Jani Salo

Finnair A319 Seat 2D

19 viestiä aiheessa

moi

 

Löytyisikö jostain seat mappia Finnairin A319:lle ? Olen huomenna lähdössä lennolle AY 781 HEL- FCO. Ainakin Amadeuksen mukaan koneena on A319, mutta lipussa lukee A321.

 

Sitä vain ihmettelen sillä varaus on paikalle 2D, vaikka on economy lippu. Eikös tuo 2D ole bisnestä vaiko ? Ellei sitten jostain ihme syystä ole tullutkin upgreidaus  :D

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole businessluokkaa Roomaan Finnairilla ollenkaan ja kone on huomenna 319.

 

Roger, sitä kanssa mietin että voi olla myös täysi economy lento.

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkennuksena vielä, että ei paikka numero välttämättä kerro, onko business vai ei. Business-luokka muuttuu sen mukaan miten paljon sinne on ostettu lippuja (ne "verhot" on liikuteltavia). Eli voi olla että se on 2 riviä tai 8 riviä sen mukaan miten porukoilla on massia..

 

-Kähmy

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkennuksena vielä, että ei paikka numero välttämättä kerro, onko business vai ei. Business-luokka muuttuu sen mukaan miten paljon sinne on ostettu lippuja (ne "verhot" on liikuteltavia). Eli voi olla että se on 2 riviä tai 8 riviä sen mukaan miten porukoilla on massia..

 

-Kähmy

 

Ja penkit levennettäviä ja kavennettavia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo paikka 2D oli aamulennolla ihan mukava kun ei muutenkaan nähnyt ikkunasta ulos pimeyden takia. Lennon puolessa välissä sain sitten vaihtaa riville 1 ikkunapaikalle. Rivi 1 oli muuten ihan tyhjä koko menolennon aikana.

 

Paluulennolla taas  rivi 1 oli käytössä ja minulla oli paikka 6A, tosin olisin mielelläni vaihtelun vuoksi istunut siiven takana ikkunapaikalla.

 

Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisätila tehdään jättämällä keskimmäinen penkki tyhjäksi busineksessa.

 

Eikös se keskipenkki ole semmoinen kammella lyttyynveivattava?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös se keskipenkki ole semmoinen kammella lyttyynveivattava?

 

Olen nähnyt, kun lentoemäntä on sähköisesti kaukosäätimellä muutanut penkkien kokoa... Kyseessä oli Finnairin a321, kun olin tekemässä Finnairille turvavideo materiaalia...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei suinkaan kaukosäätimellä vaan napilla joka on joka penkissä. Jos sähköinen systeemi ei toimi, voidaan penkkiä leventää/kaventaa myös veivillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei suinkaan kaukosäätimellä vaan napilla joka on joka penkissä. Jos sähköinen systeemi ei toimi, voidaan penkkiä leventää/kaventaa myös veivillä.

 

Anteeksi niinhän se taisikin olla, kun tarkemmin  muistelen...  KIITOS OIKAISUSTA!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä mitään. Piti vaan tarkentaa ettei tule muille tapahtumaa näkemättömille vääriä käsityksiä. :) Pari vuotta tuli penkkikorjaamolla oltua töissä ja nykyään puuhataan muuten vaan noitten jakkaroitten(kin) kanssa.

Asian vierestä, koneessa voidaan säätää (kabiinin) näyttöjä kaukosäätimellä, mutta se "gage" ei kulje koneessa mukana. :santa:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Morjens,

 

Näytti paikkabingossa olevan torstaiselle AY861 lennolle HEL-ZRH paikan 4A ja 4C väliin jäänyt penkki (4B) unohtunut jonnekin, joten varasin paikan ainaisen siiven vieressä matkustamisen sijaan... Taitaa olla paluulentoa varten rivi 4 businessta jo menomatkalla vai miten tuo pitäisi tulkita? No, ajattelin nyt ainakin kokeilla ja "ostaa" arvan paikalle. Jos vaikka saisi molemmille puolille oman käsinojan ilman aamujumppaa kanssamatkustajan kyynerpää kyljessä...

 

Tuo etukäteen check-in on varsin mainio keksintö, mutta nykyiset turvallisuusasiat vain laittavat melkeinpä kaikissa tapauksissa lentolaukun ruumaan lyhyilläkin matkoilla. No, turvallisuus ennen kaikkea...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Morjens,

 

Näytti paikkabingossa olevan torstaiselle AY861 lennolle HEL-ZRH paikan 4A ja 4C väliin jäänyt penkki (4B) unohtunut jonnekin, joten varasin paikan ainaisen siiven vieressä matkustamisen sijaan... Taitaa olla paluulentoa varten rivi 4 businessta jo menomatkalla vai miten tuo pitäisi tulkita?

 

Pikkubusseissa busineksen ja turistin verhoa liikutellaan muutamalla ranneliikkeellä eli se asetetaan oikeaan kohtaan vaikka Zurichissa paluulennolle.

 

Tulostapa boarding pass niin siinä kuitenkin lukee "Economy Class" ja edessäsi on verho. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulostapa boarding pass niin siinä kuitenkin lukee "Economy Class" ja edessäsi on verho. ;)

 

Joo, Economy luki ja sen tiesinkin. Ihmetyttää kuitenkin tuo rivin penkitys 4A, 4C, 4D, 4E ja 4F eli turistin perinteinen B-penkki löytyi vasta riviltä 5 ja rivillä 4 on kuitenkin D-F puolella normaalit kolme istuinta... No torstaina tuo viimeistään selviää ja toivossa on hyvä elää, että tarjoilu alkaisi riviltä 4 turistissa. Tosin minun tuurilla aloittavat perältä tällä kertaa, kun olen edessä. Aivan sama. Mukava päästä lentämään reilun kuukauden tauon jälkeen - etenkin kun joku muu maksaa lennot :thmbup:

 

Huomattavasti mukavampaa luettavaa oli maaliskuussa 2005 HEL-SIN lennolle, kun lähtöselvitystekstiviesti tarjosi istuinta 6A MD11:sta. Oli siinä lentokaverilla ihmettelemistä, kun koneeseen päästyäni totesin tuon penkin näyttävän niin hyvältä, että taidan jäädä siihen - ja siihen jäin. Kaveri poistui koneesta turistin puolelta BKK:ssa ja toinen meistä hymyili - toinen ei...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se busineksen jälkeinen, heti verhon takana oleva, A-C on usein laitettu vain kaksipaikkaiseksi. 319:ssa taitaa olla vielä ne vanhat penkit joten se keskipaikka on joko täysissä mitoissaan tyhjänä tai sitten supistettuna ja tyhjänä. :) Mutta pääasia että on tyhjä niin on vähän väljempää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Huomattavasti mukavampaa luettavaa oli maaliskuussa 2005 HEL-SIN lennolle, kun lähtöselvitystekstiviesti tarjosi istuinta 6A MD11:sta.

 

Tällöinkin matka menee aika mukavasti jos boarding passissa lukee "BUSINESS CLASS".  8)

 

Tietenkin menee myös ihan jees vaikka olisi tarjoilu muoviastioilta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se busineksen jälkeinen, heti verhon takana oleva, A-C on usein laitettu vain kaksipaikkaiseksi. 319:ssa taitaa olla vielä ne vanhat penkit joten se keskipaikka on joko täysissä mitoissaan tyhjänä tai sitten supistettuna ja tyhjänä. :) Mutta pääasia että on tyhjä niin on vähän väljempää.

 

Ja syyhän yksinkertaisuudessaan lienee se, että kun busineksen puolen keskikäytävä on hieman keskilinjasta vasemmalla ja turistissa koneen keskilinjalla, niin tarvitaan yksi rivi, jossa oikea ja vasen puoli ovat molemmat kapeita ja käytävä leveä, jotta tarjoilukärryt mahtuvat tekemään sen pienen sivuttaissiirtymän. Eikä se tila ole matkustajillekaan haitaksi konetta täytettäessä tai poistuttaessa. Varsinkin jos vetää mustia perässä (onneksi yhä harvempi tekee niin, kiitos turvamääräysten). Valitettavasti se edessä oleva verho tekee olon yhtä ahtaan tuntuiseksi, vaikka vieressä ei olekaan ketään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Myös 320:ssä joissa on uudet kiinteät penkit, jätetään keskipaikka kuulemma bisneksessä myymättä. Eli bisneksessä ei ole "B" paikkaa. Näin minulle ainakin on kerrottu. Korjatkoon ne joilla on parempaa tietoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään