Otto Nieminen

Jättövanakuvia

2 670 viestiä aiheessa

miten niin moni saa näihin jättövanakuviin noin mielettömät määrät kohinaa?

Koita itse kuvata terävä kuva josta saa vielä koneesta selvää ellei sitten ole jotain megalinssiä jolla pääsee lähelle croppaamatta kuvaa. Ei tosta sun kuvasta ainakaan saa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kohinaa tai ei, harjoitellaan ja katsellaan kuvia. Ei tämä jättövanakuvaaminen helppoa ole.

Pari kuvaa...

AFR Airbus 380 kuvattuna 45 kilometrin päästä ! FL 40 000 465 kt, Naritasta Pariisiin.

[ attachment removed / expired ]

KLM:n pikkukone Japanista Hollantiin lensi lähempää, samat kameran asetukset ja kuvausetäisyys 15 km.

Ei tullut otettua koneen tietoja ylös, mikä kone tämä on ?

Terveisin Pekka K

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

AFR Airbus 380 kuvattuna 45 kilometrin päästä ! FL 40 000 465 kt, Naritasta Pariisiin.

AFR275 (NRT-CDG)

Airbus A380-861 F-HPJE

Ei tullut otettua koneen tietoja ylös, mikä kone tämä on ?

KLM868 (KIX-AMS)

Boeing 777-306ER PH-BVC

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koita itse kuvata terävä kuva josta saa vielä koneesta selvää ellei sitten ole jotain megalinssiä jolla pääsee lähelle croppaamatta kuvaa. Ei tosta sun kuvasta ainakaan saa...

Luulin että ketjun kuvissa on jättövanat pääasiassa eikä ne koneet...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luulin että ketjun kuvissa on jättövanat pääasiassa eikä ne koneet...

Niin, niitä koneitahan voi kuvata lentokentällä ilman suurempia croppailuja. Taivaalta kuvataan vanoja.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta ette voi väittää etteikö noita joidenkin miesten ottamia tarkkoja kuvia olisi kiva katsella ja haaveilla samalla itse ottavansa joskus samanlaisen kuvan 8) (mikä on aika epätodenäköistä)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja haaveilla samalla itse ottavansa joskus samanlaisen kuvan 8) (mikä on aika epätodenäköistä)

H*lvetisti millejä, laadukas objektiivi ja mielellään suuriresoluutioinen kenno. Siinäpä se  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

H*lvetisti millejä, laadukas objektiivi ja mielellään suuriresoluutioinen kenno. Siinäpä se  :P

Ei siinä muuta ole kun raha esteenä :-\

Ja joo laita vaan Toni näytille niin katotaan onko ne teräviä ja kohinattomia :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laita näytille niin katotaan onko  :P

Niin siis tästä ketjusta löysin pari kohinatonta lähikuvaa. Mun pisin linssi on 250mm, etten jättövanoista saa lähikuvia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten Keinosen Pekka kirjoitti: ”Kohinaa tai ei, harjoitellaan ja katsellaan kuvia.

Ei tämä jättövanakuvaaminen helppoa ole”.

Haastavaa kerrassaan...

A6-EPD Emirates A380

A6-ETE Etihad B777-3fxer

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla