Kirjoitettu Joulukuu 20, 2006 Siis mitä helvettiä? Sinä kelaat mittariin 170km/h ilman, että huomaat sitä? Siis vähintäänkin _tämä_ on hullua ja sairasta, tämän perusteella olet itse aivan yhtä hullu kuin tuo M3 kuski, ja sinut pitäisi passittaa takaisin autokouluun. Eikun Sami tietysti näytti kavereilleen että on kova jätkä ja samalla rupes jo hiukan jöpöttämään. Järjetöntä näyttämisen halu kaahaamista, kuskilla paha asennevamma, aivan liian tehokas auto, kortti pois ja takasin autokouluun. Hullu sanon minä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 20, 2006 Taitaa M3:t lähinnä provosoida kanssa-autoilijoita... Ite oon kyennyt ajamaan omallani aika siististi, autossahan on kaasupoljin nopeuden annosteluun. Esimerkki. Kaksi kertaa tänä kesänä kanssa-autoilija on ensin ajanut vauhdilla ohitseni eteeni ja jäänyt sitten junnaamaan noin 20 kmh alle nopeusrajoituksen niin että itsekin on pitänyt hiljentää nopeutta aika tavalla. Kumallakaan kerralla ei ollut muuta liikennettä ja samaan suuntaan kaksi täysin vapaata kaistaa. Mihin se kiire hävisi kun vauhtia piti laskea ohitustilanteen jälkeen noin 30-40 kmh? Ensimmäisellä kerralla asialla oli lievästi tuunattu Audi A4 täynnä teinejä, kuskina oli joku nuori tyttö. Toisella kerralla pieni Peogeot 206 tms ja nuori kaveri. Ilmeisesti tarkoitus oli vaan kiusata ja koettaa saada minut hermostumaan. Se kyllä onnistui mutta aika hissukseen lopulta menin niiden ohitse ja jatkoin matkaani rajoituksia noudattaen. Harmitti jälkikäteen kun sorruin provokaation edessä mutta toisaalta turha ajaa tyhjällä tiellä noin paljon alle nopeusrajoituksen Johtopäätös: Kortti pois alle 30 vuotiailta. Jos noilla ois ollut enemmän ikää ja vaikka perhettäkin mukana niin tuollainen epäkypsä käytös tuskin olisi tullut mieleen. Ripeät autot ei automaattisesti tee kuskista kusipäätä liikenteessä, ne vain antaa siihen mahdollisuuden. Ja kuka oikeasti kiinnittää huomiota johonkin Corollaan jota ajetaan huonosti tai lakeja rikkoen, noita autojahan on jokapaikka täynnä? Vaan annas olla jos auto on vähänkään harvinaisempi niin pääset heti silmätikuksi... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 20, 2006 Eikun Sami tietysti näytti kavereilleen että on kova jätkä ja samalla rupes jo hiukan jöpöttämään. Näh ei vauhdista mitään orkkuja saa, 700hv isolohkokasin äänestä kyllä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 20, 2006 Ripeät autot ei automaattisesti tee kuskista kusipäätä liikenteessä, ne vain antaa siihen mahdollisuuden. Tätä yritin vääntää eilen, sie sen sanoit yhellä rivillä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 20, 2006 Jaa MIkko pisti oikeen sitte kunnolla haisemaan, taisin vetää oikeesta narusta eilen No joo kaipa tohon jotain voi vastata, ihan ekaksi vaan sellasta, että tottakai kun leikkaa ja liimaa eri lauseita yhteen, niin asioista saadaan täysin päin vastasta, mitä aluksi on kirjotettu...... "Voitko nyt jo pikkuhiljaa uskoa, että kaikki eivät suinkaan aja sladittaen, lujaa, tai muuten sinun mielestä "hullulla" tavalla näyttääkseen tai todistaakseen jotain, vain yksinkertaisesti siksi, että PITÄVÄT SIITÄ. Joillekin ajaminen on intohimo, todella tärkeä osa elämää ja tärkeä harrastus mistä todella nauttii. Ja ei, ei tarvitse nyt ruveta meuhkaamaan, että tämä oikeuttaisi mitään, vaan yritän takoa sinun (paksuun?) kalloosi, että ei ne kaikki aja siellä sillä "hullulla" tavalla vaan todistaakseen kavereillensa olevansa "kova jätkä"." Kyllä mä ton tiedän, että ajaminen, autot on aina olleet intohimoja ihmisille ja ne tulee aina olemaan. Tottakai se on kivaa ajaa kovaa, sladissa, tunteaä äärirajat kun renkaat vinkkuu ja tietää hallitsevansa auton.... Mutta, siltikään tämä intohimo ei anna mitään järkevää syytä tehdä tätä kaupunkialueella, kaahata siis. Aivan sama, vaikka olis parempi kuljettaja kun Mäkinen tai Shumakkeri, mutta JOS jotain meneekin pieleen. Mutkan takana onkin äiti lasten vaunujen kanssa ja kuljettajalla on auto nelipyöräsladissa, 40 alueella, 80 kilometrin tuntinopeudella lumi/jääpinalla, sitten on nautittu tästä intohimosta ja sen pitämisestä varmaankin riittävästi? "Lisäksi, nämä alituiset alapäähän yhdistävät syy-seuraus -vertaukset menee niin naurettavalle tasolle, että ei niillä ole mitään vaikutusvaltaa lukijoihin, lähinnä paljastat oman suhtautumisen asiaan. Ainakin omasta mielestä, vaikutat esim tämän ja monen muun epäonnistuneen metaforan tai vertauskuvan (kyllä, nämä ovat kaksi eri asiaa) avulla hyvin katkeralta. Tiedä sitten mille.. Lisäksi, miksi sanot että aivan sama sulle, kun sen jälkeen kuitenkin vauhkoat siitä sivun verran?" Ei mun mielestä mitenkään naurettavalle tasolle. LIikenne on täynnä muuttujia, liikenne on täynnä JOS tilanteita. Mikään ei perustu siihen, että asiat on niin kun ne lain mukaan pitäsi olla. MIkään ei perustu sielä siihen, että ihmiset noudattaa annettuja lakeja. Lähinnä tällä kommentilla paljastat oman suhtaumisesi asiaan, koska sun ei liiemmin tarvitse miettiä mitäs JOS. Katkeralta? MIten niin? Esimerkiksi, tämä M3 tapaus, ei kyllä katkeruus auton omistajaa kohtaan ollu ekana mielessä kun tajusin mitä tämä heppu aikoi. Ehkä siinä kuitenkin mietti enemmän sitä, että jos tuo heppu ylitti taitonsa ja säheltää itsensä poikittain siihen mun edessä olevan auton eteen, niin MITÄ MINÄ TEEN SILLON?? Miten saan ajoneuvon pysäytettyä tai väistettyä tämän tilanteen? Miten takaan sen, että ne 50 ihmistä selän takana eivät vahingoitu? Kun ite yrittää pitää raskaan auton matkustajat ehjänä, ja sitten tulee tällänen MR. radalle.com näyttämään taitojaan täysin väärässä paikassa huonossa näkyvyydessä ja liukkaalla kelillä, se pistää niin sanotusti vihaksi. Itse teet kaiken oikein ja silti joku hakemalla hakee sen vaaratilanteen mistä ite yrität pysyä todella kaukana. En sanois tätä katkeruudeksi. "Eli siis onko nyt vika kuskissa vai autossa? Äsken kuski oli hullu ja idiootti, mutta nytten asia onkin jo auton vika? Ehkä tämän auton vaikuttaminen omaan ajotyyliin onkin vain ja ainoastaan sinun ongelma:" Ripeät autot ei automaattisesti tee kuskista kusipäätä liikenteessä, ne vain antaa siihen mahdollisuuden. Kiusauksen, jonka välttäminen vaatii todellista itsehillintää. "Siis mitä helv****ä? Sinä kelaat mittariin 170km/h ilman, että huomaat sitä? Siis vähintäänkin _tämä_ on hullua ja sairasta, tämän perusteella olet itse aivan yhtä hullu kuin tuo M3 kuski, ja sinut pitäisi passittaa takaisin autokouluun. Lisäksi tuo Audi TT on pieni ja kevyt auto, jossa vauhti nimenomaan _tuntuu_ eikä esim joku edustusauto, jossa 100km/h vauhti tuntuu oikeasti huomattavasti vähemmältä mitä se on. Ja sekin vielä, että kun et tajunnut (siis vailla ymmärrystä ja tilanteen tiedostamista/tajuamista) niin se vasta pelottavaa onkin kun ei tajua mitä tekee. Jos ajaa 170km/h niin olisi toivottavaa, että edes tajuaa mitä tekee." Niin jos oisit lukenut kunnolla, niin kirjoitin tämän jutun perään, että pelotti kun ei hallinnut tilannetta. Ja myöskin se poliisi kävi mielessä. Mutta eihän sitä tartte tohon perään liimata ja leikata. "Ja tämän jälkeen vielä ihmettelet, miten auto voi vaikuttaa ajotyyliin Tai pikemminkin ihmettelet sitä, miksi joku kiihdyttelee bemarillansa tai audillansa tai ajaa vähän (tai paljon) ylinopeutta. Itsehän kumoat oman väitteesi omalla kommentillasi ja mielipiteelläsi" Niiiin....... en mä sitä ihmettele. Mutta ne paikat, missä näitä tehoja käytetään, sitä minä ihmettelen. Jos on tehoa, niin tartteeko sitä edelleenkään käyttää kaupunkialueella? Jossa on ihan syystä ne nopeudet määrätty alas. "Tekevät varmaan sen takia, että tykkäävät siitä. (Selitin vain motiivin, en puollustele tekoa) Sitäpaitsi auton äärirajojen hakeminen ja harjoittelu parantaa auton käsittelytaitoa ja tuo ajamiseen turvallisuutta. Toki parempi olisi jos harjoittelut tehtäisiin suljetulla alueella." Niin saahan sitä tykätä vaikka....... Mutta tartteeko sen tykkäämisen takia vaarantaa täysin sivullisten henki? Sitä minä en pysty ymmärtämään. Ja kyllähän tottakai auton hallinta ja käsittelytaito on hyvä pitää yllä, mutta ei sielä, missä on liikennettä. Jos pitää näyttää miten hienossa kahvassa osaa ajaa 80 nopeudessa, niin tehkööt sen sitten radalla. Riski siihen, että jotain menee pieleen on kuitenkin suhteellisen iso, koska tuskin tavallisen pullaisen takaveto laitteessa on yleensä viimisen päälle kohillaan jarrut ja alustat, tai kuskin taito.... Kerran tossa tuulilasissa oli "kuukauden Shokki" tarina, missä kaveri oli antanut viritetyn Mantan kaverilleen koeajoon. Oli muistaakseni omistaja kyydissä kun tämä kaveri puhalsi sillä kaupunkialueella (50) rajotusalueella menemään. Pieni mäennyppy, joka taittui oikealle kunnon vauhdilla. Ainoo vaan, että karkas Manta käsistä, vauhtia oli kutakuinkin sellanen 100kmh. No joo tottakai tässä vaiheessa oli selvää, että kuskista tuli matkustaja. Vaan eipä tainu tämä kuski sitä miettiä kun ton 100kmh puhalsi siihen mäen nypylle, että sielä mutkan puolessa välissä on jalankulkijoita. Ikäväkyllä tämä Manta sinkoutui juuri sinne missä nämä ihmiset olivat. Muistaakseni yksi tai kaksi heistä kuoli. Teon motiivi? Näytti kaverilleen?...tai auton voima sokaisi?....vai sattui vaan pitämään riskin otosta ja vauhdista...vai mistä syystä? Uskallan väittää, että jos tälle M3:sen ääliölle annettaisiin vaikkapa Nissan Micra, hänen ajotyylinsä muuttuisi aivan täydellisesti. Jäisi nämä järjettömät riskinottamiset tekemättä ihan puhtaasti siitä syystä, että ei ole autoa millä näyttää. Auto ei provosoi ja ei herätä mitään agressioita. "No enpä tiedä. Kyllä mä olen niin 1.4L Golfilla ajanut huiput kuin jollain nopeammallakin. Eikun siis yks kaverin kaverin enon veljen sedän siskon tytön kaima sen ajoikin, menin sekaisin" Niin väännän sen nyt rautalangasta. Lähetkö sä 1,4 litrasella Golffilla 60 nopeudessa ohittamaan samaa nopeutta ajavaa autoa liukkaalla hämärässä, kun näkyvyyttä on kutakuinkin 300-400m eteenpäin? Enpä usko, koska siihen menisi aivan liian pitkä matka ja aika, jotta se Golffi kiihtyy tarpeeksi sen ohituksen nopeaan onnistumiseen. Kukaan täysjärkinen ei lähde tota ohitusta tekemään tollasella autolla, vai lähteekö? Mutta jos tiedät, että pellin alla on 400hv, niin eiköstä vaan, että se houkutus tähän ohitukseen onkin yhtäkkiä melkosen suuri, etenkin jos tämä edellä oleva nyt ajaa kiltisti rajotusten mukaan ja sinulla on "kiire"..... Ehkä tässä oli kyse tästä? Että sellasta, jaha nyt nukkumaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 20, 2006 Niin väännän sen nyt rautalangasta. Lähetkö sä 1,4 litrasella Golffilla 60 nopeudessa ohittamaan samaa nopeutta ajavaa autoa liukkaalla hämärässä, kun näkyvyyttä on kutakuinkin 300-400m eteenpäin? Enpä usko, koska siihen menisi aivan liian pitkä matka ja aika, jotta se Golffi kiihtyy tarpeeksi sen ohituksen nopeaan onnistumiseen. Kukaan täysjärkinen ei lähde tota ohitusta tekemään tollasella autolla, vai lähteekö? Mutta jos tiedät, että pellin alla on 400hv, niin eiköstä vaan, että se houkutus tähän ohitukseen onkin yhtäkkiä melkosen suuri, etenkin jos tämä edellä oleva nyt ajaa kiltisti rajotusten mukaan ja sinulla on "kiire"..... Jaa, sitä ruvetaan huutelemaan vieraisiin pöytiin Mikä kuvailemassasi tilanteessa on ylipäätään ihmeellistä? 300-400m näkyvyys 60km/h vauhdissa on aivan riittävä ainakin minun Golffille. Joo, onhan se hirveä tehomylly tuohon 1.4:een verrattuna (1.8 on paljon isomman näköinenkin, kuin 1.4), mutta ei mua pelottaisi sillä lähteä ohittamaan kyseisissä olosuhteissa. 300-400m riittää aivan hyvin satasenkin vauhdissa. Jos ei riitä, niin silloin on ohittajan taidoissa jo sellaisia puutteita, että ei ehkä kannatakkaan lähteä ohittamaan. Ei vaikka alla olisi Toi-ota-jos-et-muuta-saa... 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 20, 2006 mutta JOS JOS tilanteita mitäs JOS. jos tuo heppu ylitti taitonsa Modet hei, eiköhän Sami nyt jo viimeistään ois ansainnut arvonimen "Jos-mies" ? (Niin ja jos ei riitä niin näitä on vielä paljon lisää..) Sitä mä en kyllä todellakaan ymmärrä, miten Sami voit esim ylittää tien kun lähdet kotoa, mitäs JOS sieltä tulee M3 sivusladissa 200km/h niin se, etenee ainakin 500m sekunnissa ja et millään ehdi nähdä sitä, mitä sinä silloin teet? Nii'in, no ei varmaan hirveän todennäköistä, mutta aika usein nää sun jossittelut tuntuu vähintäänkin yhtä todenmukaisilta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2006 264 km/h liikenteeltä suljetulla pitkällä suoralla tutkalla mitattuna. Peugeot 405 MI16 1989. Muuta hyvää kyseisestä ranskalaisesta sähköhäiriöstä ei sitten juuri olekaan mielessä... . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2006 264 km/h liikenteeltä suljetulla pitkällä suoralla tutkalla mitattuna. Peugeot 405 MI16 1989. Muuta hyvää kyseisestä ranskalaisesta sähköhäiriöstä ei sitten juuri olekaan mielessä... . Mahtaa olla piristetty peli? Meinaan ei kait se vakiona noin kovaa mennyt? Vai oliko kyseessä T16 (menikö sekään noin kovaa vain 200 pollellaan?)? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2006 Mahtaa olla piristetty peli? Meinaan ei kait se vakiona noin kovaa mennyt? Vai oliko kyseessä T16 (menikö sekään noin kovaa vain 200 pollellaan?)? Se oli hiukan tehtaalla piristetty versio vakio 160 heppaisesta , jotain "mustia laatikoita" vaihdettu konehuoneeseen. Vaan kun auto sähköhäiriöiden myötä oli Peugeotin huollossa liian usein hankkiuduin pelistä eroon vajaan vuoden kokemuksen jälkeen. Aivan upea auto ajaa vaan ranskalaissähkö ei Suomen oloissa vielä silloin toiminut juuri lainkaan.Käytettynä ostin jonkun johtajan "kaikilla herkuilla" rakennuttaman silloin pari vuotta vanhan edustusauton. Taisi olla vm. 1990 tai 91 johon MI16:een tuli katalysaattori joka teki mallista "lussun" jonka jälkeen Peugeot kehitti T16:sen , eikös T16 ollut neliveto eikä siitäkään ainakaan suomessa menestystä tullut , muistelisin? Ajo-ominaisuudet oli vaan silloisen mestaruuksien voittajan 205:n rallimallin luokkaa , samaa tekniikkaa sovellettin. Yleisarvosana kuitenkin lompakon (korjauskustannusten myötä) kannalta vahvasti . Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2006 Mitä JOS herrat Aaltonen/Vainio/Pietarinen siirtyvät takaisin siihen toiseen autothreadiin tappelemaan, tämä threadi on vain "kuin lujaa olet ajanut", ei kuinka paljon mulla on traumoja jostain autosta tms.. -Kähmy Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2006 Jaa, sitä ruvetaan huutelemaan vieraisiin pöytiin Mikä kuvailemassasi tilanteessa on ylipäätään ihmeellistä? 300-400m näkyvyys 60km/h vauhdissa on aivan riittävä ainakin minun Golffille. Joo, onhan se hirveä tehomylly tuohon 1.4:een verrattuna (1.8 on paljon isomman näköinenkin, kuin 1.4), mutta ei mua pelottaisi sillä lähteä ohittamaan kyseisissä olosuhteissa. 300-400m riittää aivan hyvin satasenkin vauhdissa. Jos ei riitä, niin silloin on ohittajan taidoissa jo sellaisia puutteita, että ei ehkä kannatakkaan lähteä ohittamaan. Ei vaikka alla olisi Toi-ota-jos-et-muuta-saa... 8) No joo onhan se varmaan riittävä matka joo, mutta sellasissa olosuhteissa ja näkyvyydessä mennään äärirajoille, kun seuraavaan risteykseen on noin 500-600m matkaa. Mutta enivei näytti vaan vähän hurjalta se homma. ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2006 Modet hei, eiköhän Sami nyt jo viimeistään ois ansainnut arvonimen "Jos-mies" ? (Niin ja jos ei riitä niin näitä on vielä paljon lisää..) Sitä mä en kyllä todellakaan ymmärrä, miten Sami voit esim ylittää tien kun lähdet kotoa, mitäs JOS sieltä tulee M3 sivusladissa 200km/h niin se, etenee ainakin 500m sekunnissa ja et millään ehdi nähdä sitä, mitä sinä silloin teet? Nii'in, no ei varmaan hirveän todennäköistä, mutta aika usein nää sun jossittelut tuntuu vähintäänkin yhtä todenmukaisilta Nyt mentiin taas pilkunviilaukseen tässä Jossittelussa. Vaihteeksi, saahan asiat näyttämään naurettavilta kun aletaan pilkkuaviilaamaan. Tottakai, riskit pitää tunnistaa tilanteiden mukaan. Tuskin nyt riskiä on, jos näkyvyys on kaikinpuolin hyvä ja ei mitään poikeavaa havaintoa ole tehty. Kerron tähän yhden esimerkin, JOSSITTELUSTA, jossa ehkäpä säästettiin yksi ihmishenki. Saavut risteykseen isoon, vähän vaarallisen tuntuiseenkin risteykseen, sulla on etuajo-oikeus kun muilla on kolmio, eli väistövelvollisuus. Heti lasket sieltä, että 4 osapuolta on ne, jotka voi alle tulla. Vasemmalta: risteyksen suoraan poikittain ylittävä ja vasemmalle kääntyvä, joka tulisi siis sinun ajolinjallesi. Oikealta sama juttu, suoraan risteyksen ylittävä ja sen auton takana pakettiauto, joka on kääntymässä oikealle, sinun ajolinjallesi. OK, ne on ne pahimmat, ne joita tässä pitää tarkkailla. OK. Lähestyt ja lähestyt risteystä, katsot tarkkaan, että kukaan ei lähe alle. Olet jo toivottavasti arvioinut isommat riskit tähän mennessä, mutta huomiosi kiinnittyy oikealle kääntyvään pakettiautoon. Samalla näät suojatiemerkin paketti auton keulan kohdilla. Eli kaikki selvää. "Ei muuta kun hanaa...paitsi JOS sielä pakettiauton takana onkin suojatielle matkalla oleva pyörilijä/jalankulkija...hmmm voishan sitä himmata vielä ja varmistua siitä, JOS sielä sellanen on, etten sitten päälle ajele, JOS se ei tajua seurata liikennettä. Juuri kun olet päättämässä, että "tuskimpa sielä sellasta fillaristia on"; näkökenttääsi syöksähtää se fillaristi, katsomatta, että tuleeko kenties autoja vai ei. No luojan kiitos, himmasit ajoissa vauhdin sinne 30-40kmh tuntumaan ja otit tämänkin huomioon vielä kaiken pähkäilyn jälkeen, että ovathan kaikki risteyksen 4 osapuolta nähneet sinut, että tulet etuajo-oikeutettua tietä. "Hittolainen, jos olisin vaan vetäny tosta läpi himmaamatta ja luottamalla sokeasti siihen, että kaikki näkee ja tietää, että olet tulossa ja jalankulkijatkin osaavat käyttää silmiään ja aivojaan, niin se fillaristi ois ollu lätty sen jälkeen, onneks tuli tuokin vielä hiffattua, että JOS sielä se fillaristi on niin ainakin on vauhti alhaalla, JOS...ja olihan sielä, nyt ei tarttenu liiemmin edes jarrutella enempää, riitti kun himmasi samaan tahtiin kun jo sen 50-100m olin tehnyt jes loistavaa". Niin ja tämä on sitten ihan todellinen esimerkki JOS ajattelusta. Ei siis keksittyä, ihan livenä koettu. Tietenkin tonne ois voinu mennä aivot OFFLINELLÄ, ajaa vaan ja miettiä vaikka illan telkkariohjelmia ja säpsähtää siihen, kun fillaristi onkin keulan edessä ja aikaa törmäykseen 1.5 sekunttia. Ja vaan sen takia, että fillaristi ei ollut valppaana, ja tämä henkilöauton kuljettaja mietti illan telkkariohjelmia, vaikka ois pitäny miettiä ihan muuta. Sitten onkin kiva jossitella toisinpäin, "miksen mä älynny kattoa, jos mä oisin vaan älynny ni..."...... Ja Kähmylle, jäänee tämä viimiseksi viestiksi tästä aiheesta tähän topikkiin. Jatkossa ajetaan vaan lujaa tai sikalujaa tässä topikissa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2006 Tähän vielä offtopicin joukkoon, että 155 taitaa olla Pösöllä painettu joskus. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2006 Huoh. Onpas taas melkoista vääntöä. Miksiköhän tämäkin topicki alkaa mennä henkilökohtaisuuksiin? Herra Aaltosen kommenttien sisimmistä syövereistä on löydettävissä aika paljon fiksua asennetta ja mietittävää monellekin autoilijalle - ne vaan saattavat olla hetkittäin hiukkasen hankalien mutkien taakse piilotettuja. Tuntuu nyt jotenkin, ettei vasta-argumentoinnissa juurikaan kokemus puhu. Ehkä se vaatii sen mopon lapasesta lähtemisen ennen kuin oivallus ja ymmärrys omien kykyjen rajallisuuteen fysiikan lakeihin nähden alkaa pikkihiljaa hiipiä tajuntaan? Toivottavasti ei. Sitä on tolleen parikymppisenä ja alle loputtoman varma siitä, että juuri minä olen äärimmäisen paljon parempi kuski kuin ne kaikki muut, sen on pakko olla myötäsyntyistä, koska minä olen valittu Ja jos näin onkin, silloin ne muut ovat äärimmäisen paljon huonompia kuskeja ja töpeksivät. Silloinkin on oma henkikulta vaarassa, jos niistä muista ei niin välitäkään. Muutama tilannekuva liikenteestä, muutama läheltäpiti, muutama kuollut ja vammautunut kaveri, sukulainen ja ulkopuolinen, muutama muu ei toivottu asia saavat näemmä pikkuhiljaa pientä ymmärrystä taottua kaaliin. Siltikin sitä tulee töpeksittyä ja tyhmäiltyä liikenteessä, mutta sen sijaan omaa rajallisuuttaan alkaa ymmärtää vähä vähältä enemmän. Turvallista joululiikennettä itse kullekin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2006 250km/h mutkaisella hiekkatiellä Fiat Unolla peruuttaen ja samalla viheltäen Porilaisten marssia takaperin. Eli suomeksi sanottuna: onko tässä ketjussa enää mitään järkeä? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2006 100 km/h Masilla mittarin mukaan kerran. Ois kait se vähän kovempaakin mennyt vielä jos ois kihnuutellu risteyksestä ohi. UAZin mittari väitti kovasti, että 120 (eli tapissa), mutta todellisuudessa tais vauhtia olla joku 50-60... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 22, 2006 Eiköhän TAAS tämäkin liikenneaiheinen vääntö saa riittää tältä kertaa (...Mikko ja Sami lähinnä). Joululoma... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla