Otto Nieminen

Jättövanakuvia

2 670 viestiä aiheessa

Mikähän pulju tämä on? meni EFHK:n yli tänään siinä kolmen maissa... perskeles kun taas ISO unohtui turhan isolle :-[

Kun oikein tihrustaa niin reg. näyttäis olevan JA8096  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun oikein tihrustaa niin reg. näyttäis olevan JA8096  :laugh:

Komia oli. Oikein harmitti, ettei ollut kamera kourassa. Satuin just vilkasemaan ikkunasta pihalle, kun se suihkaisi suoraan kuun edestä komia vana perässään. Valotkin olisivat olleet kohdillaan.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

[ attachment removed / expired ]

Näytti kovin tutulta tuo tilanne niin piti kaivella tämmönen bittien kätköistä. Kesältä 2007.

Tietäiskö joku sanoa mikä yläilmatila väylä tekee tuollaisen kiemuran vai hypätäänkö siinä vain väylältä toiselle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietäiskö joku sanoa mikä yläilmatila väylä tekee tuollaisen kiemuran vai hypätäänkö siinä vain väylältä toiselle?

Tuollaisia kurveja olen ainakin usein havainnut tutkasta  Porvoon edustalla. Siinä moni SAS/kinuskifirma tulee noin suuntaan 275-280, sitten muutaman minuutin vetelee suuntia 310 kieppeillä ja taas palaa sinne 270 asteen lukemiin jatkaen kohti Affenanmaata/Tukholmaa. Syytä en kyllä tiedä, en ole väyliä niin tutkinut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koska itse ainakin näen näitä kahta harvoin ainakin tuo KLM, joka tuppaa meneen usein Pohjanlahden yli ja British Aiwaysia en ole kauheasti nähnyt (ties mistä se sitten menee).

Juuri äsken KLM:n PH-BQI (772) harppoi halki Suomen eli aika jokapäiväisiä ne Kelmin triplat Suomessa. Samaten BAW:n 744 on jokapäiväistä kauraa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosta talon lens yli tollanen noin 10.30. Oma tietämys loppu että tunnistas mikä kone on . Kiitollinen oisin jos joku tietäis :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oliskohan myös Singaporen 773 :P Ainakin B777 se on siivenkärjistä päätellen.

Siis joko 300ER tai 200LR. Normikaksatasessa tai kolmesatasessa ei ole noita suippoja siivenkarkia. Nayttaisi lyhyemmalta, eli LR:lta. Niita ei kovin monilla firmoilla ole, mutta mahdollisia olisivat ainakin Air Canada, Emirates, PIA, Delta, Air India - mutta ei SQ.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se oli juurikin tuo yksilö, minkä Ilkka laittoi. Eli 300ER, katsoin myös tutkalta ja sehän siellä porin päällä meni...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lirpakkeen nimi on jättövanakuvia,

Mutta jospa silti lykkäisin tänne videon... jäi rassaamaan, että mikä kone tuo oikein on ?

Oli Porin kohdalla menossa käsivartta kohti, itse veikkaisin MD-11 (finski?) mutta eihän mädärit sinnepäin lennä.. kai.

Harmillisesti vastapalloon kuvattu, mutta siksi juuri ajattelin lykätä videon jos auttaa tunnistamaan paremmin.

EDIT: ei kikkailla linkin kanssa  ;D

EDIT 2: .mpg versio lisätty, oli softan kans onkelmia.

http://koti.mbnet.fi/tiberium/video/kone.mpg

http://koti.mbnet.fi/tiberium/video/kone.avi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lirpakkeen nimi on jättövanakuvia,

Mutta jospa silti lykkäisin tänne videon... jäi rassaamaan, että mikä kone tuo oikein on ?

Oli Porin kohdalla menossa käsivartta kohti, itse veikkaisin MD-11 (finski?) mutta eihän mädärit sinnepäin lennä.. kai.

Harmillisesti vastapalloon kuvattu, mutta siksi juuri ajattelin lykätä videon jos auttaa tunnistamaan paremmin.

.AVI XVID 23mb

Ei muuten mulla ainakaan toimi tuo linkki.

EDIT: Sieltä pitää ottaa yksi merkki perästä pois, eli http://koti.mbnet.fi/tiberium/video/kone.avi on oikea.

EDIT2: Millä ohjelmalla tuo pitäisi aueta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EDIT2: Millä ohjelmalla tuo pitäisi aueta?

Ihan millä tahansa softalla joka toistaa videoo, tosin tuo on pakattu XVID koodekilla, eli se pitäis löytyä koneelta.

Varmaan myös DIVX riittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jospa se olisi ihan vakio AY005 JFK:lle. Näyttäisi menevän noin kohtisuoraan auringon suuntaan nähden ja ainakin siinä normaalissa aikataulun ajassa aurinko olisi lounaassa(korkeuskin horisontista sopisi), joten koneen suunta olisi luoteeseen, mikä sopisi tuohon Nykin lennon suuntaan kun reitti Porin suunnilta menee. Better ideas 8).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koska kuvattu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvattu 17.1 joskus 16 aikoihin.

Jospa se olisi ihan vakio AY005 JFK:lle.

Hmm... itse olin AY5:sessa lauantaina 17.1.09 mutta kun ei saa kumpaakaan linkkiä auki, niin on vaikea sanoa mitään. Täytyy ihan pysähtyä miettimään mentiinkö me Porin päältä tuolloin.  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvattu 17.1 joskus 16 aikoihin.

Aikas myöhäinen AY005..  Voihan se olla, mutta sitten se on menny toosi hitaasti ja lussusti... Otin kuvan siitä nousussa 1430

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkohan tämä nyt jättövana- vai taivaskuvia.... 8)

Joka tapauksessa tuossa iltapäivällä taivaalle tuijotellessa grillin lämmityksen ohessa osui silmään. Tiesin että jos rynnistän sisälle kameraa hakemaan niin tilanne on auttamatta ohi joten sitten puhelimella vaan.....

Ja oli kanssa. Minuutin päästä tuota ei juuri enää näkynytkään vaan se hajosi totaalisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katsoin jo että ompas hienot revontulet mutta tuskin niitä USA:ssa paljoa on.  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla