Marko Karvinen

Ensimmäinen ja nykyinen kännykkäsi

133 viestiä aiheessa

Otan osaa... :D

Itse ostin tuollaisen jokunen päivä sitten, ja ainakaan toistaiseksi kokemukset eivät ole olleet mitenkään rohkaisevat. Kun siirryin tuohon Nokian kommunikaattorista, takapakkia tuli melkoisesti. Saattaapi olla, että tuo päätyy tänne myyntiin lähipäivinä... :P

Arttu

Tilasin pari päivää sitten HTC TyTN:n itselleni :P

http://msmobiles.com/news.php/5368.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensimmäinen puhelin oli joku ikivanha Motorola. En löytänyt sitä puhelinta tai mitään infoa :(

Nyt on Samsung SHG-D900

Pari Nokialaista ja jotain muuta outoa puhelinta ollut noiden välissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otan osaa... :D

Itse ostin tuollaisen jokunen päivä sitten, ja ainakaan toistaiseksi kokemukset eivät ole olleet mitenkään rohkaisevat. Kun siirryin tuohon Nokian kommunikaattorista, takapakkia tuli melkoisesti.

Sittenpä sen näkee. On tuota ainakin kehuttu joka paikassa melkoisesti. Tilasin sen Saunalahden totaali2 paketin mukana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

terve

Joo, kehuttu on, mutta jotenkin ei vastannut ihan käsityksiäni. Tai sitten odotin jotain ihan muuta. Muutamia juttuja, jotka jo nyt ovat harmittaneet (tai sitten en osaa vielä käyttää sitä):

- akunkesto melko surkea, jos vähänkään enemmän käyttää

- näppäinlukitusta en ole löytänyt laitteesta. Sen saa kyllä kokonaan lukkoon, mutta vaatii silloin salasanan

- saapuneet viestit täytyy poistaa yksi kerrallaan. Useamman viestin poito kerralla ei onnistu

- tekstarin toimitustiedot tulevat ja tallentuvat tekstiviestinä, eivät näppärästi lokiin, eli täytyy erikseen taas poistaa

- käyttö yhdellä kädellä hankalaa. Onnistuu kyllä, muttei kovin näppärästi

- saapunutta tekstaria ei huomaa muuten, kuin erikseen katsomalla, jos viestin merkkiäänen on missannut

- kameran käyttö kömpelöä

- ainakaan Soneralla ei ole valmista "asetuspakettia", jolla viestiasetukset saa kohdilleen

Siinäpä muutama nopeasti mietittynä. Varmaan osa "ongelmista" tosiaan on omaa tyhmyyttäni tai erilaisista odotuksista johtuneita, mutta kuitenkin

Arttu

Sittenpä sen näkee. On tuota ainakin kehuttu joka paikassa melkoisesti. Tilasin sen Saunalahden totaali2 paketin mukana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
- näppäinlukitusta en ole löytänyt laitteesta. Sen saa kyllä kokonaan lukkoon, mutta vaatii silloin salasanan

Settings -> today -> items, raksi Device lock kohtaan, ja saat näppäimet lukkoon painamalla rullalla "device unlocked" kohtaa "työpöydällä".

- saapuneet viestit täytyy poistaa yksi kerrallaan. Useamman viestin poito kerralla ei onnistu

"Maalaa" poistettavat tekstiviestit shift pohjassa, kuten windowsissakin ja sen jälkeen menu -> delete.

- saapunutta tekstaria ei huomaa muuten, kuin erikseen katsomalla, jos viestin merkkiäänen on missannut

Minulla ainakin tulee "notification" saapuneesta viestistä, ja työpöydällä on linkki viesteihin ja tähän tulee esim. 1 unread message tjsp., kun saan viestin. Kannattaa katsoa todayn asetukset läpi.

Onhan tämä hiukan erilainen käytettävä, kuin Nokian kommunikaattorit(itse siirryin 9300:sta), mutta jo muutaman päivän totuttelulla ainakin itse pääsin sinuiksi laitteen kanssa. Toistaiseksi ei ole muuta moitittavaa, kuin akun kesto.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ah ! Ok. Eli osa siis oli (kuten epäilinkin) user-error -tyyppisiä. Tuo notification tulee tosiaan minullekin, mutta kun ei sitä näe mitenkään, ellei käynnistä taustavaloa. Missatusta puhelusta vilkkuu merkkivalo, mutta uudesta viestistä ei.

Ai niin, muutamia ensimmäisiä kertoja, kun avasin näppäimistön, siihen syttyi taustavalo automaattisesti. Sen jälkeen sitä ei ole näkynyt, ennen kuin painaa jotain näppäintä. Asetuksissa on kohdassa "automatic backlight" (tjsp) ruksi. Lieneekö sensori jo nyt hajonnut ?

Arttu

Edit// Joo, itse asiassa tuo näppäinlukko toimii tosiaan, kun "kynällä" koskettaa sitä lukkoa. Jotenkin kuitenkin kaipaisi ihan näppäimistä lukittuvaa näppäinlukkoa, ettei joka kerran tarvitse kaivaa osoitinkynää esille

Settings -> today -> items, raksi Device lock kohtaan, ja saat näppäimet lukkoon painamalla rullalla "device unlocked" kohtaa "työpöydällä".

"Maalaa" poistettavat tekstiviestit shift pohjassa, kuten windowsissakin ja sen jälkeen menu -> delete.

Minulla ainakin tulee "notification" saapuneesta viestistä, ja työpöydällä on linkki viesteihin ja tähän tulee esim. 1 unread message tjsp., kun saan viestin. Kannattaa katsoa todayn asetukset läpi.

Onhan tämä hiukan erilainen käytettävä, kuin Nokian kommunikaattorit(itse siirryin 9300:sta), mutta jo muutaman päivän totuttelulla ainakin itse pääsin sinuiksi laitteen kanssa. Toistaiseksi ei ole muuta moitittavaa, kuin akun kesto.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edit// Joo, itse asiassa tuo näppäinlukko toimii tosiaan, kun "kynällä" koskettaa sitä lukkoa. Jotenkin kuitenkin kaipaisi ihan näppäimistä lukittuvaa näppäinlukkoa, ettei joka kerran tarvitse kaivaa osoitinkynää esille

Onnistuu myös painamalla rullaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, mutta ainakaan minä en ole keksinyt, mistä kuitataan sen jälkeen "Unlock". Tietysti voihan sen sormen kanssa tökätä näytöltä, mutta...

Arttu

Onnistuu myös painamalla rullaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

Ensimmäinen oli Nokian Mobira Cityman 100:n ja tällä hetkellä palvelee Nokian N73:n. Välissä ollu melkosen mittava määrä puhelimia.  ;D

T: Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Eka oli Philips Metropol (NMT) vuonna -93. Laite oli siihen aikaan "pieni" kokoisekseen, muistan kun duunikaverit ihmetteli että "onpas nämä nykyään menneet pieniksi..." Kyseisen vehkeen akku ei muistaakseni uutena kestänyt päivääkään, ja oli jo kolmen kuukauden käytön jälkeen niin lopussa että kannatti kennottaa uudelleen. Siihen aikaan olikin juuri tähän puuhaan erikoistuneita liikkeitä, alkuperäiset akut kun olivat julmetun kalliita. Muistaakseni tällainen pelkkä akun kennotus maksoi jo 700 markkaa! En muista mitä varsinaiset akut maksoivat mutta kalliita ne penteleet olivat.

Nykyään puhun Nokia 6021 puhelimella joka on työnantajani mielestä minulle sopiva.

-Esa-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eka oli muistaakseen -97 Nokian 1631 ja nykyinen on Sony Ericssonin W850 Walkman. Löytyy myös Ericssonin Z520 luuri, muttei ole käytössä tällä hetkellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensimmäinen oli Nokia 3310 ja tällä hetkellä on Nokia N73. Ja siis ihan oma ei "vuokrattu"

:thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensimmäinen oli Nokia 7110 ja nykyinen N73..  Kaikki ovat olleet siinä välissä Nokian puhelimia 6,7,8ja9 tonni-sarjoista...  Nokia on vaan paras :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on sitten muutama päivä tullut räpellettyä tolla HTC TyTN:llä ja olen kyllä äärimmäisen tyytyväinen vehkeeseen. Toimii juuri niin kuin pitää, eikä ole mitään ongelmia ilmennyt. Tokihan alkuun oli vähän hidasta, kun viimeiset 9v olen Nokian puhelimia käyttänyt (joukossa yksi Siemens tosin), mutta kyllä nyt olen jo täysin sopeutunut tuohon ja kaiken pystyy tekemään nopeasti. Mukavana bonuksena tuossa on vielä tuo Saunalahden tarjoama GPS kaupan päälle. Toimii niin pirun hyvin, eikä ole ollut mitään ongelmia mitä muilla on ollut.

Kaiken kaikkiaan annan arvosanaksi 10-

(-) siitä syystä että joitakin asioita voisi kyllä tehdä helpomminkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

(-) siitä syystä että joitakin asioita voisi kyllä tehdä helpomminkin.

Onhan se kato kummiskin winukka. ;D Kauas meni aikaa siihen, kun puhelin tuli Saunikselta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan se kato kummiskin winukka. ;D Kauas meni aikaa siihen, kun puhelin tuli Saunikselta?

Tilasin omani keskiviikkona(välittömästi puhelimen tultua valikoimiin) ja paketti oli postissa seuraavana maanantaina.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika naurettavaa... piti oikein Googletta jotta sai selville mikä oli ensimmäinen ja nykyinen kännykkä. Eihän noita tyyppejä voi muistaa kun sitä numeroa ei ole näkösällä noissa puhelimissa. No anyway, ensimmäinen oli Nokia 3210 joka varastettiin taskusta venäläisen toimesta. Harmittaa vieläkin kun muistan tilanteen muuten, mutta en huomannut kun kännykkä katosi taskusta.

Kesällä kävelin kauppaan ja pyysin kännykkää missä akku kestää ettei tartte heti olla lataamassa niin myyjä löi pöytään Nokia 1100 kännykän. Siinä ei ole mitään ylimääräistä, paitsi taskulamppu  :P ja akku kestää eikä se kyllä maksakaan juuri mitään. Pieni ja kevyt, olen ollut oikein tyytyväinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maanantai-iltana tilasin, ja torstaina oli postissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taisipa juuri selvitä mikä voisi olla seuraava kännykkä...http://www.apple.com/iphone/

No toivotaan että Suomessa tulis ihan normaali myyntiin, eikä jonkun operaatorin kytkykauppaan pelkästään.  :-\ Niin ja oma ensinmäinen puhelin oli joku Erikson vuodelta 1998-1999, en muista tarkalleen, mutta joskus tolloin ja itse olin silloin alle kouluikäinen. :P Nykyinen puhelin on Mokia 6230. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No toivotaan että Suomessa tulis ihan normaali myyntiin, eikä jonkun operaatorin kytkykauppaan pelkästään.  :-\

Eikös kaikki kytkypuhelimet ole normaalisti saatavilla, ilman kytkykiemuroita? ??? Ja ainahan voi tilata ulkomailta, esim. Saksasta, jos ei jostain kumman syystä tule saataville suomeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös kaikki kytkypuhelimet ole normaalisti saatavilla, ilman kytkykiemuroita? ??? Ja ainahan voi tilata ulkomailta, esim. Saksasta, jos ei jostain kumman syystä tule saataville suomeen.

Ja kun kyse on Applesta niin Applestore on aina olemassa... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään