovat seuraavaa koskien R44 Clipperiä: Clipper's fixed utility floats add approximately 50 pounds to the R44's empty weight, and cruise speed is reduced by only 10 knots. The pop-out floats add about 65 pounds to the empty weight with almost no reduction in the Raven's cruise speed. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 Toivottavasti joku vielä korjaa jos tiedot nyt näin mutu tuntumalta olivat päin mäntyä No ihan hyvinhän se meni, mutullakin . Monentyylisiä ovat juu, joissain konetyypeissä poparit on jopa saatu ängettyä rungon (tai oikeammin muotopeltien..) sisään. Toimintaperiaate on kaikissa kuitenkin sama. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 joissain konetyypeissä poparit on jopa saatu ängettyä rungon (tai oikeammin muotopeltien..) sisään. Toimintaperiaate on kaikissa kuitenkin sama. Eikös hän ole sellainen? [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 No ihan hyvinhän se meni, mutullakin . Monentyylisiä ovat juu, joissain konetyypeissä poparit on jopa saatu ängettyä rungon (tai oikeammin muotopeltien..) sisään. Toimintaperiaate on kaikissa kuitenkin sama. Yks tuollainen tyyppihän on S76 taitaa olla tuossa dauphinissakin sellaiset siis mikä esim Aslakia lentää Edit ja Mikkohan se kerkesi taas ennen meikäläistä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 7, 2006 Eikös hän ole sellainen? Kyl juu. Edit ja Mikkohan se kerkesi taas ennen meikäläistä Mikko on niin sairaan nopee, ei sille kukaan pärjää Edit; taitaa olla tuossa dauphinissakin sellaiset siis mikä esim Aslakia lentää Juu tavallaan. Hetki meni kun etsin sopivaa kuvaa missä näkyisi edes jotain... http://www.airliners.net/open.file/0833805/L/ Eräs tälle palstalle rekisteröitynyt voisi vastata tuon Aslakin suhteen, että onko em. yksilössä kyseistä järjestelmää... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla