Kirjoitettu Joulukuu 11, 2006 Ja toisilla se auto saattaa karata käsistä 50km/h vauhdissa Jep 50km/h on kova vauhti luistinradalla jos haluaa suoraan kitkoilla mennä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2006 Ja koko aiheella kun ei ole edes mitään tekemistä ajotaidon kanssa - enemmänkin järjen köyhyyden 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2006 Ehehe, voi olla, ettei tuloksia tulis niin hirmuisesti Ja lisäks, pitäis olla kaikilla se sama kalusto.. Sen takia pitää saada se mikroautojuttu joskus. Paskat mitään mikroaaltoja. Kaluston pitäisi olla semmoinen, jossa ei kuskien paino ratkaise Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2006 Paskat mitään mikroaaltoja. Kaluston pitäisi olla semmoinen, jossa ei kuskien paino ratkaise No tääkin on totta. Tietty joku voi laskea kaavan tälle painosta aiheutuvalle erolle ja laskea siitä sitten eron loppuaikaan.. No ei muuta kun joku luovuttaa ajokkinsa ahvenistolle päiväks Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2006 No tääkin on totta. Tietty joku voi laskea kaavan tälle painosta aiheutuvalle erolle ja laskea siitä sitten eron loppuaikaan.. No ei muuta kun joku luovuttaa ajokkinsa ahvenistolle päiväks Ja joku luovuttaa luottokorttinsa sen ajokin peruskorjaukseen sen päivän jälkeen.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2006 Ja joku luovuttaa luottokorttinsa sen ajokin peruskorjaukseen sen päivän jälkeen.. Takuuseen vaan 8) Niinkuin tuttu laittoi jarrut takuuseen kun oli mittarissa 2600km ja jarrut loppu. Automerkki oli baijerilainen mutteri wiritys. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2006 Ja joku luovuttaa luottokorttinsa sen ajokin peruskorjaukseen sen päivän jälkeen.. Joo, sellaisen kun luovuttaa manselaisten käsiin, voi helmat paukkua 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 11, 2006 Joo, sellaisen kun luovuttaa manselaisten käsiin, voi helmat paukkua 8) Aika vanhalla lähit liikeelle Se helmahan hoitui sentään ilman visiittiä merkkihuoltoon. Nyt se auto on parhaillaan peltipuolella työn alla viikon päivät. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2006 Ei omaa ajokomusta ole luonollisesti mutta kyydissä olen ollut 190km/h (rajotinta vastaan) Chevyn Tahoessa, Saksassa. Suomessa olen ollut 165 km/h kyydissä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2006 Yli 260 on tullu... Kattoo jos en kesän menis 300 rikki. Jaha tänne tullu tällänen "kuka on nopein, kenessä on eniten munaa ajaa kovaa" topikki... Niin Mikolle sen verran, että kai sitten radalla meinaat ton 300 kmh puhaltaa rikki, eiköstä vaan? Mitäköhän sitä on ite tullu hölmöiltyä sillon nuorempana kun ajaa ei osannut senkään vertaa kun nyt, olikohan se Audi TT:llä jotain 170-180kmh luokkaa ja kyllä liikenteessä. Ei järin viksua niillä taidoilla, eikä ois järin fiksua näilläkään taidoilla. No näistä sitä oppii. Onneks on nyt alla sellanen auto, millä ei tuu ajeltua sitä 120-130kmh mittarin mukaan kovempaa (Jos siis rajotus sallii tuon 120) Säästyy sakot ja säästyy bensaa ja on vielä kaikenlisäks suht turvallista matkan tekoa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2006 Varmaan siinä 160-170 ajanut, mutta kyydissä ollut 220-230 vauhdissa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2006 Se oli siinä liki 480 km/h, alla Teat Masturbo, 1,8 kolmipyttyinen modattu veekuutoseksi, stroukattu liki yhdeksänlitraiseksi, vesiturbolla ja motonet NOSsilla, öljyrenkaat poistettuna samoin kuin turhat tiivisteet ja kampiakseli kevennettynä, OPCn vaparisuodatin ja renkaat tietysti pop-niiteillä viritettynä. Kierroksia oli karvan vajaa 30000! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2006 Tietty joku voi laskea kaavan tälle painosta aiheutuvalle erolle ja laskea siitä sitten eron loppuaikaan.. Miksei voisi käyttää helpompaa kaavaa ja laittaa kaikille kiviä (vast.) taskuihin? Kaava sivuutetaan tässä triviaalina, jokainen keksii sen varmasti itsekin. MikkO Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2006 Niin Mikolle sen verran, että kai sitten radalla meinaat ton 300 kmh puhaltaa rikki, eiköstä vaan? Saa olla aika saatanan nopea auto, että vetäsee 300 radalla rikki, ainakin suomessa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2006 ..... Eri asia on jossakin Saksassa jne, jossa kaikilla on sitä vauhtia reilusti. Ei siellä ole mitään ongelmaa ajaa kovaa, kun keskinäiset nopeuserot eivät kasva niin suuriksi. Ja toisaalta siellä kun tiedät, että sieltä suuremmalla todennäköisyydellä tullaan kovaa, kuin hiljaa, niin siihen osaat jo varautua. Mutta sitten taas... Kun siellä Saksassa pelti rytisee, niin sitten se kans rytisee. Ei ole Suomen kolarit juuri mitään niihin verrattuna. Ja se on taas sellainen fakta, että kyllä niissä autobahnien kolareissa nopeus esittää aika isoa osaa... Itse en yksinkertaisesti kehtaa "elvistellä" julkisella palstalla, kuinka kovaa on tullut ajettua, millä vehkeellä missä ja miksi... Jep, ihan täyttä tekstiä toi juttu, mutta varmaan tiedät kyllä millaista koulukuntaa haen takaa, kun niihin ei varsinkaan täällä Suomessa voi olla ikinä törmäämättä. Pientä provosointia ehkä ilmassa koko aiheessa, eikö vain Pikku kommentti Saksan tilanteesta. Kyllä siellä keskinäiset nopeuserot nimenomaan ovat aika hurjat. Oikealla kaistalla rekkajono etenee 100-120 ja vasemmalla sitten sen minkä pääsee. Eli nopeusero on helposti 100 km/h. Kun sitten joku siirtyy huolimattomasti ohituskaistalle, se on sama kuin Suomessa auto seisoisi maantiellä edessä paikallaan. Toinen asia on sitten ruuhkat eli Stau. Voin vakuuttaa että kun autobahnin mäennyppylän takaa paljastuu paikallaan seisova ruuhka, a) ABS:t ovat todella tarpeen ja b) oppii sen että pysähtymismatka kasvaa suhteessa nopeuden neliöön. (Vihje: Varoitusvilkut ovat tässä tilanteessa pelastaneet monen saksalaisen hengen.) Se että autobahnit ovat nopeuseroista huolimatta kohtalaisen turvalliset, perustuu siihen että hallinnasta karanneet autot pysyvät tuplakaiteiden ansiosta ajoradalla / pientareella, eivätkä ajaudu vastaantulevien eteen eikä tienvieren puiden sekaan. Peltiä rytisee mutta henki yleensä säilyy. Ei muuta tällä kertaa, käyttäkää taustapeilejä nimim. 1,5 vuotta saksassa ajanut. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2006 Taitaa tämäkin olla niitä ns. virtuaalikikkelin kasvatus -threadeja Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2006 Pikku kommentti Saksan tilanteesta. Kyllä siellä keskinäiset nopeuserot nimenomaan ovat aika hurjat. Oikealla kaistalla rekkajono etenee 100-120 ja vasemmalla sitten sen minkä pääsee. Eli nopeusero on helposti 100 km/h. Kun sitten joku siirtyy huolimattomasti ohituskaistalle, se on sama kuin Suomessa auto seisoisi maantiellä edessä paikallaan. Kyllä kyllä, tiedän. Kerran on tullut siellä ajeltua (viime kesänä), joten ei nyt varsinaisesti voi puhua kokemuksesta. Mutta lähinnä halusin ajaa takaa sitä, että siellä kuitenkin ajaa muutkin lujaa, kuin pelkästään se yksi älyvapaa ja tien päällä olevat suhtautuvat siihen sen mukaisesti. Suomessa kun se rekka (ja yllättävän usein henkilöautokin) ajaa moottoritielläkin sitä 80km/h vauhtia ja saattaa ponkaista sinne vasemmalle kaistalle ohittaakseen toisen rekan, ei se kuski osaa odottaa sieltä takaa sen 200+ tulevaa, niin tilanteita syntyy. Saksassa taas ei liikaa törmännyt noihin tilanteisiin... Mutta kuten sanoin, se meikäläisen kokemus niistä teistä on kuitenkin varsin vajavainen... Toinen asia on sitten ruuhkat eli Stau. Voin vakuuttaa että kun autobahnin mäennyppylän takaa paljastuu paikallaan seisova ruuhka, a) ABS:t ovat todella tarpeen ja b) oppii sen että pysähtymismatka kasvaa suhteessa nopeuden neliöön. (Vihje: Varoitusvilkut ovat tässä tilanteessa pelastaneet monen saksalaisen hengen.) Tuo on harvinaisen totta. Meillä tosin ei tainnut Saksassa sattua pahempia ruuhkia muuta, kuin Hampurin kieppeillä paluumatkalla, kun satuttiin paikalliseen "neljän ruuhkaan". Mutta osasi se suma yllättää Tanskankin puolella. Ja tuli tosiaan aika yllättäen koko tilanne. Ajettiin ihan normaalia 130:iä ja yhtäkkiä se vaan letka pysähtyi kuin seinään. Letkojen viimeisillä autoilla hätävilkut vaan vilkkuivat (loistava systeemi, joka olisi tervetullut Suomeenkin)... [ attachment removed / expired ] [ attachment removed / expired ] Ei muuta tällä kertaa, käyttäkää taustapeilejä HEHE, viimeistään Saksassa tuon oppii. Siellä on käytännössä pakko Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2006 En yhtään yllättynyt ensimmäisten elvistelijöiden nimistä. Enkä minä Kyydissä on sitten tullut oltua suhteellisen kovissakin nopeuksissa Samoin 180kmh kehä3:lla.... 100kmh koulun pihalla rx8:n kyydissä... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2006 Soon harmi jos ei löydy sitä munaa. Jää kivat leikit leikkimättä.. --------------- Jotain 230-240 km/h autolla. Silloin joskus kun kortti oli vierä tuore niin sitä ajatteli juuri noin, että katsotaanpa liikenteessä kenellä on munaa tehdä ja mitä. Nyt myöhemmin monien sakkojen ja lasten elämään ilmestymisen jälkeen sitä on huomannut, että parhaiten löytyy munaa niiltä joilla ei ole tarve näyttää mitään liikenteessä vaan "munan mitta" mitataan elämän ihan muilla osa-alueilla kun autoilla tai kaahailulla liikenteessä. Mutta ei sitä joskus 18-20 vuotiaana ollut mitään muita yhtä helppoja elvistelykeinoja tai mittailuja kun silmitön kaahaminen esim. Stadissa. Olen lähes kokonaan päässyt irti näistä "munanmittaamisista" liikenteessä niitä monta vuotta harrastettuani. Syita varmaankin henkinen kehittyminen sekä se, että ei ole varaa ottaa enää yhtää sakkoa koska se on seuraavasta poikki. ??? Olen jopa itsestäni ylpeä että pizzanhakureissulla Tikkurilassa kun joku 18-v kloppi tulee viimeisillä viikorahoilla viritetyllä Corollalla tehoputkineen viereen pumppailemaan että lähdetäänkö, pystyn kieltäytymään moisesta. Antaa poikien pullistella autoilla ja kovilla vauhdeillaan, ikävää vaan jos ajavat jonkun päälle tai muuten tuhoavat sivullisten elämän. Jonain vuonna kun on henkinen kehitys edistynyt niin nämäkin autoilla ja viriviri-peleillään pullistelijat (ehkä) pyörittelevät päätään mitä idioottimaista on tullut joskus tehtyä. Ja itse kysymykseen vastaus johon löytyy todistus: 172 km/h mitattu poliisin tutkalla joskus kaahailuvuosina. Ja mitä teki moottoripyräpoliisisetä pysäytyspaikalla: laittoi kortin sivulaukkuun ja totesi "tätä et näekään vähään aikaan". Muista nopeuksista ei olla jääty kiinni. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2006 Viittasin munalla vähän niiq leikkejä joiden avulla olet näköjään jo saanut jotain aikaiseksi elämässäs.. Ok. Käsitin väärin mutta tiistaisaarnani on silti aiheellinen ja ajankohtainen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2006 Saa olla aika saatanan nopea auto, että vetäsee 300 radalla rikki, ainakin suomessa. No jos aiot sen liikenteessä tehdä niin tekopaikka on täysin väärä. Joten rakenna sitten sellanen auto, joka vetää radalla 300kmh rikki. Kyllä ainakin kiihdytyspuolelta löytyy sellasta kalustoa, jolla mennään yli 500kmh Alastarolla.......... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2006 Soon harmi jos ei löydy sitä munaa. Jää kivat leikit leikkimättä.. --------------- Jotain 230-240 km/h autolla. Niin sulla jää, ei mulla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2006 Taitaa tämäkin olla niitä ns. virtuaalikikkelin kasvatus -threadeja Kyllä. Sitä nimenomaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2006 Silloin joskus kun kortti oli vierä tuore niin sitä ajatteli juuri noin, että katsotaanpa liikenteessä kenellä on munaa tehdä ja mitä. Nyt myöhemmin monien sakkojen ja lasten elämään ilmestymisen jälkeen sitä on huomannut, että parhaiten löytyy munaa niiltä joilla ei ole tarve näyttää mitään liikenteessä vaan "munan mitta" mitataan elämän ihan muilla osa-alueilla kun autoilla tai kaahailulla liikenteessä. Mutta ei sitä joskus 18-20 vuotiaana ollut mitään muita yhtä helppoja elvistelykeinoja tai mittailuja kun silmitön kaahaminen esim. Stadissa. Olen lähes kokonaan päässyt irti näistä "munanmittaamisista" liikenteessä niitä monta vuotta harrastettuani. Syita varmaankin henkinen kehittyminen sekä se, että ei ole varaa ottaa enää yhtää sakkoa koska se on seuraavasta poikki. ??? Olen jopa itsestäni ylpeä että pizzanhakureissulla Tikkurilassa kun joku 18-v kloppi tulee viimeisillä viikorahoilla viritetyllä Corollalla tehoputkineen viereen pumppailemaan että lähdetäänkö, pystyn kieltäytymään moisesta. Antaa poikien pullistella autoilla ja kovilla vauhdeillaan, ikävää vaan jos ajavat jonkun päälle tai muuten tuhoavat sivullisten elämän. Jonain vuonna kun on henkinen kehitys edistynyt niin nämäkin autoilla ja viriviri-peleillään pullistelijat (ehkä) pyörittelevät päätään mitä idioottimaista on tullut joskus tehtyä. Ja itse kysymykseen vastaus johon löytyy todistus: 172 km/h mitattu poliisin tutkalla joskus kaahailuvuosina. Ja mitä teki moottoripyräpoliisisetä pysäytyspaikalla: laittoi kortin sivulaukkuun ja totesi "tätä et näekään vähään aikaan". Muista nopeuksista ei olla jääty kiinni. Tässä oon Ilkan kanssa niin täysin tuhat astetta samaa mieltä ku olla voi! Ne jotka pystyy hillitsemään itsensä siinä tilanteessa, ettei lähde kisailemaan valoista jos "katseella/autolla" toinen antaa ikään kuin haasteen valoissa tai vertailemaan autojen nopeuksia kavereitten kanssa, ne on niitä liikenteen todellisia kuskeja, joilla on oikeesti MUNAA ja paljon! Ite oon tän nykysen ammatin kautta kasvanu jo tähän mennessä paljon siitä mitä vuoden takainen meikäläinen oli. Nykyään kaikkea tollasta kaahaamista ja sun muuta kattoo paheksuen ihan sen takia, että nykyään tulee nähtyä riskit kaikenlaiseen mahdolliseen onnettomuuteen ihan eri kantilta kun aiemmin. Ei tota Ilkan tekstiä voi enää lähteä toistamaan, niin loistavasti sanottu. Itse tätä kasvamista jatkan kokoajan, koskaan ihminen ei täysin kypsä tonne liikenteeseen ole, aina sitä joskus lapsettaa ja sen sellasta. Onneks itellä on kuitenkin auto, jolla 1 ja 2 vaihteen lapsettamiset ei sakkoja vielä tuo, jos vähän kierrosmittaria pidemmälle kiihdyttelee omaksi iloksi vaikkapa Kehä 3:sen liittymissä missä pitää alta pois päästä pikasesti. Mutta sen sanon kyllä vielä, että tollaset järjettömät 200+ kmh nopeudet yleisillä teillä, vaikka ois miten suora ja hiljanen moottoritien pätkä jossain hornan kuusen takana, ne on kyllä vastuuttomia juttuja. Vielä enemmän alkaa nyppimään, jos kaverit on vieressä istuneet kun vaikkapa tässä PK seudun moottoritieosuuksilla otetaan autosta kaikki irti ja kehutaan Nesteen kahvilassa, että yli 230 näytti mittari.... Liian usein nää kuskit on kaukana siitä kuskista, jotka ton auton pystyy ees jotenkin hallitsemaan, JOS jotain menee vikaan. Pistää toisinaan ihan miettimään, että ei järin fiksua toimintaa ole. Itse kuitenkin tiien tapauksen, jossa vedettiin uudella autolla riittävän lujaa metikköön, seurauksena se, että kaveriltani poistettiin puolet oikeesta jalasta. Nykyään sitten proteesin voimin ajelee ja tekee hommia.... Oliko sen arvosta, ei todellakaan. Mutta se tästä, piti vaan tohon Ilkan kommenttiin todeta, että NÄIN ON! Liikenne ei todellakaa ole mikään rata-ajon testipaikka, jos haluu ajaa kovaa ja kokeilla ne auton ja ittensä rajat, niin radalle mars! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 12, 2006 Niin joo totta, no ei muuta ku Saksaan vetämään sitte 300kmh rikki, ni voi sitte Nesteen kahvipöydässä kasvatella egoa Ja tossun alla tässä ei oo kukaan...... Eiköhän tässä oo kyse aivojen käytöstä eikä tossun alla olemista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla