Juha Ritaranta

Perusriisiä Aasiasta (30+ kuvaa)

9 viestiä aiheessa

Huononlaiset kuvauskelit ja lyhyt valoisa aika lienevät syynä, että aika vähän on uusia kuvia tarjolla ollut viime aikoina, ei edes sitä paljon mainostettua peruskauraa. Uskaltaudunpa siis laittamaan esille muutaman viime kuussa eri puolilla Aasia räpsäistyn kuvan, jos vaikka hiukan palauttaisi uskoa kevään ja kesänkin tuloon (kun nyt ensin tulis se talvikin tänne etelään).

 

Ensin muutama kuva Beijingistä:

 

Challenger 604 N410BD

[ attachment removed / expired ]

 

Venezuelalainen Falcon 50 YV-450CP melkoisen kaukana kotoa

[ attachment removed / expired ]

 

China Easternin Airbus 310 B-2301 viimeisen matkansa alussa, konetta paloitellaan kuljetettavaksi paikalliseen ilmailumuseoon Datangshaniin. Tämä yksilö oli ensimmäinen Kiinaan toimitettu Airbus.

[ attachment removed / expired ]

 

Air Koryon Il-18 P-835

[ attachment removed / expired ]

 

Zhengzhou on kiinalainen kaupunki, josta moni ei varmaan ole koskaan kuullutkaan. Ei ihme, sillä tuossa kyläpahasessa asuu vain noin 7 miljoonaa ihmistä, eikä ympäröivässä maakunnassakaan ole asukkaita kuin hiukan enemmän kuin Venäjällä. Siitä huolimatta lentokenttä on suurehko ja melko moderni, liikennettäkin riittää, alla muutaman tunnin aikana Zhengzhoussa räpsittyjä kuvia, melkoisen Boeing-voittoisia

 

China Southernin 737-700 B-2162

[ attachment removed / expired ]

 

B-2503, China Easternin 737-700

[ attachment removed / expired ]

 

Shandong Airlinesin 737-300 B-2877

[ attachment removed / expired ]

 

Shenzhen Airlinesin 737-300 B-2933

[ attachment removed / expired ]

 

Hainan Airlinesin Do-328JET B-3948

[ attachment removed / expired ]

 

Xiamen Airlinesin 737-700 B-5028

[ attachment removed / expired ]

 

China Southernin 737-800 B-5163

[ attachment removed / expired ]

 

Air Chinan 737-800 B-5167

[ attachment removed / expired ]

 

Wingleteillä varustettu China Easternin 737-700 B-5209

[ attachment removed / expired ]

 

China Southernin A319 B-6040

[ attachment removed / expired ]

 

Kiinassa on nyt jo huutava pula lentäjistä, ja muutaman vuoden kuluttua vajetta kuuluu olevan 10000 ohjajaa, sikäläinen ilmailuopisto käyttää koulutukseen mm SOCATA TB-200 Tobago XL-koneita, joita on kuulemma käytössä noin 70 kappaletta. Pari niistä poikkesi koululennolla Zhengzhouhun, etualalla B-8804.

[ attachment removed / expired ]

 

Muutama kuva Hong Kongin bisnesterminaalista, ensin pari paikallisen Government Flying Servicen Super Pumaa, B-HRL..

[ attachment removed / expired ]

 

...ja jostakin syystä ihan eri värinen B-HRN

[ attachment removed / expired ]

 

Paikallinen on myös Challenger B-LBL

[ attachment removed / expired ]

 

Gulfstream 550 VP-BIP

[ attachment removed / expired ]

 

IAI-1126 Galaxy (aka Gulfstream 200) N88AY

[ attachment removed / expired ]

 

Pari Global Expressiä, N399GS...

[ attachment removed / expired ]

 

...ja N711LS

[ attachment removed / expired ]

 

Challenger 601 N601PR

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten muutama Kuala Lumpurista, vanhalta Subangin kentältä, joka tuntee myös tuttavallisesti nimen Sultan Abdul Aziz Shah International

 

Paikallisen lentokerhon merkillisen näköisiä moderneja kaksitasoja, tyypiltään Eagle 150B, lienee Australialainen viritys, edessä 9M-BEB ja takana 9M-BDU

[ attachment removed / expired ]

 

Citation Bravo N550TM on ilmeisesti myös paikallinen kone, vaikka USA:n tunnuksia kantaakin

[ attachment removed / expired ]

 

Pari vanhanpuoleista 737-200:sta, Kartika Airlinesin PK-KAR

[ attachment removed / expired ]

 

..ja Transmile Air Servicen 9M-PMW

[ attachment removed / expired ]

 

Malaysia Airlinesin Fokker 50 9M-MGJ

[ attachment removed / expired ]

 

Ja vielä loppuun muutama räpsy Singaporesta, ensin SIA:n 777-200 9V-SVC

[ attachment removed / expired ]

 

Saman firman 747-400 9V-SMZ

[ attachment removed / expired ]

 

Valuairin A320 9V-VLA

[ attachment removed / expired ]

 

Royal Khmer Airlinesin 727-200 XU-RKF

[ attachment removed / expired ]

 

Toivottavasti jonkun mielestä oli jotakin mielenkiintoistakin seassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh...

 

On tullut Zhengzhoussa joskus 90-luvun puolessa välissä asusteltua n. 6 kk.  töitten puolesta joten otti silmään tämä thread.  Aikas lailla mukavamman näköinen tuo uusi kenttä verrattuna siihen vanhempaan....eikä taida sotilaskalusto enää pitää majaansa samalla kentällä.....?

 

Muistelenko oikein että osa Xiamen Airlinesin kalustosta olisi alun perin ollut tilattu Norjaan? Muistelisin että niillä olisi ollut 757 sisustuksissa osa teksteistä vielä Norjaksi??

 

Em. syista tosiaankin mielenkiintoista katsella  :) Kiitokset Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eagle 150 B on todella kansainvälinen kone: suunnittelija on jenkki, valmistusoikeudet omistaa malesialainen yhtiö ja kone tehdään Australiassa. Kevyt ja nopea, 125 heppaa vie mx. 630 kiloista konetta 240 km/h

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täytyy sanoa, että on asialliset koulukoneet riisimaan pojilla, tuollasia laivastollinen tänne pohjolaankin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoja kuvia ja upeita bizjettejä sielläkin päin, näitä kyllä jaksaa katsella, kiitos... :thmbup:

 

Tuo Citation N550TM, omistaja taitaapi olla tosiaan Malesiasta, vaikka jenkkirekkarit onkin, joku verotuskikka kenties sielläkin päin...?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla