Kai Krause

Kameraa ostamassa

19 viestiä aiheessa

Sain yllättäin veronpalautusta (ei ollut huomannutkaan ilmoitusta siitä jo keväällä) juuri sen verran, että sillä pystyin ostamaan uuden kameran

pitkän ja perusteellisen harkinnan jälkeen. Olin asioilla helsingissä ja lähtiessäni asemalle päin menin käymään Rajala "Pro"(?) likkeessä,

koska tiesin siellä olevan hyvä valikoima runkoja suoraan hyllyssä enkä tunne hesan muita kameraliikkeitä. Pyysin nähtäväksi canon 30D ja

5D rungot, koska halusin vielä todeta käytännössä niiden RAW-puskureiden toimintaa. Myyjänä oli sama tyyppi, joka aikaisemmin

halutessani ottaa likkeessä kokeeksi omalla rungolla omalle kortille muutaman kuvan liikkeen EF 100-400mm zoomilla sanoi minulle päin

naamaa, että menisin vain ostamaan ko. zoomin netistä eikä suostunut zoomi kokeiluun. Jotta voisin kokeilla nyt em. runkojen puskureita

tarvitsin tietysti muistikortin. Minulla oli oma kortti mukana, koska tiesin jo ennakolta, että ko. liikkeen myyjät ei todennäköisesti vaivaituisi

kuitenkaan antamaan korttia kokeilua varten. Otin siis oman kortin kanssa molemmilla kameroilla muutaman kuvasarjan. Eipä kulunut kuin

pikku hetki niin myyjä ilmeisesti samalla perusteella kuin eväsi zoomin kokeilemisen tempaisi runkot nenäni edestä takaisin lukkojen taakse

sanomatta mitään ja meni sen jälkeen näpräämään toisen myyjän kaveriksi tietokonetta tiskin taakse. Olin muuttunut hänelle täysin ilmaksi ja

mietin vi*tuuntuneena10 sekunttia ostanko kaikesta huolimatta kameran nyt ja tässä vai vasta seuraavalla viikolla tampereelta. Olin kuitenkin päättänyt ostaa

sen nyt, joten kysyin kolmannelta myyjältä haluatko myydä minulle kameran kun tää toinen myyjä ei näytä haluavan. Ostin 5D:n ja lopuksi

sanoin, että jatkossa voisitte vähän panostaa palveluun ja että tänään se ei mennyt oikein hyvin. Täytyis varmaan tehdä liikkeen omistajalle

jonkinlainen valitus asiakkaan täysin tarpeettomasta nöyryyttämisestä, mutta empä taida jaksaa. Eipä tarvitse enää koskaan asioida Rajalan

hesan liikkeessä enkä voi sitä suositella kenellekkään muullekkaan. >:(:thmbdn: Jälkeenpäin jäi todella harmittamaan, että ostin kamerani rajalasta, ei

olis kyllä pitänyt sitä tehdä. :thmbdn:

No se päivä meni pilalle enkä viitsinyt edes ottaa kameraa pois paketista enää samana iltana tampereelle päästyäni. Nyt sitä vähän

kokeiltuani täytyy sanoa, että kamera vaikuttaa kyllä aika hyvältä vaikka kokokenno vie ulottuvuutta eikä sitä alunperin ollut tarkoitus hankkia.

Kuvanlaatu on kuitenkin aika vakuuttava ja puskuri ja etsin ovat myös hyvät ja 3 kuvaa sekunnissa on mulle ihan riittävä nopeus. En ole viellä

kenttäoloissa päässyt sitä testaamaan, mutta tällä viikolla täytynee kävästä kokeilemassa.

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vinkistä Kai ja Mikko!

Minäkin olen vihdoin hankkimassa kunnon kameraa pokkarin tilalle enkä tosiaankaan halua tuollaista kokemusta mitä sinä Kai sait sietää. Rajalan ovea en siis avaa!

Olen ahneesti lukenut mielipiteitä Canon 400:sta sekä lisäksi selaillut Tekniikan maailman testiä. On mielestäni vaikeaa tehdä päätöstä kamerasta ennenkuin on saanut pitää sitä kädessään muutaman kerran. Sonya ei täällä ole juurikaan mainittu.

Sony a 100 on kuitenkin testien mukaan kokolailla hyvin pärjännyt. Hesan reissu on minullakin edessä jolloin aion käydä Kämp gallerissa olevassa Sonyn myyntipisteessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos haluat helsinkiläiseltä kameraliikkeeltä palvelua, mene TopShottiin  :thmbup: :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kämp gallerissa olevassa Sonyn myyntipisteessä.

Tämä liike ei taida sinua auttaa, koska muistaakseni (tietenkin muistan väärin :-[?) siellä on vain televisiopuolta, eikä kameroita, mutta en nyt sitten ole ihan varma. Toisaalta, kun paikan nimi on Sony Center niin luulis, että siellä ois kaikkea mitä ko. merkki edustaa ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos haluat helsinkiläiseltä kameraliikkeeltä palvelua, mene TopShottiin  :thmbup: :thmbup:

Kyllä näin on! Top Shot:sta saa oikeesti palvelua!

Kun järkkäriin siirryin vuosi puoltoista sitten ihmettelin netistä, että missä päin ois tässä lähellä asiallinen kameraliike. Top Shotista puhuttiin hyvää, joten suuntasin sinne kun lähellä himaakin sijaitsee. Eikä ole vielä tähänkään päivään mennessä tarvinnu pettyä. Oon sieltä ostanu tähän mennessä kaikki mitä nyt periaatteessa oon kameraan ym, tarvinnut.

- Rungon

- 3 eri putkea

- 2 eri jalustaa (monofodin ja kolmijalkasen)

- 2 eri kameralaukkua

- muistikortteja

- kortinlukijoita pari kappaletta kun edelinen hajos

- kaukolaukasimen

Enkä kyllä muusta kamera kaupasta mitään suostu ostamaankaan jos jotain tartten. Palvelu on ollut aivan mahtavaa rungon/putken tarjouksen pyynnöstä 2005 syksyllä, tähän päivään. Sijainti on kaukana keskustasta, kyllä, mutta Malminkartanon juna-aseman vieressä. Eli junalla Helsingin keskustasta kestää noin 10 minuuttia.

Suosittelen LÄMPIMÄSTI!  :santa::thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meinataan monopodia..

Joo joku sellanen, en mä koskaan muista miten se kirjotetaan. RIittää kun osuu lähelle ni joku korjaa.  :P Mutta siis sellanen yks jalkanen jalusta on kyseessä.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm. Rajala Pro Shopista olen itse saanut ihan hyvää palvelua, se on Sanomatalossa, lienee sitten eri putiikki? Ei kauheasti tuollainen "palvelu" kannata, koska kynnys ostaa netistä on niin matala. Palvelu ja asiantuntemus on se millä paikallinen liike voi itsensä vielä myydä asiakkaalle.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm. Rajala Pro Shopista olen itse saanut ihan hyvää palvelua, se on Sanomatalossa, lienee sitten eri putiikki? E

Helsingissä ei ole kuin yks rajalan liike eli tuo sanomatalon

No johan oli "palvelua" toisaalta ei ollut yllätys kun dc.netissä on aika paljon kirjoiteltu siitä ettei Helsingin Rajalan herroja kiinnosta palvella harrastelijoita.  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen käynyt kaksi kertaa asiakkaana Rajalassa Sanomatalossa ja olen saanut tosi mukavaa, asiantuntevaa ja nopeaa palvelua. Jopa myös alennuksia. Se täytyy sanoa, että Rajalassa on ainakin näin joulun alla tarpeeksi myyjiä, joten ei tarvitse kauan jonotella.

Heh, en tiennyt, että olisi pitänyt odottaa huonoa palvelua. Siitä kai johtuvat hyvät kokemukseni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyis varmaan tehdä liikkeen omistajalle jonkinlainen valitus asiakkaan täysin tarpeettomasta nöyryyttämisestä, mutta empä taida jaksaa.

Ilman muuta kannattaa tehdä asiallinen, kirjallinen reklamaatio kyseiselle liikkeelle. Jos sait myyjien nimet ylös, niin ne myös mukaan.

En tiedä tarkemmin ko. liikkeen toimintatapoja, mutta luulisi että palaute kerrotaan myös myyjille (toivottavasti siinä vaiheessa kun palkankorotuksista keskustellaan).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerrassaan karmaisevaa kuultavaa fotoliikkeestä, joka satsaa mainontaan, vuokriin, ketjuuntumiseen ja tavaraan suuria summia. Itse en ole tätä "huonoa palvelua" vielä havainnut, mutta ensi kerralla kun käyn, katson sillä silmällä. Täytyy siis olla hieman kriittisempi jatkossa. Vai olenkohan itse jotenkin kieroutunut luonne...? Jaa-a...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tuli itsekkin asioitua tuolla Rajalassa about kuukausi sitten.  Olin kuullut juttua huonosta palvelusta, mutta ajattelin että ehkei nyt kuitenkaan. Heillä ollut tarjous houkutteli, joten ei muuta kuin asioimaan...

Sain todeta melko nopeasti olevani väärässä ja jutuilla huonosta palvelusta olevan vankan pohjan.  Sen enempää yksityiskohtia tähän laittelematta, kuvailisin palvelua olevan erittäin huonoa.  Harvoin tapaa noin ylimielistä asennetta toisella puolella tiskiä.  TopShotista tähän mennessä positiivisia kokemuksia, joten sitä voi suositella Rajalan asemasta milloin vain.  Tuskin tulee niin hyviä tarjouksia Rajalasta että lähden sinne enää itseäni nöyryyttämään ja kyykistelemään jotta saan antaa heille rahani.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen käynyt kaksi kertaa asiakkaana Rajalassa Sanomatalossa ja olen saanut tosi mukavaa, asiantuntevaa ja nopeaa palvelua. Jopa myös alennuksia. Se täytyy sanoa, että Rajalassa on ainakin näin joulun alla tarpeeksi myyjiä, joten ei tarvitse kauan jonotella.

Heh, en tiennyt, että olisi pitänyt odottaa huonoa palvelua. Siitä kai johtuvat hyvät kokemukseni.

Asioitko Rajalassa yksityishenkilöänä vai työasioissa? Tässä on nimittäin omien kokemuksieni ja kuulemieni juttujen perusteella se ero. Rajalasta saa hyvää palvelua jos olet ammattilainen ja ostoksilla firman rahoilla. Tavallisen sukankuluttujan ei tarvitse vaivautua.  Ja tämä siis mutu-tuntumalta.

Kerran olen itse Rajalassa käynyt. Olin silloin siirtymässä pois Canonin fd-kalustosta, joten hankinnassa oli rungon lisäksi optiikatkin. Kolmesta harkitsemastani rungosta kahta löytyi hyllystä. Niistä toista sai hätäisesti hipelöidä hetken. Mutta toisaalta sain pyytämättä ison kasan esitteitä ja mm. Canonin linssejä esittelevän kirjan mukaani.

Mutta kauheinta oli seurata omaa vuora odottaessa miten toista asiakasta kohdeltiin. Homma toimi parhaimipien "nainen autokaupassa" sketsien käsikirjoituksen mukaan. Tällä kertaa nainen vain oli erehtynyt tulemaan kamerakauppaan. Harvoin olen nähnyt niin töykeää ja ylimielistä käytöstä, ja yhtä harvoin niin vaivaantunutta naisasiakasta... Eli itselleni jäi vähän kaksijakoinen vaikutelma Rajalan Sanomatalon myymälästä. Sillä kertaa valinta päätyi vielä filmirunkoon, joten en joutunut pohtimaan olisinko palannut tekemään kauppoja Rajalaan...

Mutta voin allekirjoittaa tässä ketjussa esitetyt mielipiteet TopShotisa, itse olen ko. liikkeen tyytyväinen asiakas  :thmbup:

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asioitko Rajalassa yksityishenkilöänä vai työasioissa? Tässä on nimittäin omien kokemuksieni ja kuulemieni juttujen perusteella se ero. Rajalasta saa hyvää palvelua jos olet ammattilainen ja ostoksilla firman rahoilla. Tavallisen sukankuluttujan ei tarvitse vaivautua.  Ja tämä siis mutu-tuntumalta.

Kerran olen itse Rajalassa käynyt. Olin silloin siirtymässä pois Canonin fd-kalustosta, joten hankinnassa oli rungon lisäksi optiikatkin. Kolmesta harkitsemastani rungosta kahta löytyi hyllystä. Niistä toista sai hätäisesti hipelöidä hetken. Mutta toisaalta sain pyytämättä ison kasan esitteitä ja mm. Canonin linssejä esittelevän kirjan mukaani.

Mutta kauheinta oli seurata omaa vuora odottaessa miten toista asiakasta kohdeltiin. Homma toimi parhaimipien "nainen autokaupassa" sketsien käsikirjoituksen mukaan. Tällä kertaa nainen vain oli erehtynyt tulemaan kamerakauppaan. Harvoin olen nähnyt niin töykeää ja ylimielistä käytöstä, ja yhtä harvoin niin vaivaantunutta naisasiakasta... Eli itselleni jäi vähän kaksijakoinen vaikutelma Rajalan Sanomatalon myymälästä. Sillä kertaa valinta päätyi vielä filmirunkoon, joten en joutunut pohtimaan olisinko palannut tekemään kauppoja Rajalaan...

Mutta voin allekirjoittaa tässä ketjussa esitetyt mielipiteet TopShotisa, itse olen ko. liikkeen tyytyväinen asiakas  :thmbup:

Juha.

Asioin Rajalassa ihan yksityishenkilönä. Ehkä myyjällä oli vain paha päivä, koska oli minulle ystävällinen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valitettavasti kuulun niihin joita rajala ei enää palvele.

Myyjänä pojan koltiainen asenteella "et sä tälläistä tarvii" kun esitin kysymystä saada katsoa 70-200mm f2.8 L putkea omasta kädestä.  "ei sulla ole siihen kuitenkaan kunnon runkoo, et tota"  En pojalle kertonut mitään mun 20D rungosta.. et tota.

Pyysin toista myyjää apuun kun omalla ei näyttänyt olevan halua palveluun. Saapui toinen kaveri joka kysyi että mistä oli kysymys, kerroin ostavani em. putken kunhan olen sen itse katsonut. " ei meillä paketteja kaikille avata". Just, oikea kommentti.

Silloin otin pikku poikaani kädestä kiinni ja poistuimme Runebergin kadulle, Optotekiin.

Optotekistä olin aiemmin ostanut 20D rungon ja sama erittäin mukava kaveri palveli nytkin.

Putki tuli paketista ilman mankumista, kiinnittyi 20D runkoon samantien ja ojennettiin kokeiltavaksi.

En siinä sitten paljoa tähtäillyt vaan pyysin laittamaan putken pakettiin ja maksoin sen.

Rajala on kyllä nyt rajan väärällä puolelle, ainakin minulle. Myykööt sitten hesarin ja iltasanomien ammattikuvajille mitä myyvät.

Olen kuvannut ja itse laitteeni maksanut yli 30 vuotta. Jos on asioita mistä en tiedä, joku opastaa, kaupassa myyjä.

Minun kaupassani (optotek) palvelee ensin ja sitten myy: Pauli Kostamo. Jolle joulu terveiset jos sattuu tännekin kurkkaamaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valitettavasti kuulun niihin joita rajala ei enää palvele.

Myyjänä pojan koltiainen asenteella "et sä tälläistä tarvii" kun esitin kysymystä saada katsoa 70-200mm f2.8 L putkea omasta kädestä.  "ei sulla ole siihen kuitenkaan kunnon runkoo, et tota"  En pojalle kertonut mitään mun 20D rungosta.. et tota.

Pyysin toista myyjää apuun kun omalla ei näyttänyt olevan halua palveluun. Saapui toinen kaveri joka kysyi että mistä oli kysymys, kerroin ostavani em. putken kunhan olen sen itse katsonut. " ei meillä paketteja kaikille avata". Just, oikea kommentti.

Silloin otin pikku poikaani kädestä kiinni ja poistuimme Runebergin kadulle, Optotekiin.

Optotekistä olin aiemmin ostanut 20D rungon ja sama erittäin mukava kaveri palveli nytkin.

Putki tuli paketista ilman mankumista, kiinnittyi 20D runkoon samantien ja ojennettiin kokeiltavaksi.

En siinä sitten paljoa tähtäillyt vaan pyysin laittamaan putken pakettiin ja maksoin sen.

Rajala on kyllä nyt rajan väärällä puolelle, ainakin minulle. Myykööt sitten hesarin ja iltasanomien ammattikuvajille mitä myyvät.

Olen kuvannut ja itse laitteeni maksanut yli 30 vuotta. Jos on asioita mistä en tiedä, joku opastaa, kaupassa myyjä.

Minun kaupassani (optotek) palvelee ensin ja sitten myy: Pauli Kostamo. Jolle joulu terveiset jos sattuu tännekin kurkkaamaan.

Täytyypä kyllä todella ihmetellä Rajalaa. Kuulun itsekin niihin fotareihin, jotka maksavat itse kameransa ym. kamat, joten jonkinlainen myötätuntoboikotti voisi olla siis asiallista. Olen luullut, että fotoliikkeiden kilpailu on niin tiukkaa, että pelkästään palvelulla voi tehdä pesäeroa muihin. Hinnathan ovat miltei samat kaikkialla Nyt kuulostaa siltä, että Rajala on todellakin tekemässä pesäeroa - negatiivista sellaista.

Toivottavasti joku rajalalainen lukee näitä keskusteluja, sillä ihan ilmeisesti myyjien olisi korjattava asennettaan.

Harmittaa ihan teidän puolesta, jotka olette saaneet huonoa palvelua...

Minä haluaisin kehua Fotoyks-liikkeen (Freda, Hki) Heiskasen Jukkaa, joka ehtii ja viitsii palvella asiasta riippumatta aina yhtä innokkaasti ja kärsivällisesti. Tänään ostin sieltä B+W:n UV-filtterin ja vastavalosuojan 75-300mm Canoniin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään