Guest LEMPPA

Marketti mikron Windowsin uudelleen asennus..? miten tehdään

33 viestiä aiheessa

Eli nyt on kone siinä pisteessä, että rupee pikku hiljaa v******* tämä tilttaaminen ja hitaus...

kaikkea on kokeiltu ja tulin siihen tulokseen, että asennan windowsin uudelleen (jos se siis onnistuu ilmaiseksi)

elikkäs minulla on tälläinen ACERin marketti mikro missä oli windows asennettuna valmiina (eli minulla ei ole aktivointikoodia eikä asennus levyä). Eli voiko tähän koneeseen tehdä windowsin uudelleen asennuksen (poistaa windows ja asentaa uudestaan) vaikka minulla ei ole noita edellä mainittuja asioita. Ilman, että pitäis marssia kauppaan ja ostaa uusi wintoosa.

koneen ensimmäisen käynnistyksen yhteydessä kyllä tehtiin tuollainen WINDOWS RECOVERY DVD, että olisiko siitä mitään hyötyä.

Kiitos vastanneille!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

aijaa........ tyhmä mikä tyhmä!!

mä luulin et se on vaan niinku sellasia hätä tilanteita varten missä se levy laitetaan sisään ja se sit niinku korjaa koneen....

mites windows poistetaan....? (heti tähän alkuun)

voiko pelkän C:aseman tyhjentää kun olisi D:llä kaiken näköistä valokuvaa, musiikkia jne. ?

vai pitääkö koko D: asema poltella levylle? plus tallennetut pelit C:ltä?

PS. ootko JUKKA nyt ihan VARMA tästä asiasta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

Tässä pari linkkiä, jos niistä olisi hyötyä. Googlettamalla löytyy lisää.

Recovery disk ei ole sama, kuin windowsin asennuslevy.

Itse osioin aina kovalevyn, niin että käyttis on toisella ja data (myös omat tiedostot kansio) toisella (yleensä C,D)

Tämä juuri sen takia jos joutuu formatoimaan ja asentamaan käyttiksen uudestaan. Säilyy data toisessa osiossa.

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2/313946

http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=55280

terv. risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos konesassi on Windows product key woit asenna juri siita versioita käytämallä siita koodia.  Levylla ei oikeastan ole vali jos se vaan on se sama versio mikä tarrassa ole.  siis jos tunnet jokun joka omista soppiva windows levy käytä seen ja syötä oma koodi.  Pitaisi toimia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Windows poistetaan (C:\ alustetaan) uudelleen asennuksen yhteydessä. Se kysyy toki että haluatko alustaa sen. Sitten vaan seuraat asennuksen ohjeita ja voila, 1h päästä sulla on täysin uusi windows. Muista asentaa viiruksentorjunta & palomuuri ennenkuin kytket verkkoon tai se on paskaa täynnä alle 30 sekunnin ja joudut asentaa taas uusiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Windows poistetaan (C:\ alustetaan) uudelleen asennuksen yhteydessä. Se kysyy toki että haluatko alustaa sen. Sitten vaan seuraat asennuksen ohjeita ja voila, 1h päästä sulla on täysin uusi windows. Muista asentaa viiruksentorjunta & palomuuri ennenkuin kytket verkkoon tai se on paskaa täynnä alle 30 sekunnin ja joudut asentaa taas uusiksi.

Juu, noin kannattaa tehdä. Tallenna tarvittavat ohjelmat (palomuuri-viruksentorjunta) esim muistitikulle tai CD:lle, niin että voit asentaa ne koneen ollessa irti verkosta. Sitten vasta kone verkkoon ja tietysti päivitykset ajan tasalle....

Kannattaa katsoa myös koneen kokoonpano esim sisoftsandralla tmv. ja hakea tarvittavat ajurit ja tallentaa myös ne esim cd:lle, jos koneen mukana ei tullut ajuriromppuja.

Ehkä kannattaisi vielä tutkia mistä tuo takkuilu johtuu (virus, rekisteri...) , mutta jos tosiaan olet kaikkea koittanut, ehkä siinä ei sitten auta muuta kuin windowsin asennus uudelleen/formatointi ja "puhdasasennus"

edit: Vielä tuli mieleen...  :) :)Järjestelmän palauttamista voisi myös kokeilla, ennen uudelleenasennusta. (Palautuspiste).

terv. risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PS. ootko JUKKA nyt ihan VARMA tästä asiasta?

Melko varma ainakin  ;D

Itselläni on Asuksen läppäri ja siinä tuli mukana recovery CD. Se ei ole sama asia kuin Windowsin asennuslevy mutta tekee samat asiat ja hiukan enemmänkin.

Minulla se asentaa windowsin tai korjaa vanhan windowsin asennuksen. Onnistuu myös ihan tyhjään koneeseen. Lisäksi se asentaa automaattisesti kaikki läppärini

tarvitsemat ajurit ja pikkusoftat.

Olisihan se nyt kummallista jos sinulla on laillinen windows ja et sitä pysty asentamaan itse uudestaan.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

Olisihan se nyt kummallista jos sinulla on laillinen windows ja et sitä pysty asentamaan itse uudestaan.  :P

Ninpä  :o  Tuota ihmettelin itsekkin? Itse en ole ostanut valmiiksi kasattua mikroa miesmuistiin, mutta tuntuu tosi oudolta jos mukana ei tule Windowsin asennusromppua, vaikka tuo recovery romppu tekisikin kaiken tuon minkä Jukka kerrroit?

Ennen uudelleen asennusta kannattaa varmaan siis koittaa jos tuo recovery CD auttaisi. Itse olen käyttänyt muutaman kerran tuota järjestelmän palauttamista.  Tietysti siinä katoaa palautuspisteen jälkeen tehdyt asennukset tai muutokset, muttei tarvitse kaikkea asentaa uudelleen.

terv. risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

minulla ei ole aktivointikoodia eikä asennus levyä.

Koneessasi pitää olla kaupan jäljiltä liimattuna "Windows-tarra" josta löytyy product key. Ja tuo Recovery DVD on nimenomaan uudelleen asennusta varten, se pitää sisällään Windowsin lisäksi koneen valmistajan lisäämät ajurit ja ohjelmapalikat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noo

pika lukemisella luin noi teidän edelliset viestit...

laitan tänään iltapäivällä sen WR DVD:n koneen sisään ja katon mitä vaihtoehtoja se tarjoo...

WR = windows recovery

EDIT: ja kiitoksia ohjeista kaikille

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nykyään on aika yleistä, ettei palautuslevy tule mukana, vaan sen saa itse polttaa. Kustannussäästöä, nääs. Saadaan hintaa euron alemmas.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nykyään on aika yleistä, ettei palautuslevy tule mukana, vaan sen saa itse polttaa. Kustannussäästöä, nääs. Saadaan hintaa euron alemmas.

niinpä.... aika pee juttu mullakin.

myyjä sanoi, että jonkinlainen palautus levy tehdään ekan käynnistyksen yhteydessä ----> luulin, että CD riittäisi, mutta ei...-----> piti sitten lähteä DVD:eitä hakemaan ilta kaheksalta(alku innostus niin se kone piti saada toimimaan sinä päivänä)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Tai saadaan euro enemmän voittoa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Melko varma ainakin  ;D

Itselläni on Asuksen läppäri ja siinä tuli mukana recovery CD. Se ei ole sama asia kuin Windowsin asennuslevy mutta tekee samat asiat ja hiukan enemmänkin.

Minulla se asentaa windowsin tai korjaa vanhan windowsin asennuksen. Onnistuu myös ihan tyhjään koneeseen. Lisäksi se asentaa automaattisesti kaikki läppärini

tarvitsemat ajurit ja pikkusoftat.

Eli siis kun formatoin C:aseman niin koneessani ei ole mitään käyttistä voiko tämän tehdä WINDOWSISSA ollessa...  ja käynnistyykö Windowsin asennus laitettaessa tuo Windows Recovery DVD asemaan ja kone päälle sitten vaan

EDIT: tai voisiko joku laittaa vaiheittan mitä pitäisi tehdä.......

tää on mun eka windowsin uudelleen asennus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli siis kun formatoin C:aseman niin koneessani ei ole mitään käyttistä voiko tämän tehdä WINDOWSISSA ollessa...   ja käynnistyykö Windowsin asennus laitettaessa tuo Windows Recovery DVD asemaan ja kone päälle sitten vaan

EDIT: tai voisiko joku laittaa vaiheittan mitä pitäisi tehdä.......

tää on mun eka windowsin uudelleen asennus

Et voi tehdä formatointia kun olet windowsissa.

Kyllä sen Windowsin asennuksen pitäisi käynnistyä kun laitat DVD:n asemaan. Kokeilemallahan tuo selviää. Se kyllä sitten kyselee tietoja mitä tarvitsee. Myös sen formatoinnin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos on noin vaikeaa, niin huoltoon viennillä pääsisit varmaan helpommalla. Ja jos yhtään vielä arvostat omaa aikaasi, se itse asiassa tulee sinulle halvemmaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

Alla lainaus edellä antamastani linkistä.

En tiedä onko sinun Acerissa sama systeemi. Tämä ei ole minun ohjeeni vaan poiminta tuosta ketjusta

"Mulla tuli tämän Acerin mukana sekä System CD että Recovery CD. Homma menee niin, että kun boottaa tolla System CD:llä niin pääsee formatoimaan. Jossain vaiheessa sit pyydetään asettelemaan CD-asemaan se Recovery CD, jolta taas alkaa Windows-asennus. Jos halukkuutta löytyy, niin voin jossain vaiheessa pistää tarkemmat ohjeet tänne.

Kyselin muuten Acerin helpdeskiltä, miten onnistuu tuo korjausasennus. Eipä kuulemma onnistu, vaan aina joutuu asentamaan käyttöjärjestelmän kokonaan uusiksi.

Agent_007 tossa arveli, että pyytämällä vois saada XP:n

asennuslevyn... Mulla on kysely menossa Acerilla. Katotaan kuin käy...

Niin joo. Tää mylly on siis Acer Aspire T120E.

Acerin tuesta tuli vastaus pyyntööni saada XP:n asennuslevy: "Meillä ei valitettavasti ole muunlaisia asennuslevyjä (kuin SystemCD ja RecoveryCD) tarjota."

Näinpä."

Tietoa Windowsin asennuksesta

http://support.microsoft.com/kb/313348/fi (oho, käsitteleekin osiontia. No, eiköhän noilta sivustoilta löydy ne ensiasennusohjeetkin)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;fi;315341

Jos on noin vaikeaa, niin huoltoon viennillä pääsisit varmaan helpommalla. Ja jos yhtään vielä arvostat omaa aikaasi, se itse asiassa tulee sinulle halvemmaksi.

No, kukaan ei ole seppä syntyessään, mutta kantsisi Sami varmaan hankkia jokin aihetta käsittelevä opus ja googlellakin löytyy aika paljon valmiita vastauksia. ;)

terv. risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on uudelleen asennus tehty ja hyvin onnistu.....

kiitoksia ohjeista kaikille!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:thmbup:

terv. risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä juttu. Se sitten vissiin meni niinkuin me yritettiin ohjeistaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä juttu. Se sitten vissiin meni niinkuin me yritettiin ohjeistaa?

No tavallaan...

buuttasin koneen vain tuolla recovery DVD:llä ja sitten tuli näytölle sellainen vaihtoehto, että käynnistetäänkö windows normaalisti vai haluatko käynnistää korjauksen(lue: uudelleen asennuksen)

ja sitten se vain varoitti, että koko C:asema tullaan tyhjentämään

sitten se rupesi kopioimaan joitain tiedostoja ja tyhjentelemeen ja asentelemaan

ja sitten kun kaikki toimenpiteet mitä tein kun ekan kerran koneen käynnistin oli tehty niin sitten ruvettiin lataamaan näitä Windowsin päivityksiä ja niitähän riitti noin 70kpl, koska nekin hävisit koneesta...

kokeilemalla kaikki selviää....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaveri osti kannettavan tietokoneen ja ajatteli tehdä sen Recovery Discin, mutta ohjelma vaatii 10 CD:tä ja 2 DVD:tä mille tallentaa sen, pitääkö niitä todellakin olla niin paljon, eikös yksi DVD pitäisi riittää?

Ongelmana on vielä se, että koneessa ei ole ollenkaan polttavaa DVD-asemaa... Eli koneen malli on HP NX 6310 ja käyttis XP Home edition

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään