Kirjoitettu Tammikuu 15, 2011 JAL Boeing 777-300 [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 15, 2011 Ompas terävä tuo ensimmäinen kuva! 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 15, 2011 Ana triplaseiska EFHK: lla kuljeksi etelään päin. [ attachment removed ] muokattu uudelleen [ attachment removed ] Käytin tossa polarisaatio suodinta eli se oli jo alunperi aika tumma, mutta kone näkyi kirkkaana. Onko väärä lähtökohta? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 15, 2011 Oletko Jussi kuvannut koneet tuhkapilveä vasten , kun taivas on tuon värinen? Janne: Aika hyvä. Kokeile ottaa sinistä pois ja sitten mahdollisesti hieman vihreätä. Pekka: On pikkasen erilaista kuvata kohdetta 20-70 km matkan päästä kuin 0 - 1 km. Tuo ilmakehä tekee kaikenlaisia temppuja ja olosuhteet, sekä valo vaihtelevat jatkuvasti. Välillä on aika vaikea saada kohdetta pysähtymään ja samalla yrittää yksityiskohtia esiin. Taivastaustankin väriin vaikuttaa niin pirun moni asia, mittauspistekin heilahtaa niin muutosta on kuvassa. En rupea yksityiskohtaisemmin ilmatiedettä ja optisia asioita täällä kirjoittelemaan vaikka jotain niistä on tutuksi tullut. Olen myös enemmän tekijä kuin tutkija. Pelkästään tolpan päässä nököttävän Drakeninkin kuvaaminen tunnistettavasti voi pelkästään olla pirun vaikeaa, jos kohteen valaistus on tehty hankalaksi. Tännehän niitä kuviaan saa juuri laittaa malliksi, joten... -Jussi Tässä esimerkkiä yhdestä tämän päivän kuvasta, mutta ei kyllä hyvä sellainen. Löytyy parempia, mutta voin laittaa esimerkkejä kun on aikaa tai huvittaa. F-HPJD, A380 Air France, 12192 m, 878 km/h, 15.1.11 Turku. Otettu kirkkautta pois yksityiskohtia korostamaan ja koneen rungon hehkua vähentämään . Tausta tummenee saman tien. [ attachment removed ] F-HPJD, A380 Air France, 12192 m, 878 km/h, 15.1.11 Turku. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 15, 2011 Jotta laatu ei kärsisi, niin pienensin kuvaa aika rankalla kädellä. Qatar Airways B777-200 A7-BB? [ attachment removed ] Etihad Airways A340-500 [ attachment removed ] Vielä yks rimpula, kommenttia saa antaa näistä kuvista! Etihad Airways A340-500 [ attachment removed / expired ] EDIT: kuva lisätty EDIT2: Hirveetä säätämistä tämä.. Otetaan noi rekisterit pois jotta kaikki ois tyytyväisiä.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2011 Ana triplaseiska EFHK: lla kuljeksi etelään päin. Käytin tossa polarisaatio suodinta eli se oli jo alunperi aika tumma, mutta kone näkyi kirkkaana. Onko väärä lähtökohta? Sama kait se, kumpaa katsoo, niin kumpikaan ei vastanne todellisuutta? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2011 Jotta laatu ei kärsisi, niin pienensin kuvaa aika rankalla kädellä. Onko noista mitään oikeasti pienennetty? Tuskin Rajaaminen on eri asia, kuin pienentäminen... Kaksi myöhempää kuvaa on aika tummia. Voisi vaalentaa aika reippaasti? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2011 Pekka: On pikkasen erilaista kuvata kohdetta 20-70 km matkan päästä kuin 0 - 1 km. Tuo ilmakehä tekee kaikenlaisia temppuja ja olosuhteet, sekä valo vaihtelevat jatkuvasti. Välillä on aika vaikea saada kohdetta pysähtymään ja samalla yrittää yksityiskohtia esiin. Taivastaustankin väriin vaikuttaa niin pirun moni asia, mittauspistekin heilahtaa niin muutosta on kuvassa. Jussi, tiedät itsekin, että tuo on "höpöhöpöä" Kyllä se on se kameran käyttäjä, joka yrittää toistaa ne vallitsevat olosuhteet niin kuin osaa. Tai haluaa Ensinnäkään ei edes pidä yrittää vertailla jotain reittipinnoilla olevan koneen kuvaamista ja "kenttäkorkeuksissa" olevaa. Fakta kuitenkin on, että tuollaista mustaa taivasta ei esiinny kuin alivalotetuissa "avaruuskuvissa". Mutta jos ei haetakkaan silmän toistamaa, niin sittenhän siinä ei ole mitään vikaa Jos taivaasta tulee päivällä tuollainen musta matto, pistemittaus on silloin ollut väärä valinta Pelkästään tolpan päässä nököttävän Drakeninkin kuvaaminen tunnistettavasti voi pelkästään olla pirun vaikeaa, jos kohteen valaistus on tehty hankalaksi. Riippuu Drakenista Ei vaan... Tarkoitan sitä, että pitää olla valot valontarpeen mukaan Tännehän niitä kuviaan saa juuri laittaa malliksi, joten... Kyllä vain. Katsellaan ja arvostellaan jne Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2011 Onko noista mitään oikeasti pienennetty? Tuskin Rajaaminen on eri asia, kuin pienentäminen... Kaksi myöhempää kuvaa on aika tummia. Voisi vaalentaa aika reippaasti? Normaalisti kuvan koko minulla on 800x600 mutta tällä kertaa kuvan laatu olisi kärsinyt liikaa 200kt:n kokorajoituksen takia . Tuo viimeinen kuva on ihan tarkoituksella tumma, voin tuota keskimmäistä vaalentaa . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2011 Etihad Airways A340-300 Eipä ole Etihadilla kolmesatasia, eli molemmat ovat tyypiltään A340-500. Tarkkoja kuvia! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2011 Eipä ole Etihadilla kolmesatasia, eli molemmat ovat tyypiltään A340-500. Mitä sä oikeen selität? Ei kannata puhua jos ei tiedä asiasta, koska tuo A6-EYC nimenomaan on Airbus A340-313X. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2011 En tiiä mikä oli. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2011 Mitä sä oikeen selität? Ei kannata puhua jos ei tiedä asiasta, koska tuo A6-EYC nimenomaan on Airbus A340-313X. Mitäs sä itse oikein selität? Kannattaa tarkastaa faktat ennenkuin alkaa julistamaan. Kyseinen kone ei ole ollut Etihadin laivastossa enää pitkiin aikoihin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2011 Mitäs sä itse oikein selität? Kannattaa tarkastaa faktat ennenkuin alkaa julistamaan. Kyseinen kone ei ole ollut Etihadin laivastossa enää pitkiin aikoihin. Nyt maailma kaatu ja Maliniemi vittuuntu kun erehdyin. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2011 No kiva. Nyt maailma kaatu ja Maliniemi vittuuntu kun erehdyin. [ attachment removed / expired ] HEHEHE, kukahan tässä onkaan se vittuuntunu? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2011 HEHEHE, kukahan tässä onkaan se vittuuntunu? Luultavasti Salonen ? [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2011 Luultavasti Salonen ? [ attachment removed / expired ] Aivan oikein!!! En tiiä mikä oli. Näyttäis olevan Transuaeron bojo 767 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2011 Aivan oikein!!! Onko Salonen vittuuntunut siksi, että on laittanut alunperin kuvaansa väärän rekkarin ja yhtiön? Sietää ollakin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2011 Etihad Airways A340-500 EDIT2: Hirveetä säätämistä tämä.. Otetaan noi rekisterit pois jotta kaikki ois tyytyväisiä.... Niin kumpi se nyt oli? Oikeasti Etihadin A340-500, vai Etihadin vanha A6-EYC, nykyisin Hi Fly:n operoima nykyään kokovalkoinen A340-313X CS-TQM? Kuvan perusteella väittäisin jälkimmäistä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2011 Niin kumpi se nyt oli? Oikeasti Etihadin A340-500, vai Etihadin vanha A6-EYC, nykyisin Hi Fly:n operoima nykyään kokovalkoinen A340-313X CS-TQM? Kuvan perusteella väittäisin jälkimmäistä... Eiköhän tuo ole Etihadin viissatanen 8) Sietäis teidän jo lopettaa tuo säheltäminen... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2011 Eiköhän tuo ole Etihadin viissatanen 8) Sietäis teidän jo lopettaa tuo säheltäminen... No niinpä se mahtaapi olla, kun suurensi kuvan fotarissa. Olisi pitänyt jo aiemmin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2011 No niinpä se mahtaapi olla, kun suurensi kuvan fotarissa. Olisi pitänyt jo aiemmin Kyllähän sen näkee jo noista kuvista mitkä täälläkin on, että se on selkeästi -500 Eihän noista myllyistä saa mitenkään kolmesatasen pillejä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2011 Niin kumpi se nyt oli? Oikeasti Etihadin A340-500, vai Etihadin vanha A6-EYC, nykyisin Hi Fly:n operoima nykyään kokovalkoinen A340-313X CS-TQM? Kuvan perusteella väittäisin jälkimmäistä... Ei kyllä osu voittajaa tähän arvontaporukkaan... Kone on A6-EHC, mallia 340-541. -J Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2011 Kuvattu 24.8.2006 / Panasonic DMC-FZ30. [ attachment removed ] [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 26, 2011 Kokeilin ensimmäistä kertaa kuvata jättövanakuvia. Ihan kaameaa suttua tuli. :'( (No, kamerassahan on polttoväliä huikeat 50mm) Kuvat on nimittäin otettu digiscopingilla 1000mm polttovälisen kaukoputken läpi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla