Olli Vainio

Kuinka lujaa olet ajanut autolla?


219 viestiä aiheessa

Yli 260 on tullu... Kattoo jos en kesän menis 300 rikki.

 

toi 260 on ihan miehäskäs nopeus :) Mutta suosittelen ruuhka-aikana +180km/h motarilla (1-tie)  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin tuhatta ja sataa!!111!!1!!

 

Hmmh, jotain rajaa näihin kyselyihin, seuraavaks kysytään kuinka pitkä.... no joo.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hmmh, jotain rajaa näihin kyselyihin, seuraavaks kysytään kuinka pitkä.... no joo.

 

Voitais kyselle kuinka wanha wc pönttös on  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin tuhatta ja sataa!!111!!1!!

 

Hmmh, jotain rajaa näihin kyselyihin, seuraavaks kysytään kuinka pitkä.... no joo.

 

No ehkä niitä on rationaalisempiakin ollut, mutta itseä kyllä jonkin verran kiinnostaa, kun esim 200km/h nopeutta pidetään yleensä sellaisena että jos sitä ajaa niin kuolee ihan varmasti ja kukaan ei voi ajaa missään ko. nopeutta turvallisesti ja sitä rataa, niin hauska nähdä, että kuinka moni näistä paapojista on ajanut sitä 120km/h lujempaa edes.. Toki sitten tiedä vaikuttaako se mitenkään argumentin vahvuuteen väitellä suuren vauhdin vaarallisuudesta, mene ja tiedä ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saksassa moottoritiellä Vm-78 Ford Taunus farmari 2.3L V6 Kelasi lasiin kaiken 175 km/h..., siinä ennätys autolla, ja mikäli joku keksii topicin ennätys moottoripyörällä, niin tässä jo vastaus etukäteen, Suzuki GSX  1100  Vm -81, Voutilan Esson valoista lähdettiin vuonna 1987, ennen kuin miliisi ehti vauhtia mittailla, niin lasissa oli 270 km/h...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän jo 80kmh nopeus ooo tappava...

 

No, riippuu varmaan olosuhteista...?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saksassa moottoritiellä Vm-78 Ford Taunus farmari 2.3L V6 Kelasi lasiin kaiken 175 km/h..., siinä ennätys autolla, ja mikäli joku keksii topicin ennätys moottoripyörällä, niin tässä jo vastaus etukäteen, Suzuki GSX  1100  Vm -81, Voutilan Esson valoista lähdettiin vuonna 1987, ennen kuin miliisi ehti vauhtia mittailla, niin lasissa oli 270 km/h...

Jollain muulla on menty kovempaakin, mutta Taunuksella (1,6) tosiaan Kouvolan kaupunkialueella, Nipan kioskin tuntumassa yli 150 km/h........sutien.......todellinen maanopeus ehkä 50 km/h  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ford Scorpiolla tuli vähäsen hurjasteltua. Oli vaan niin tasaista se meno, etten voi valehdella (lujaa se meni kuitenkin? "kokeiltiin" tuusulantiellä heti kun maahantuojat olivat poissa kuvioista HEH  ;)).

 

T: Mika

 

Edit: Taisi olla ensimmäinen auto joka maksoi yli 100.000 (markkaa siis)  ;D, joten nautinto oli aikaslailla taattua...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ehkä niitä on rationaalisempiakin ollut, mutta itseä kyllä jonkin verran kiinnostaa, kun esim 200km/h nopeutta pidetään yleensä sellaisena että jos sitä ajaa niin kuolee ihan varmasti ja kukaan ei voi ajaa missään ko. nopeutta turvallisesti ja sitä rataa, niin hauska nähdä, että kuinka moni näistä paapojista on ajanut sitä 120km/h lujempaa edes.. Toki sitten tiedä vaikuttaako se mitenkään argumentin vahvuuteen väitellä suuren vauhdin vaarallisuudesta, mene ja tiedä ::)

 

Ei se vauhti tapa, vaan se pysähdys, sanoo vanha asfalttiviidakon sananlasku :P Ja ei se vauhti ole välttämättä vaarallista, jos se revitään turvallisessa paikassa. Liikenne (lue yleiset tiet) ei Suomen rajoituksilla koskaan kuitenkaan ole järin turvallinen paikka. Sitä et voi kieltää, etteikö riskit kasva Suomen teillä ajaessa sitä mukaa, kun vauhti kasvaa. Ja kun siihen riskin kasvamiseen ei tarvita kuin se yksi, joka repii 200 lasissa muiden ajaessa suunnilleen rajoitusten mukaan. Eräänkin kerran olen meinannut ajaa risteyksessä jonkun eteen, kun sieltä ollaan oikeasti tultu se kaks markkaa lasissa. Katsot, että siellä ne kaukana valot siintää, mutta siinä vaiheessa kun olet nokan tyrkännyt tielle, huomaatkin, että sepä äsken kaukana ollut auto (tai valitettavasti kyllä useammin motoristi) onkin jo ihan kohdalla. Nolointa noissa on sitten ne, jotka noissa tilanteissa sitten reteenä miehenä näyttelee fingereitä ja tööttäilevät jne ;D  Eri asia on jossakin Saksassa jne, jossa kaikilla on sitä vauhtia reilusti. Ei siellä ole mitään ongelmaa ajaa kovaa, kun keskinäiset nopeuserot eivät kasva niin suuriksi. Ja toisaalta siellä kun tiedät, että sieltä suuremmalla todennäköisyydellä tullaan kovaa, kuin hiljaa, niin siihen osaat jo varautua. Mutta sitten taas... Kun siellä Saksassa pelti rytisee, niin sitten se kans rytisee. Ei ole Suomen kolarit juuri mitään niihin verrattuna. Ja se on taas sellainen fakta, että kyllä niissä autobahnien kolareissa nopeus esittää aika isoa osaa...

 

Itse en yksinkertaisesti kehtaa "elvistellä" julkisella palstalla, kuinka kovaa on tullut ajettua, millä vehkeellä missä ja miksi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ehkä niitä on rationaalisempiakin ollut, mutta itseä kyllä jonkin verran kiinnostaa, kun esim 200km/h nopeutta pidetään yleensä sellaisena että jos sitä ajaa niin kuolee ihan varmasti ja kukaan ei voi ajaa missään ko. nopeutta turvallisesti ja sitä rataa, niin hauska nähdä, että kuinka moni näistä paapojista on ajanut sitä 120km/h lujempaa edes.. Toki sitten tiedä vaikuttaako se mitenkään argumentin vahvuuteen väitellä suuren vauhdin vaarallisuudesta, mene ja tiedä ::)

 

M5:llä 280.

 

Jep jep, varmasti oli hauskaa, mutta itelle on riittänyt semmonen 180-200 km/h kun en ole pahemmin niillä kuuluisilla autobaanoilla ajellut. Eikä ole tarvinnut päteä tai kokeilla mitään sen nopeampaakaan autoa, kova vauhti on varsin yliarvostettua. Ei se nyt ihan niin mene, että >120 km/h = tappovauhti ja <120 km/h = köröttelyä. Yleensä ottaen tulee ajettua Tre-Hki -motarilla (pyörän mittarin mukaan) sellasta 130 - 140 km/h mikä nyt on vähän normaalin liikenteen vauhtia enemmän. Ihan senkin takia, että auton takana on varsin veemäistä roikkua siinä turbulenssissa. Mutta jeh, nyt on oma kaahaustopiccikin pystyssä! :thmbup: En yhtään yllättynyt ensimmäisten elvistelijöiden nimistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se vauhti tapa, vaan se pysähdys, sanoo vanha asfalttiviidakon sananlasku :P Ja ei se vauhti ole välttämättä vaarallista, jos se revitään turvallisessa paikassa. Liikenne (lue yleiset tiet) ei Suomen rajoituksilla koskaan kuitenkaan ole järin turvallinen paikka. Sitä et voi kieltää, etteikö riskit kasva Suomen teillä ajaessa sitä mukaa, kun vauhti kasvaa. Ja kun siihen riskin kasvamiseen ei tarvita kuin se yksi, joka repii 200 lasissa muiden ajaessa suunnilleen rajoitusten mukaan. Eräänkin kerran olen meinannut ajaa risteyksessä jonkun eteen, kun sieltä ollaan oikeasti tultu se kaks markkaa lasissa. Katsot, että siellä ne kaukana valot siintää, mutta siinä vaiheessa kun olet nokan tyrkännyt tielle, huomaatkin, että sepä äsken kaukana ollut auto (tai valitettavasti kyllä useammin motoristi) onkin jo ihan kohdalla. Nolointa noissa on sitten ne, jotka noissa tilanteissa sitten reteenä miehenä näyttelee fingereitä ja tööttäilevät jne ;D  Eri asia on jossakin Saksassa jne, jossa kaikilla on sitä vauhtia reilusti. Ei siellä ole mitään ongelmaa ajaa kovaa, kun keskinäiset nopeuserot eivät kasva niin suuriksi. Ja toisaalta siellä tiedät, että sieltä suuremmalla todennäköisyydellä tullaan kovaa, kuin hiljaa, niin siihen osaat jo varautua. Mutta sitten taas... Kun siellä Saksassa pelti rytisee, niin sitten se kans rytisee. Ja se on taas sellainen fakta, että kyllä siinä nopeus esittää aika isoa osaa...

 

Itse en yksinkertaisesti kehtaa "elvistellä" julkisella palstalla, kuinka kovaa on tullut ajettua, millä vehkeellä missä ja miksi...

 

Jep, ihan täyttä tekstiä toi juttu, mutta varmaan tiedät kyllä millaista koulukuntaa haen takaa, kun niihin ei varsinkaan täällä Suomessa voi olla ikinä törmäämättä. Pientä provosointia ehkä ilmassa koko aiheessa, eikö vain ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

kova vauhti on varsin yliarvostettua.

 

Enempää muuten et oikeassa voi olla :thmbup: Monesti puhutaan just siitä kuinka kovaa on ajanut mutta, ei esim sitä kuinka nopeesti ajat Ahveniston tjsp. Kyllä se mutkissa ja vaihdoissa ja muissa asioissa se fiilis saadaan kuin sillä paljon siihen mittariin saadaan _suoralla_ kerättyä 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Enempää muuten et oikeassa voi olla :thmbup: Monesti puhutaan just siitä kuinka kovaa on ajanut mutta, ei esim sitä kuinka nopeesti ajat Ahveniston tjsp. Kyllä se mutkissa ja vaihdoissa ja muissa asioissa se fiilis saadaan kuin sillä paljon siihen mittariin saadaan _suoralla_ kerättyä 8)

 

Täyttä astiaa Mikolta, kuka tahansa osaa ajaa suoralla kovaa!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Enempää muuten et oikeassa voi olla :thmbup: Monesti puhutaan just siitä kuinka kovaa on ajanut mutta, ei esim sitä kuinka nopeesti ajat Ahveniston tjsp. Kyllä se mutkissa ja vaihdoissa ja muissa asioissa se fiilis saadaan kuin sillä paljon siihen mittariin saadaan _suoralla_ kerättyä 8)

Oisko seuraava polli kuin nopeaa olet ajanut Ahveniston radan? ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oisko seuraava polli kuin nopeaa olet ajanut Ahveniston radan? ;D

 

Ehehe, voi olla, ettei tuloksia tulis niin hirmuisesti :laugh: Ja lisäks, pitäis olla kaikilla se sama kalusto.. Sen takia pitää saada se mikroautojuttu joskus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.