Guest makep

turvallista matkaa Finnair

16 viestiä aiheessa

Jokaisen Finnairin lennon jälkeen koneen kapteeni kirjoittaa

virheraportin, jos lentokoneessa on ollut jotain vikaa.

Virheraportti annetaan mekaanikoille, jotka huoltavat koneen kuntoon. Kun vika

on korjattu, mekaanikot kirjoittavat raportin kääntöpuolelle, mitä

he ovat tehneet, ja lentäjät lukevat merkinnät ennen seuraavaa lentoa.

 

Kukaan ei voi väittää, että huoltohenkilökunnalta puuttuisi huumorintajua.

Lukekaa vaikka nämä aidot merkinnät, jotka Finnairin

lentäjät ovat tehneet vioista ja mekaanikot niiden korjauksista.

Uskokaa tai älkää, kyseisen yhtiön koneet eivät ole kuitenkaan

koskaan joutuneet vakavaan lento-onnettomuuteen.

 

O: Lentäjän ilmoittama ongelma.

V: Mekaanikon vastaus.

 

O: Vasen sisäpyörä pitäisi melkeinpä vaihtaa.

V: Vasen sisäpyörä melkeinpä vaihdettu.

 

O: Koelento sujui muuten hyvin, mutta automaattinen laskeutuminen

oli melko raju.

V: Tähän koneeseen ei ole asennettu automaattista

laskeutumisjärjestelmää.

 

O: Potkurin numero 2 voitelujärjestelmä on epäkunnossa.

V: Potkurin numero 2 voitelu toimii. Potkurien 1, 3 ja 4 sen

sijaan ei.

 

O: Jokin ohjaamossa on irti.

V: Jokin ohjaamossa kiinnitetty paikalleen.

 

O: Tuulilasissa on kuolleita hyönteisiä.

V: Elävät hyönteiset olivat päässeet loppumaan.

 

O: Automaattiohjaus laskee lentokorkeutta 200 jalkaa, kun

korkeuden pitäisi lukittua.

V: Minkäs minä sille täältä maasta käsin voin.

 

O: Vuodon merkkejä oikeassa laskeutumistelineessä.

V: Merkit poistettu.

 

O: Radiolaitteistossa uskomattoman kova ääni.

V: Ääni laskettu uskottavalle tasolle.

 

O: Kitkalukko lukitsee kaasukahvan paikalleen.

V: Ehkäpä lukko on olemassa juuri siksi...

 

O: Arvelen, että tuulilasissa on särö.

V: Arvelen, että saatat olla oikeassa.

 

O: Moottori numero 3 puuttuu.

V: Moottori löydetty oikeasta siivestä lyhyen etsinnän jälkeen...

 

O: Lentokone käyttäytyy hassusti.

V: Lentokonetta käsketty ryhdistäytymään, lentämään kunnolla ja

olemaan vähän vakavamielisempi.

 

O: Tutka mörisee.

V: Tutka ohjelmoitu puhumaan selvästi.

 

O: Hiiri ohjaamossa.

V: Kissa asennettu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis ei voi olla totta!  :laugh: :laugh:

Vasta ainakin kolmas kerta kuukauden sisään... Mutta mutta, oli se ensimmäisellä kerralla ihan hauskaa luettavaa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos saisin euron aina kun tämä täällä esiintyy, niin olisin hyyyyvin rikas mies. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta älä Marko välitä. :) Näiltä  "wanhoilta" ei voi välttyä kukaan. Mutta  tää vaan alkaa jo olla niin legendaarisen usein esillä et vaan naurattaa... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainahan se on ollut  :P

No ottaen huomioon että tuo on kökkö suomennos englanninkielisestä alkuperäisestä, on vaikea kuvitella että se olisi aina ollut Finnair.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ottaen huomioon että tuo on kökkö suomennos englanninkielisestä alkuperäisestä, on vaikea kuvitella että se olisi aina ollut Finnair.

Kaikki ne kerrat mitä mä oon täällä nähny ton ni on kyll ollu vinnairii aina  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikki ne kerrat mitä mä oon täällä nähny ton ni on kyll ollu vinnairii aina  :P

Varmaan jos on täällä ollut suomeksi niin on ollut Finnair. Se ei muuta sitä tosiseikkaa, että sama vitsi on ehtinyt kiertää n kertaa ympäri maailman ennen kuin se on ehtinyt tälle palstalle.

 

Vitsien kääntäminen on toisinaan hankalaa. Erityisesti kohta

 

O: Moottori numero 3 puuttuu.

V: Moottori löydetty oikeasta siivestä lyhyen etsinnän jälkeen...

 

on suomeksi aika outo. Alkuperäinen versio on

 

P: Number 3 engine missing.

S: Engine found on right wing after brief search.

 

jossa on jotain vitsiäkin. Listasta puuttuu vielä

 

P: IFF inoperative.

S: IFF always inoperative in OFF mode.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Haku-toimintoa käyttämällä, esim. haulla "kissa asennettu" ja 900 päivää, ensimmäinen (jopa samanniminen ketju !) löytyy päivämäärällä 22.10.2004  ;) eli yli kahden vuoden takaa yleisestä ilmailukeskustelusta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään